کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تجلیل از بهبود یافتگان اعتیاد در گچساران (+تصاویر)

14 تير 1396 ساعت 1:07


همایش تجلیل از بهبودیافتگان و خانواده های آنان و تلاشگران عرصه پیشگیری و درمان اعتیاد گچساران با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در محل سالن اجتماعات بهزیستی برگزار شد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان گچساران در این مراسم با اشاره به اهمیت تجلیل از بهبود یافتگان، اظهار داشت: بهبود یافتگانی که با اراده فولادین خود از چنگال اعتیاد رهایی یافته اند باید فرهنگسازی کنند که در سخت ترین شرایط می توان استعمال مواد مخدر را ترک کرد.
سید مهران کشاورز با ارائه گزارشی از میزان جرایم و معضلاتی که بر اثر استعمال مواد مخدر در جامعه اتفاق می افتد، تصریح کرد: نقش خانواده ها در حمایت از داوطلبین ترک اعتیاد بسیار موثر است و اگر حمایت خانواده پشت سر معتاد نباشد او نمی تواند ترک کند و یا در صورت ترک این موضوع دوام نخواهد داشت.
کشاورز با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۶ مرکز ترک اعتیاد در گچساران دایر است، اذعان کرد: از این تعداد ۵ مرکز ترک اعتیاد مختص آقایان و یک مرکز ترک اعتیاد مختص بانوان است.
وی با اشاره به کمپ ترک اعتیاد بانوان در شهرستان گچساران  عنوان کرد: این مرکز به عنوان اولین مرکز ترک اعتیاد بانوان در استان کهگیلویه و بویراحمد و به دلیل نزدیکی به شهرستان‌های این استان و دیگر شهرهای استان همجوار در شهرستان گچساران دایر شده است.
کشاورز  با اشاره به راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد بانوان در این شهرستان  بیان کرد: هدف از راه‌اندازی این کمپ درمان بانوان معتاد به مواد مخدر و جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان  است.
رئیس اداره بهزیستی گچساران با قدردانی از افراد رها شده از بیماری اعتیاد و بهبودیافتگان موفق، خاطرنشان کرد: باید از افرادی که به مبارزه با این بیماری مهلک برخاستند و با اراده خود بر این معضل پیروز شدند به بهترین نحو شایسته تجلیل کرد
در ادامه مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت ۲۳ مرکز ترک اعتیاد شامل ۲۱ کمپ، یک مرکز دی آی سی و یک مرکز درمان سرپایی زیر نظر سازمان بهزیستی در این استان خبر داد.
سید علیرضا موسوی امجد در همایش بهبود یافتگان از بیماری اعتیاد در گچساران با اشاره به خدمات بهزیستی استان، یکی از این اقدامات را مشاوره و خدمات‌دهی به معتادان در راستای بهبود این افراد دانست.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۳ مرکز ترک اعتیاد شامل ۲۱ مرکز اقامتی میان‌مدت، یک مرکز دی آی سی و یک مرکز ام ام تی یا درمان نگهدارنده با متادون زیر نظر سازمان بهزیستی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مراکز اقامتی میان‌مدت (کمپ) نیز با داشتن مجوز رسمی به معتادان و مراجعان خدمات ارائه می‌دهند که هشت مرکز در یاسوج،شش مرکز در گچساران،پنج مرکز در دهدشت، یک مرکز در بهمئی، یک مرکز در باشت و یک مرکز در دنا فعال است.
وی همچنین به فعالیت دو کلینیک درمانی سرپایی در گچساران اشاره کرد و گفت: این مراکز با برخورداری از پزشکان ماهر در راستای کمک به معتادان و درمان آنها با بهزیستی همکاری و مشارکت دارند.
فرماندار گچساران در این همایش با تجلیل از صبر و استقامت بهبود یافتگان از بند اعتیاد ، رهایی آنها از اعتیاد را یک نوع جهاد توصیف و ترک اعتیاد را مبارزه با نفس برشمرد.
عبدالرحیم رحیمی اعتیاد و تهاجم فرهنگی را نتیجه ضعف دشمنان در مقابل دفاع مسلحانه جوانان در جنگ تحمیلی برشمرد و افزود آنان در مقابل این ضعف ناچار به معتاد کردن جوانان و زنان و تهاجم فرهنگی روی آوردند و مردم ما باید در مقابل این شیوه های دشمن آگاه باشند.
رحیمی به بهبود یافتگان توصیه کرد با وسوسه  و لغزشهای اعتیاد بجنگند و از گذشته درس بگیرند تا دیگر دچار انحراف نشوند.
وی گفت بهبود یافتگان نباید آن تجربه تلخ گذشته را تکرار کنند و با توکل به خدا این مشکلات را مرتفع و خود ،خانواده و اقوام را از نگاه تحقیر آمیز دیگران مصون سازند .
رحیمی در ادامه گفت بهبود یافتگان عاقبت تونل وحشت اعتیاد را متوجه شدند و بازگشتند و گفت شرط عقل حفظ پیشرفت است و بهبود یافتگان با درس گرفتن از گذشته باید آینده خود را تضمین کنند.
گفتنی است: در پایان این همایش از ۶۰ نفر افراد بهبود یافته از دام اعتیاد تجلیل به عمل آمد.
 

 


کد مطلب: 258706

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/258706/2/تجلیل-بهبود-یافتگان-اعتیاد-گچساران-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1