کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بی عدالتی در بکارگیری نیرو در مجتمع پتروشیمی گچساران(+تصاویر)

25 مرداد 1396 ساعت 7:54


رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست کارگروه توسعه و اشتغال شهرستان گچساران که با حضور فرماندار وجمعی از مدیران شهرستان  برگزار شد، اظهار داشت: اعلام شرایط طرح کارورزی که ثبت نام  و واحد پذیرنده در قالب سایت کارورزی  انجام می شود.
بیژن مهدی پور با اشاره به اینکه  این طرح شامل فارغ التحصیلان دانشگاهی می باشد که از تاریخ  اخذ مدرکشان  بیش از ۵ سال نگذشته باشد و کلیه مراکز غیردولتی می توانند بعنوان واحد پذیرنده ثبت نام بکنند، عنوان کرد: دستمزد دوره کارورزی بر عهده دولت و زمان آن برای مناطق محروم ۹ ماه  و در پایان دوره در صورت جذب کارورز واحد پذیرنده به مدت ۲ سال از هزینه بیمه معاف می باشد.
مهدی پور در ادامه بیان کرد: متاسفانه آن چیزی که این روزها شاهد آن هستیم بکارگیری اتباع بیگانه و یا افغانی در برخی از مشاغل کارگری در شهرستان گچساران به جای نیروی بومی است.
 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران تصریح کرد: طبق قانون و ماده ۱۲۰ اتباع بیگانه و افغانی این اجازه را ندارد که در استان و به خصوص در شهرستان گچساران به کار گرفته شوند.
 
مهدی‌پور با بیان اینکه هر کارفرمایی که تبعه خارجی را استخدام و به کار بگیرید جریمه خواهد شد، گفت: طبق قانون کارفرما برای بار اول به اندازه دستمزد پنج روز کارگر و برای بار دوم به اندازه ده برابر دستمزد کارگر جریمه خواهد شد.
 
وی با اشاره اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کاهش آمار بیکاری در کشور نسبت به جمعیت استان مقام اول را کسب کرده، خاطر نشان کرد: متاسفانه در این زمینه شهرستان گچساران بالاترین آمار بیکاری را در استان دارد.
 
مهدی‌پور در ادامه با اشاره به برخی از دستگاه‌های شهرستان گچساران که کارگر غیر ایرانی به کار می‌گیرند، افزود: متاسفانه برخی از دستگاه‌های دولتی و شرکتی اقدام به جذب کارگر افغانی کرده‌اند که این کار خلاف قانون است.
 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران افزود: عقد قرار داد با افراد غیربومی موجب می‌شود که آنها یا نیروی غیر بومی و یا اتباع بیگانه را برای اجرای این پروژه‌ها بکار بگیرند.
 
مهدی پور در ادامه با اشاره به افزایش آمار بیکاری در این شهرستان گفت: متاسفانه برخی‌ها برای کار از شهرهای همجوار به این شهر آمده و کار را از فرزندان این شهر گرفته‌اند.
 
وی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه آن چیزی که بیشتر از بیکاری شهروندان گچسارانی را آزار می‌دهد بی عدالت در بکارگیری نیروی کار که نمونه بارز آن پتروشیمی گچساران است که موجب نارضایتی خیلی از شهروندان شده است.
 
مهدی پور بیان کرد: پتروشیمی گچساران در این چند سال اخیر که مشغول به کار عمرانی شده تاکنون به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای جذب نیرو رجوع نکرده است.
 
وی با بیان اینکه در شهرستان گچساران خانواده‌هایی هستند که یک نفر از فارغ‌التحصیلان آنها مشغول به کار نشده‌اند، عنوان کرد: اما در برخی از خانواده ها  تمام اعضا  آن خانواده مشغول به کار و فعالیت هستند و این چیزی است که خیلی از شهروندان گچساران را آزار دهد.
 
مهدی‌پور در ادامه با اشاره به دستگاه‌های دولتی که موظف به ایجاد اشتغال هستند، ابراز کرد: دستگاه‌هایی که از بودجه ملی و استانی برای اجرای پروژه درشهرستان استفاده می‌کند موظف به ایجاد اشتغالزایی در این شهرستان هستند.
 


کد مطلب: 267381

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/267381/2/بی-عدالتی-بکارگیری-نیرو-مجتمع-پتروشیمی-گچساران-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1