کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش تصویری مراسم ارتحال آیت الله هاشمی در بیت العباس گچساران+سخنرانی تاجگردون و نعمتی

23 دی 1395 ساعت 21:50


.
آرش کنارکوهی
مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی با حضور غلامرضا تاجگردون و نعمتی نماینده مردم تهران و سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی و آحاد مردم در بیت العباس گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز، این مراسم با دعوت دفتر نماینده مردم گچساران و باشت و مجمع اصلاح طلبان گچساران برگزار گردید.
رفسنجانی معتمدترین فرد به امام
نماینده گچساران و باشت در این مراسم اظهار داشت: امیدوارم همه عاشقان دین، انقلاب و ایران همچون این عزیز سفر کرده عاقبت به خیر گردیم.
وی افزود: آیت الله رفسنجانی به فرموده رهبر انقلاب کسی بودند که امام (ره) تا وقتی که در قید حیات بودند به ایشان تمام و کمال اعتماد داشتند.
تاجگردون گفت: مرحوم رفسنجانی معتمدترین فرد به امام راحل بود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: هاشمی متعلق به انقلاب است و در یک کلام ایشان نشان دادند بزرگی به بالا نشینی نبوده بلکه بزرگی به شخصیت است که باید گفت آیت الله هاشمی انسان بزرگی از سلسله تبار روحانیت است.
اگر مردم نخواهند نمی‌توان این انقلاب و نظام را ادامه داد
تاجگردون با بیان اینکه آیت الله هاشمی نشان دادند می‌توان بزرگ از دنیا رفت اظهار داشت: هاشمی معتقد بود که انقلاب بدون هاشمی و بهشتی می‌تواند ادامه داشته باشد اما بدون مردم هرگز تداوم نخواهد داشت و اگر مردم نخواهند نمی‌توان این انقلاب و نظام را ادامه داد.
نماینده گچساران و باشت گفت: بدانیم آن چیزی که مایه تداوم سیاسی همه سیاسیون خواهد بود حضور و نقش دل مردم است.
تاجگردون با ذکر خاطره‌ای از آیت الله رفسنجانی گفت: در مجلس قبل زمانی که وی کاندیداتوری خود را برای ریاست جمهوری دوره یازدهم اعلام داشتند همراه با چند تن از نمایندگان به حضور وی شرفیاب شدیم که وی در پاسخ به این سؤال که احمدی نژاد سفرهای شهرستانی می‌رود و آیا با این شرایط سنی قادر خواهید بود شما هم همین کار را ادامه دهید در پاسخی زیبا اظهار داشت: مردم بزرگ ایران دیگر در شرایطی نیستند که آنها را به دنبال خودمان بدوانیم بلکه ملت دیگر آگاه هستند، ایران در شرایطی است که اگر نتوانیم نجاتش دهیم معلوم نیست چه بلایی بر سرش بیاید. من عمر خود را کرده‌ام و چند صباحی از عمرم بیش نمانده است و می‌خواهم آن چیزی که برای مردم ضرورت دارد را ادا کنم و حلقه‌هایی که پای مردم ایران را بسته است با مشورتی که از مقام معظم رهبری می‌توانیم بگیریم حل نمایم. مردم نیاز ندارند به دنبال خودمان بکشانیم بلکه نگاه دیگری را می‌خواهند.
ساعتی پیش به هاشمی حمله و توهین می‌کردند، شب اول رحلت آیت الله در رسانه ملی حرف‌های دیگری می‌زدن
تاجگردون در ادامه اظهارات خود بیان داشت: عشق به رهبر عشق به آرمان است نه در تظاهر که به نام رهبری و انقلاب مطالبات شخصی را دنبال کرد.
وی افزود: آیت الله هاشمی هزار تهمت و حرف شنید اما هیچگاه از آرمان‌ها کوتاه نیامد و در مراسم تشییع جنازه وی میلیون‌ها نفر از عاشقان وی آمدند تا تابوت وی را وحدت جامعه کنند و کاش این وحدت یک وحدت کامل باشد و آنهایی که در این ایام در مرگ آن مرحوم اظهاراتی مخالف آنچه که در زمان حیات وی می‌گفتند را بیان می‌کردند کلامشان از قلبشان بوده باشد که اگر اینچنین باشد آیت الله هاشمی کار خود را تمام کرده است.
تاجگردون با انتقاد از کسانی که در استان طی این چند روز در لفافه سخنان قلبی و کینه گونه خود را در مورد هاشمی بیان می‌دارند بیان داشت: درس بگیرید تا مثل هاشمی عاقبت به خیر شوید.
تاجگردون افزود: تا صبح خوابم نبرد وقتی دیدم کسانی که تا ساعتی پیش به هاشمی حمله و توهین می‌کردند شب اول رحلت آیت الله در رسانه ملی حرف‌های دیگری می‌زدند.
نماینده مردم گچساران و باشت اظهار داشت: هاشمی می‌دانست اگر از مردم جدا شود عاقبت به خیر نمی‌شود و قبلاً نیز گفته بود از مرگ نمی‌ترسم بلکه از عاقبت می‌ترسم.
وی در پایان بیان داشت: از خدا می‌خواهم روح بزرگ و بلند این مرد بزرگ نزد روح امام (ره) در آن دنیا آرام باشد و از خدا می‌خواهم آنچه که هاشمی‌ها و خامنه‌ای‌ها برای این ملت ملت آرزو دارند خداوند نصیب این ملت کند.
در ادامه بهروز نعمتی به سخنرانی پرداخت.
سخنگوی هیئت رئییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز همه عزادار آن یار صدیق روح الله هستیم، امروز عزادار مخزن الاسرار انقلاب و رفیق رهبری هستیم، امروز ما ملت ایران عزادار فرمانده بزرگ هشت سال دفاع مقدس هستیم.
نعمتی افزود: هیچ کسی نمی‌تواند ذره‌ای خدشه وارد نماید که حضرت آیت الله رفسنجانی از اصل‌ترین بانیان انقلاب نبوده است.
این نماینده مجلس گفت: مرحوم هاشمی گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی زیادی را قبل از انقلاب راهبری می‌کردند و هیچگاه وی ذره از امام (ره) جدا نبود.
وی با بیان اینکه هیچ یک از سیاستمداران ما مثل هاشمی سختی دوران زندان‌های طاغوت را نکشیدند بیان داشت: هاشمی با شجاعت در همه موضوعات ورود داشتند و خیلی از افرادی که مسائل خلاف آن روزها را بیان می‌کنند پذیرفته بودند که حضرت آیت الله هاشمی باید حرف اول و آخر را بزند.
عده‌ای کوتوله سیاسی فقط و فقط به دنبال تخریب بودند
نعمتی افزود: هرگاه کشور با بحران مواجه می‌شد یک حضور آیت الله در نماز جمعه و یک سخنرانی حلال آن بحران‌ها می‌شدند.
این نماینده اصلاح طلب مجلس اظهار داشت: این سردار سازندگی با اقدامات زیربنایی در نفت و بخش‌های دیگر باعث دست آوردهای زیادی برای پیشرفت کشور شدند.
نعمتی در بخش دیگری از اظهارات خود بیان داشت: عده‌ای کوتوله سیاسی فقط و فقط به دنبال تخریب بودند و در دورانی آنها در سال ۱۳۷۳ در اردبیل می‌نوشتند آیت الله و امروز در پیام تسلیت که هیچ نیازی به تسلیت آنها نبوده است می‌نویسند حجت الاسلام که اینها همه نشان از حسادت و کینه است.
رئیس صداوسیما  قول داد که اصلاح نماید اما این کار را انجام نداد
سخنگوی هیئت رییسه مجلس دهم با بیان اینکه با هاشمی چه کردند اظهار داشت: ما همه فرزندان حزب الله هستیم اما عده‌ای به نام حزب الله به دنبال این بودند که میان مردم و آیت الله رفسنجانی فاصله ایجاد کنند و چه تهمت‌هایی به این مردم مظلوم نزدند و این مرد مظلوم چقدر تحمل کردند.
وی با انتقاد شدید از رسانه ملی اظهار داشت: به محض تأیید فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی از ساعت ۱۹: ۳۰ دقیقه شب شبکه‌ها و رادیوهای بیگانه شروع به پخش برنامه‌های ویژه پیرامون این اتفاق مهم کردند اما تا ساعت ۲۲: ۳۰ شب رسانه ملی ما حاضر به پخش برنامه‌ای در این خصوص نشد و رئیس صداوسیما که در خیابان با انتقادات مردم مواجه شد قول داد که اصلاح نماید اما این کار را انجام نداد.
نعمتی افزود: در مجلس نهم تنها تعداد ۳۱ نماینده در حمایت از هاشمی امضا می‌کردند اما امروز در مجلس دهم اکثر نماینده‌ها حامی آیت الله هستند که این نشان از مدیریت و اثرگذاری وی است.
وی بیان داشت: کسی که جزء برنامه نویسان اصلی انقلاب بود و کسانی که روزی آرزو داشتند مرحوم هاشمی جواب سلام آنان را بدهد بیان داشتند وی صلاحیت ریاست جمهوری را ندارد و کسانی که تا دیروز به هاشمی بد کردند و امروز آب توبه بر خود می‌ریزند بدانند توبه آنان پذیرفتنی نیست.
نعمتی در پایان گفت: همه ما به عنوان یاران انقلاب که دلسوز نظام و انقلاب هستیم از این مراسمات به عنوان تذکر به خودمان یاد کرده و از این رحلتی که باعث وحدت در کشور شد عبرت بگیریم.
 
