کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بوی فاضلاب خانگی مسکن مهر دوگنبدان

17 خرداد 1393 ساعت 16:51


مریم صیادی

سرریز چاه های فاضلاب خانگی برخی از مناطق مسکونی آپارتمان های مسکن مهر واقع در کوی نفت دوگنبدان سلامت و بهداشت فردی و اجتماعی ساکنان این منطقه را تهدید می کند.
به گزارش ایرنا، شماری از ساکنین این منازل مسکن مهر در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی از وضعیت بغرنج و آزاد دهنده ی بوی تعفن ناشی از فاضلاب این منطقه مسکونی وکم توجهی مسولان در این روزهای گرم ابراز گلایه کرده اند.
یکی از ساکنان مجتمع مسکونی مهر در این باره می گوید: حدود شش ماه است که لوله های فاضلاب برخی از واحد های مسکونی مهر دچار مشکل شده و فضولات انسانی در سطح کانال ها سطح شهر روان شده است.
سید عبدالوهاب محمدی افزود: برای رفع این مشکل به دستگاه های اجرایی مربوطه مراجعه و تاکنون اقداماتی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی بیان کرد: علاوه بر بوی فاضلاب نشست سرویس بهداشتی طبقات بالا موجب آزاد مستاجرهای واحدهای پایین شده است.
صادق کاووسی یک شهروند دیگر با اشاره به جاری شدن فاضلاب خانگی در معابر و پیامدهای زیست محیطی برای ساکنین بوژه کودکان، برلزوم چاره اندیشی مسوولان و ساماندهی این این وضعیت تاکید دارند.
وی به ساخت نامناسب شبکه های فاضلاب مشکن مهر اشاره کرد و گفت: لوله های فاضلاب این منزل براثر مسدود شدن شبکه با آجر به دلیل بی توجهی به اجرای کیفی کار چندی پیش باعث نشست فاضلاب به خانه ام شد.
کاووسی تصریح کرد: برای رفع این مشکل بیش از ۱۰ بار به اداره راه و شهرسازی مراجعه و پاسخ مناسبی از سوی این اداره داده نشد.
وی ادامه داد: برای رفع مشکل فاضلاب منزل مسکونی خود بیش از دو میلیون ریال هزینه کرده ام.
امان اله صادقی ساکن بلوک هشت مسکن مهر ˈکوی نفتˈ نیز در این باره گفت: به دلیل نشست آب طبقه بالا تمام دیوار منازل مسکونی طبقات پایین رطوبت و ترک برداشته است.
وی نبود روشنایی، جمع آوری نشدن زباله در مسکن مهر، جاده نامناسب، گودی سقف پشتبام را از دیگر مشکل مسکن مهر این بلوک اعلام کرد.
رمضان ترک فر در این باره گفت: به دلیل نشت آب حمام طبقه بالا واحد مسکونی که در آن سکونت دارم دچار آب گرفتگی شدید شده است.
وی اظهار داشت: دیوارها بلوک ˈهفتˈ آپارتمان های کوی نفت براثر زلزله های دو و سه لیشتری چند هفته پیش با توجهبه کاربرد مصالح نامناسب دچار ترکیدگی شدید شده است.
رییس شرکت آب و فاضلاب شهری گچساران در این باره گفت: تصفیه خانه این شهرستان هنوز تکمیل نشده و این اداره نسبت به تعهدات خود تاکنون نسبت به مسکن مهر اقدام نموده است.
عنایت اله ویسیˈ در گفت و گو با ایرنا افزود: هر گونه مشکل در زمینه خطوط فرعی فاضلاب آپارتمان های واحد مسکن مهر بر عهده ساکنین مسکن مهر است.
وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل طراحی نامناسب سبتیک فاضلاب، این مجتمع مسکونی جوابگوی حجم فاضلاب و پساب های تولیدی منطقه نیست و می طلبد سبیتیک این واحدهای مسکونی مدام بوسیله فاضلاب کش ها به بیرون مسکن مهر انتقال داده شود.
فرماندار گچساران نیز از مسوولان متولی شهرستان خواست تا در کمترین زمان ممکن این مشکل شهروندان را برطرف کنند.
عبدالرحیم رحیمی تصریح کرد: با دریافت گزارشات مردمی اکیپ فرمانداری از این منطقه مسکونی پرجمعیت بازدید و مشکل آن را در حد توان برطرف خواهد کرد.
وی اظهار داشت: مشکل سیستم فاضلاب واحدهای مسکن مهر این شهر گرمسیری و صنعتی در اولویت کاری قرار خواهد گرفت.
بی توجهی به مقوله نظارت در امر ساخت مسکن های مهر در گذشته امروز ساکنین این واحدها را با مشکلات زیادی مواجه کرده است که این امر ضرورت نظارت برساخت مسکن درشرای کنونی را دو چندان می کتد.

abeazelab (1) abeazelab (2) abeazelab (3) abeazelab (4) abeazelab (5) abeazelab (6)


کد مطلب: 51496

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/51496/2/بوی-فاضلاب-خانگی-مسکن-مهر-دوگنبدان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1