کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور چهره بین‌المللی و ماندگار ادبیات در شهر یاسوج برگزار شد؛

همایش بزرگداشت حافظ| دکتر رستگار فسایی: برگزاری چنین برنامه‌ای را می‌ستایم، نشان از فهم فرهنگی بالای این استان است

17 مهر 1403 ساعت 22:38

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاهنامه‌خوانی یکی از ذائقه‌های مهم مردم استان در عرصه اجتماعی است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاهنامه‌خوانی یکی از ذائقه‌های مهم مردم استان در عرصه اجتماعی است.
به گزارش کبنانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دکتر‌ امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هفته جهانی گرامی‌داشت حافظ گفت: آیین بزرگداشت لسان الغیب حافظ شیرازی با حضور استاد منصور رستگار فسائی، چهره بین‌المللی و ماندگار ادبیات ایران، حافظ‌شناس، از شاعران فرهیخته و حافظ پژوه برگزار شد.
درخشان در این بزرگداشت گفت: حافظ شیرازی شاعر پرآوزه ایران نامش و نشانش به بلندای تاریخ ادبیان و شعر و ادب جهان است.
درخشان با بیان اهمیت و ضرورت توجه به‌اندیشه مفاخر فرهنگی و ادبی خاطرنشان کرد: نقطه قوت قلب اولویت‌ها و رسالت‌های ما در حوزه فرهنگ توجه به مفاخر بزرگ فرهنگی، هنری و ادبی است.
وی با بیان اینکه مفاخر فرهنگی از مهمترین سرمایه‌های فرهنگی ما در دنیا شناخته شده‌اند تصریح کرد: سند هویت بخش فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی حافظ، فردوسی، سعدی و سایر بزرگان فرهنگی، هنری و ادبی ما هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، «کهگیلیویه و بویراحمد» را از خاستگاه‌های مهم فرهنگ و هنر ایرانی دانست و گفت: شاهنامه‌خوانی یکی از ذائقه‌های مهم مردم استان در عرصه اجتماعی است.
در ادامه دکتر منصور رستگار فسایی از بزرگان حافظ‌شناسی، نیز در این آیین گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، مردم پاک دل و نیک نهادی هستند که در دل تاریخ، دل و جان خود را به شاهنامه فرستادند و در نتیجه با شاهنامه زندگی کردند و با شاهنامه به خاک سپرده خواهند شد.
دکتر منصور رستگار فسائی ادامه داد: دیار شما دیاری است که هر کسی که روح ایرانی دارد، به این دیار می‌بالد. شما سرافرازی ایرانید و‌اندیشه‌ی شما به حدی است که فردوسی در طوس آرزو می‌کند که در اینجا باشد.
وی ادامه داد: حافظ شیراز، شاگرد و دست پرورده و مکتب رفته‌ی فردوسی است و در واقع می‌توان گفت، حافظ یک روی دیگر سکه‌ی ایران است که روی دیگرش فردوسی است.
دکتر رستگار فسایی افزود: نباید فراموش کنیم که با وجود فاصله بسیار شیراز با طوس، اما حافظ بسیار به فردوسی نزدیک است، تا حدی که می‌توان گفت، حافظ دست پرورده‌ی فردوسی است.
این استاد بین‌المللی ادبیات فارسی ایران افزود: حافظ در دورانی زندگی می‌کرد که مغول به ایران حمله کرد ولی در ذهن حافظ هرگز سلطه بیگانگان پذیرفتنی نیست.
 


کد مطلب: 491531

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/491531/2/همایش-بزرگداشت-حافظ-دکتر-رستگار-فسایی-برگزاری-چنین-برنامه-ای-می-ستایم-نشان-فهم-فرهنگی-بالای-این-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1