hashemi-1 hashemi-2 hashemi-3 hashemi-4 hashemi-5 hashemi-6 hashemi-7 hashemi-8 hashemi-9 hashemi-10 hashemi-11 hashemi-12 hashemi-13 hashemi-14 hashemi-15 hashemi-16 hashemi-17 hashemi-18 hashemi-19 hashemi-20 hashemi-21 hashemi-23 hashemi-24 hashemi-25 hashemi-26 hashemi-27 hashemi-28 hashemi-29 hashemi-30 hashemi-31 hashemi-32 hashemi-33 hashemi-34 hashemi-35 hashemi-36 hashemi-37 hashemi-38 hashemi-39 hashemi-40 hashemi-41 hashemi-42 hashemi-43 hashemi-44 hashemi-45 hashemi-46 hashemi-47 hashemi-48 hashemi-49 hashemi-50 hashemi-51 hashemi-52 hashemi-53 hashemi-54 hashemi-55 hashemi-56 hashemi-57 hashemi-58 hashemi-59 hashemi-60 hashemi-61 hashemi-62 hashemi-63 hashemi-64


کد مطلب: 222603

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/222603/2/گزارش-تصویری-مراسم-ارتحال-آیت-الله-هاشمی-بیت-العباس-گچساران-سخنرانی-تاجگردون-نعمتی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1