کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تامین آب مهریان، بلهزار و ارم‌ها

8 اسفند 1393 ساعت 17:00


با حضور مسئولان کشوری و استانی پروژه بهسازی چشمه مهریان و ایستگاه امام سجاد (ع) یاسوج افتتاح شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، بعداز ظهر امروز طی مراسمی با حضور حمیدرضا جانباز مدیرعامل آب و فاضلاب کشور، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شواری اسلامی، استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی پروژه بهسازی چشمه مهریان یاسوج افتتاح شد.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: امروز اقدامات ارزنده بسیاری در خصوص تامین آب استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های شهری و در حوزه‌های روستایی انجام شده است. سید علی لدنی‌نژاد ادامه داد: آب چشمه مهریان جهت تامین آب شهر مهریان و بلهزار با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان افتتاح شد.
به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد این طرح امسال آغاز شد و در مدت کوتاهی تکمیل و به بهره‌برداری رسید.
این مسئول استانی تصریح کرد: دبی آب تولیدی ۵۰ لیتر بر ثانیه بوده که قادر است ۲۰ درصد آب مناطق یاد شده را تامین کند.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بحران آب در شهرستان‌های استان در فصل تابستان و مشکل خشکسالی عنوان کرد: از محل اعتبارات ملی در کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات خوبی برای رفع این مشکل در نظر داریم.
افتتاح پروژه آبرسانی چاه آهکی ایستگاه امام سجاد(ع) یاسوج
در ادامه چاه آهکی ایستگاه امام سجاد(ع) یاسوج با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا و بدون حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور برگزار شد.
سید علی لدنی‌نژاد مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت: پروژه افتتاحی چاه آهکی ایستگاه امام سجاد(ع) با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی در سال ۹۳ آغاز شد و هم‌اکنون در هشت اسفند به پایان رسید.
لدنی‌نژاد افزود: این پروژه برای آبرسانی به بخشی از شهر یاسوج است که با مشکل آب مواجه هستند.
وی با بیان اینکه دبی آب تولیدی آن ۳۳ لیتر در ثانیه است، اظهار کرد: عمق چاه آهکی ایستگاه امام سجاد یاسوج ۲۰۰ متر در ثانیه است و برای مقابله با تنش آبی در شهر یاسوج دو حلقه چاه دیگر در تنگ کناره و مهریان راه‌اندازی می‌شود.
مدیرعامل آب کهگیلویه و بویراحمد گفت: تأمین آب پایدار شهر یاسوج از برنامه‌های این شرکت است.
وی  تصریح کرد: در تابستان امسال بخش زیادی از شهر یاسوج از نظر تأمین آب دچار مشکل شده بود که تصمیم به حفر این چاه در منطقه چم گنجشکی یا ایستگاه امام سجاد افتادیم.این چاه قرار بود که در مدت ۵ ماه حفر شود که در مدت زمان کوتاهتری آن را حفر کردیم و عمق آن ۲۰۰ متر است.
لدنی بیان داشت: این چاه قادر به تأمین آب بخش‌هایی از مناطق ارم‌ها و معصوم‌آباد و سالم‌آبادها در شهر یاسوج است.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان با بیان این که به دلیل کمی بارش‌ها آب این سایت تا حدود بسیار زیادی کاهش یافته است، اظهار کرد: بنا داریم که در دو محل تنگ کناره و مهریان برای تأمین آب شهر یاسوج دو حلقه چاه دیگر حفر کنیم.
 
IMG_5655    IMG_5671 IMG_5677
IMG_5684 IMG_5657 IMG_5655  IMG_5635


کد مطلب: 92222

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/92222/2/تامین-آب-مهریان-بلهزار-ارم-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1