کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان موزه یاسوج تا چهار ماه آینده

27 تير 1396 ساعت 7:45


 
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افتتاح فاز نخست موزه یاسوج در هفته دولت سال جاری، گفت: ساختمان این مکان مهم نیز تا چهار ماه آینده تکمیل و بهره‌برداری می‌رسد.
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد محمود باقری درجمع خبرنگاران ، اظهار کرد: پروژه ساخت موزه یاسوج از جمله پروژه‌های مهم و مورد توجه اداره کل و مسوولان میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به زمان آغاز به ساخت این مکان، یادآور شد: موزه یاسوج در سال ۸۶ در زمینی به مساحت دو هزار و ۷۰۰ متر مربع کلنگ‌زنی شد.
 
باقری، خاطرنشان کرد: این پروژه در پنج طبقه شامل سالن نمایشگاه دائم، نمایشگاه موقت، سالن اجتماعات، آزمایشگاه، کارگاه مرمت، چاپخانه، کتابخانه و رستوران احداث شده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از وجود حدود هشت هزار قلم شئی تاریخی در استان خبر داد و افزود: با افتتاح از موزه بزرگ یاسوج مشکل فضای نگهداری این اشیای باارزش مرتفع می‌شود.

وی با تاکید بر توجه و تلاش برای تکمیل و بهره‌برداری از چنین پروژه‌هایی، تکمیل و بهره‌برداری از موزه یاسوج را امری ضروری و مورد نیاز برای استان عنوان کرد.
 
این مسوول افتتاح و بهره‌برداری موزه بزرگ یاسوج را عاملی موثر در توسعه و ارتقای صنعت گردشگری استان دانست و گفت: در حال حاضر بیشتر اشیای قدیمی و کهن استان به دلیل نبود جا و ظرفیت کافی موزه در انبار نگهداری شده و در معرض دید بازدید کنندگان نیستند.

باقری با اشاره به پیشرفت فیزیکی خوب ساخت این مکان در مرکز استان، خاطرنشان کرد: فاز نخست این موزه تا هفته دولت تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر تسریع در روند ساخت و تکمیل ساختمان موزه بزرگ یاسوج، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های انجام شده ساختمان موزه یاسوج نیز تا آبان ماه سال جاری تکمیل می‌شود.
 
وی از افتتاح و بهره‌برداری این مکان تا چهار ماه آینده سال جاری خبر داد و یادآور شد: امیدواریم بهره‌برداری از این پروژه بتواند باعث تحول و ارتقای حوزه گردشگری و اقتصاد استان شود.


کد مطلب: 260933

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/260933/2/افتتاح-بهره-برداری-ساختمان-موزه-یاسوج-چهار-ماه-آینده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1