کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به باشت (+تصاویر)

28 مهر 1396 ساعت 0:14


استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان باشت در زمینه آب و خاک گفت: استفاده از این ظرفیت‌ها نقش مهمی در توسعه این منطقه دارد.
به گزارش کبنا، علی محمد احمدی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری باشت اظهار داشت: باید با شناخت ظرفیت‌ها در باشت فضا را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کرد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان باشت تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد بیان کرد: در این شهرستان طرح‌های اقتصادی مناسبی در دست اجراست و امید است با بهره برداری از این طرح‌ها مشکل بیکاری جوانان این شهرستان برطرف شود.
احمدی اظهار داشت: با بهره برداری از طرح آبرسانی به سه هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زمینه اشتغال جوانان فراهم خواهد شد.
وی افزود: فاز دوم طرح آبرسانی به دشت امامزاده جعفر در دست اجراست که تکمیل آن نقش مهمی در اشتغال‌زایی و عدم مهاجرت روستائیان به شهرها دارد.
احمدی بیان کرد: اصلاح الگوی کشت و توسعه کشاورزی برای حفظ منابع آبی استان باید در اولویت قرار گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با احداث بزرگ‌ترین کارخانه لاستیک سبز جنوب کشور در شهرک صنعتی خان احمد باشت در این منطقه تحول بزرگی ایجاد می‌شود.
احمدی عنوان کرد: با برنامه ریزی سیر تحول صنعتی و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هموارتر خواهد شد.
وی استقرار ادارات در این شهرستان را یکی از خواسته‌های و مطالبات به‌حق مردم این شهرستان بیان کرد.
احمدی گفت: تمام تلاش خود را با استفاده از منابع انسانی برای رفع این مشکل انجام خواهم داد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در کنار کارهای اقتصادی کارهای فرهنگی ازجمله خانه‌های عالم و دارالقرآن در استان تقویت خواهد شد.
وی گفت: طرح‌های مهمی در سطح این استان در زمینه راه‌های شهری و روستایی در دست اجراست که با بهره برداری از آن‌ها توسعه استان سرعت بیشتر خواهد گرفت.
احمدی اشتغال را مهم‌ترین اولویت کاری خود در سال جاری اعلام کرد و گفت: با شناسایی منابع مالی در حوزه‌های مختلف در این زمینه برنامه ریزی لازم انجام می‌شود.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: باشت هم منطقه محروم و هم دارای ظرفیت بالای اقتصادی است و مردم از امکانات حداقل استفاده را می‌کنند.
غلام رضا تاجگردون تصریح کرد: پایین بودن درآمد سرانه مردم در این منطقه یک معضل بزرگ است.
وی افزود: تلاش می‌شود زیرساخت‌های اساسی این شهرستان از جمله توسعه راه‌ها تقویت شود.
 


کد مطلب: 285364

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/285364/2/سفر-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-باشت-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1