کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طرح «تأمین آب» اراضی تنگ انگشترک و آبرزی گچساران کلنگ‎زنی شد(+تصاویر)

11 فروردين 1397 ساعت 3:13


آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات طرح تامین آب از سد کوثر به اراضی تنگ انگشترک و آبرزی خیرآباد گچساران با حضور وزیر ارتباطات، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در منطقه امامزاده سید قطب الدین گچساران برگزار شد.
علی داودی مهر، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد دراین خصوص گفت: این طرح به طول یک هزار هکتار در دشت تنگ انگشترک و آبرزی تأمین آب خواهد شد و با آبرسانی به این دشت از سد کوثر به اراضی این منطقه از دیم به آبی تبدیل می‌شود.
وی افزود: با آبرسانی به این دو دشت از سد کوثر اراضی دشت تنگ انگشترک و آبرزی خیرآباد به سیستم آبیاری نوین مجهز خواهد شد که برای اجرای سیستم آبیاری نوین و انتقال آب از سد کوثر به این دشت به طول پنج هزار و ۸۰ متر در قطر ۸۰۰ میلیمتر خط لوله‌ای اجرا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده برای اجرای این طرح خاطرنشان کرد: مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای انتقال آب از سد کوثر به تنگ انگشترک و آبرزی خیرآباد گچساران و اجرای سیستم آبیاری نوین تخصیص داده شده است.
داودی مهر در ادامه با اشاره به اینکه با اجرای طرح آبرسانی به این دشت موجب اشتغالزایی و توسعه کشاورزی می‌شود، تصریح کرد: با اجرای سیستم آبیاری نوین در تنگ انگشترک و آبرزی خیرآباد گچساران موجب اشتغالزایی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، کاهش بیکاری و استفاده بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب در این منطقه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد افزود: طرح آبرسانی به تنگ انگشترک و آبرزی خیرآباد گچساران به مدت هجده ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.


کد مطلب: 328579

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/328579/2/طرح-تأمین-آب-اراضی-تنگ-انگشترک-آبرزی-گچساران-کلنگ-زنی-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1