کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مناسب سازی امکان عمومی برای معلولان نیاز به نگاه ویژه مسئولان دارد

7 آذر 1395 ساعت 8:42


رئیس اداره بهزیستی شهرستان گچساران در نشست مناسب سازی محیط برای معلولان و تشکیل شورای ساماندهی سالمندان که با فرماندار گچساران، حضور معاون توانبخشی اداره کل  بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیران ادارات، جمعی از معلولان شهرستان در ساختمان فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار داشت: مناسب سازی اماکن عمومی و دولتی در معماری و شهرسازی این شهرستان و برداشتن موانع دسترسی افرادکم توان و سالمند ضروری است.
سید مهران کشاورز افزود: معابر، ساختمان‌های اداری، بانک‌ها و کلیه امکاناتی که عموم مردم استفاده می‌کنند باید متناسب با تردد معلولان مناسب سازی شود.
کشاورز تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از ۴۰۹ معلول جسمی و حرکتی و ۲۶۰ نابینا و کم بینا در این شهرستان سکونت دارند تمامی ساخت و سازهای جدید اعم از دولتی و غیردولتی ملزم به رعایت استانداردهای مناسب سازی هستند.
وی عنوان کرد: هم اینک بیش از چهار هزار معلول و سالمند از خدمات بهزیستی در این شهرستان بهره مند هستند.
مهران کشاورز افزود: ۶۲۷ معلول جسمی و حرکتی در این شهرستان خدمات توان بخشی دریافت می‌کنند.
رئیس بهزیستی گچساران خاطر نشان کرد: بیش از ۸۰ درصد ازمعابر، ساختمان های ادارات، امکان عمومی این شهرستان نیاز به مناسب سازی و بازنگری جدی دارد.
کشاورز با اشاره به اینکه مناسب‌سازی شهری برای معلولان جسمی و حرکتی و همچنین سالمندان نیاز به بستر فرهنگی و فیزیکی دارد، افزود: باید در مناسب‌سازی معابر عمومی شهرستان گچساران نگاه ویژه‌ای به سالمندان و افراد معلول جامعه کرد.
 
۰ ۱ ۳ ۴ ۵ ۶ img_9535 img_9539 img_9542
 


کد مطلب: 213171

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/213171/2/مناسب-سازی-امکان-عمومی-معلولان-نیاز-نگاه-ویژه-مسئولان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1