کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس جدید جهاد کشاورزی گچساران معرفی شد/ سیاسی کاری در حوزه کشاورزی ممنوع

22 مهر 1395 ساعت 17:26


رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ میلیون اصله نهال باغی، مثمر و غیرمثمر امسال در نهالستان های این استان تولید شد.
جعفر گوهرگانی امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی گچساران افزود: انواع درختان میوه شامل سیب، پرتقال،لیموترش، گردو، زردآلو، گل رز، گیاهان ریشه دار، گل محمدی و گیاهان دارویی در ۲۱ نهالستان این استان در سال جاری تولید شده است.
وی مساحت نهالستان های این استان را ۱۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: این تعداد درخت در فصل کاشت نهال در اختیار کشاورزان منطقه گذاشته می شود.
گوهرگانی ابراز کرد: ۲۷۰ هزار تن در دولت تدبیر و امید به میزان تولید محصولات کشاورزی این استان افزوده شد.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به بخش کشاورزی دارد افزود: حجم تولید محصولات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد قبل از دولت یازدهم ۵۳۰ هزار تن بوده که هم اکنون به ۸۰۰ هزار تن رسیده است.
گوهرگانی کشت بموقع، خرید تضمینی، استفاده از پیشنهادات کارشناسان و اولویت قرار دادن محصولات راهبُردی را از مهم ترین دلایل افزایش محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.
وی گفت: هم اکنون ۲ طرح بزرگ آب رسانی به دشت امامزاده جعفر و دشت لیشتر تأمین اعتبار شده که بهره برداری از این طرح ها موجب افزایش توسعه کشاورزی این منطقه خواهد شد.
گوهر گانی تصریح کرد: میزان تولید گندم در این استان نسبت به سال های گذشته بیش از سه برابر افزایش یافته است.
وی افزود: ۷۶ هزار تن گندم در سال جاری در این استان تولید شد این در حالی است که در سالهای گذشته ۲۲ هزار تن گندم در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: شهرستان گچساران دارای ظرفیت ها و استعدادهای چشمگیری در بخش کشاورزی است و استفاده بهینه از این ظرفیت ها موجب شکوفایی اقتصادی این بخش می شود.
گوهرگانی گفت: شهرستان گچساران با توجه به قابلیت های موجود در بخش کشاورزی و وجود مرکز تحقیقاتی پیشرفته می تواند در جایگاه مطلوب تری در سطح استانی و کشوری قرار گیرد.
فرماندار گچساران نیز در این آیین گفت: بخش کشاورزی این شهرستان به خاطر قابلیت های فراوان، امکان ایجاد اشتغال پایدار برای بسیاری از جوانان را دارد.
عبدالرحیم رحیمی توجه به بخش کشاورزی را مهم ترین عامل خودکفایی کشور اعلام کرد و گفت: بسیاری از مشکلات و موانع توسعه کشور از سوی این بخش برطرف خواهد شد.
وی افزود: سرمایه گذاری و توسعه فعالیت های تولید، سبب افزایش درآمد کشاورزان، افزایش تولید، افزایش صادرات، ایجاد فرصت های شغلی جدید و جلوگیری از مهاجرت روستاییان خواهد شد.
جعفر گوهرگانی در این نشست اظهار کرد: در دو سال اخیر و با حمایت دولت یازدهم در زمینه کشاورزی و تولیدات محصولات باغی و زراعی، افزایش چشمگیر تولید محصولات را در سطح استان داشته‌ایم.

 
گوهرگانی اذعان داشت: تامین مواد غذایی به عهده وزارت کشاورزی است و ما باید در این زمینه به دور از بحث طایفه‌گری و قبیله‌ای در حوزه جهاد کشاورزی کار کنیم که نگاه سیاسی و طایفه‌ای باعث ضربه خوردن حوزه کشاورزی خواهد شد.

در این آیین از زحمات علی علیرضانژاد تقدیر و علی مرادی به عنوان رئیس جدید اداره جهاد کشاورزی گچساران معرفی شد.
 
 
۰ ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ img_5771 img_5776 img_5781 img_5783 img_5788 img_5791 img_5793 img_5798 img_5802 img_5803 img_5811 img_5817 img_5830 img_5833 img_5839 img_5843 img_5852 img_5863 img_5867


کد مطلب: 205376

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/205376/2/رئیس-جدید-جهاد-کشاورزی-گچساران-معرفی-سیاسی-کاری-حوزه-ممنوع

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1