کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اجرای طرح احیای گونه‌های بومی در اراضی بویراحمد +تصاویر

18 دی 1395 ساعت 21:14


غریب سجادیان مسؤول انجمن نهضت سبز زاگرس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان‌های مستعد در داشتن انواع مختلف گونه‌های گیاهی و دارویی در کشور است.
مسؤول انجمن نهضت سبز زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد توجه و تلاش برای حفظ این گونه‌های مهم و اقدام به کشت و احیای گیاهان بومی در معرض انقراض را از اهداف مهم این تشکل عنوان کرد و افزود: این تشکل جهت تحقق این هدف تاکنون گام‌های مهمی برداشته است.
وی کشت انواع گونه‌های گیاهان دارویی و مرتعی در شهرستان بویراحمد را از جمله این اقدامات بیان کرد و یادآور شد: این طرح تاکنون در ۱۰ هکتار از اراضی ملی دمچنار بویراحمد اجرا شده است.
این مسؤول، لیزک، جاشیر خوراکی، گنبو و کرفس را از جمله گونه‌های کشت و احیا شده در این طرح عنوان کرد و گفت: این گونه‌های بومی توسط اعضای نهضت سبز زاگرس و مردم بومی آن مناطق کشت شد.
سجادیان، تصریح کرد: تشکل مردمی نهضت سبز زاگرس هر ساله به منظور حفظ، احیا و بذرگیری گیاهان دارویی و خوراکی با هدف جلوگیری از انقراض و تکثیر آن‌ها اقدام به کشت این گونه‌ها می‌کند.
مسؤول انجمن نهضت سبز زاگرس بسیاری از گیاهان را دارای پیاز عنوان کرد و یادآور شد: با ریشه‌کنی این گونه‌های گیاهی و دارویی امکان رشد مجدد آن‌ها از بین رفته و در معرض انقراض قرار می‌گیرند.
وی کاشت و تلاش جهت احیای این گونه‌های دارویی و گیاهی را تنها راه جلوگیری از انقراض آن‌ها دانست و افزود: طرح کاشت و احیای گونه‌های مهم بومی در معرض انقراض کماکان به همت این نهضت و اعضای آن در استان ادامه دارد.
این مسؤول با اشاره به هجوم و بوته‌کنی برخی از گیاهان توسط برخی ناآگاه و سودجو، خاطرنشان کرد: این افراد بی‌آنکه بدانند به تخریب طبیعت و گونه‌های مهم آن اقدام می‌کنند و باعث می‌شوند در آینده‌ای نه چندان دور تنها کوه‌ها و سنگ‌ها در طبیعت باقی مانده و اثری از گونه‌های با ارزش و زیبای استان بر جای نماند.
سجادیان با تاکید بر توجه و حفظ طبیعت توسط همه مردم، مسؤولان و دستگاه‌ها، منابع طبیعی را متعلق به همه نسل‌های گذشته، امروز و آینده دانست و تصریح کرد: همین طبیعت بکر و بی‌نظیر باعث جذب گردشگران و موثر در رونق اقتصادی استان و ضروری است به صورتی ویژه مورد توجه همه اقشار مردم به خصوص مسؤولان و دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.
نهضت سبز زاگرس تشکلی مردمی است که به صورت داوطلبانه، خودجوش و بدون هیچ ادعایی بخاطر علاقه به طبیعت و حفظ، احیاء و توسعه آن اقدامات محافظت و صیانت از عرصه‌های ملی و طبیعی را در راستای فعالیت‌های زیست محیطی انجام می‌دهد.
۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ index


کد مطلب: 221300

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/221300/2/اجرای-طرح-احیای-گونه-های-بومی-اراضی-بویراحمد-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1