کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خانواده خلاق گچسارانی کارآفرین موفق استان

7 شهريور 1395 ساعت 3:09


به گزارش کبنانیوز ، اشتغالزایی و کارآفرینی یکی از رکن ها و صنایع مهم هر کشوری برای استقلال و روی پا ایستادن می باشد و در این راستا هستند جوانانی که با گرفتن وام از طرح های اقتصاد مقاومتی توانسته اند کارهای بزرگی را در سطح استان به انجام برسانند. توجه به ترویج و توسعه طرح های اشتغالزایی و کارآفرینی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی کمک می کند از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورم است چرا که این طرحها به دنبال توانمندسازی و استفاده از ظرفیت‌های عظیم موجود در حال انجام است.
پای گفتگو با یک خانواده کارآفرین موفق گچسارانی نشستیم که ۱۲ سال پیش با چهل میلیون ریال سرمایه آغاز و هم اکنون با چهار طرح ساده تولیدی و ایجاد ۴۲ شغل ۱۰۰میلیارد ریال سرمایه دارند.
این خانواده خلاق و کارآفرین گچسارانی با راه اندازی چهار طرح ساده تولیدی برای ۴۲ نفر از همشهریان خود، اشتغال و درآمد ایجاد کرده اند.
خانواده خیرمند به همراه پنج برادر و پدر خود بصورت یک زنجیره تولید مشغول به فعالیت هستند.
این خانواده کارآفرین چندین عنوان برتر در زمینه کارهای کوچک در سطح ملی را کسب کرده و ضمن ایجاد درآمد پایدار برای خود و اعضای خانواده اش توانسته ده ها فرصت شغلی ایجاد کند و تلاش و کوشش و پشتکار خانواده خیرمند مصدق این بیت شعر است؛
نابرده رنج گنج میسر نمی شود           مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد
تولید خوراک دام با کشت علوفه، گوشت و شیر ، لبنیات پاستوریزه و توزیع آنها در تعاونی ها از سوی این خانواده کارافرین قیمت محصولات تمام شده تولیدی این شهرستان را کاهش داده است.
 
IMG_4255 IMG_4259 IMG_4275 IMG_4285 IMG_4314
۱۴۷۲۰۶۶۶۵۶_img-20160824-wa0013
 
۱۴۷۲۰۶۶۶۵۷_img-20160824-wa0018 photo_2016-08-26_14-50-27-195x300 photo_2016-08-26_14-50-53-439x300 photo_2016-08-26_14-51-09-205x300 photo_2016-08-26_14-51-20-209x300
 
فرماندار گچساران در خصوص خانواده خیرمند  اظهار داشت : این خانواده کارآفرین موفق با سرمایه گذاری ۴۰ میلیون ریال سرمایه خود را به بیش از ۱۰۰میلیارد ریال رسانده اند.
DSCF6030
عبدالرحیم رحیمی به خرید دستگاه پاستوریزه کردن شیر از سوی این خانواده کارآفرین اشاره کرد و گفت: این دستگاه روزانه یکهزار لیتر لبنیات پاستوریزه تولید می کند که این خود گام مهمی در خصوص سلامت و امنیت غذایی مردم است.
رحیمی گفت: بیش از ۱۰ میلیارد ریال در زمینه پاستوریزه کردن لبنیات از سوی این خانواده کارآفرین سرمایه گذاری شده است.
IMG_4364
بندر خیرمند  پدر یک خانواده کارآفرین برتر و موفق که زمینه اشتغال ۴۲ نفر را در این شهرستان مهیا کرده است از همان نگاه اول با لحنی ساده اما محکم و توانی بالقوه در انجام کارش اراده ای پرهمت قابل مشاهده است، گویا کار در خونش آغشته شده… وی با داشتن سن بالا با اشتیاق خاصی لب به سخن می گشاید و می گوید : مشکلات و فراز و نشیب در هر کاری هست و حتما هر کارآفرینی پذیرای مشکلات کاری‌اش است. هر کارآفرین، در طول زندگی‌اش هرگز از مشکلات نمی‌ترسد و از عهده آنها برمی‌آید. اولین مشکل هر کارآفرین نبود سرمایه و امکانات اولیه است و دومین مشکل برای یک دامدار شیوع بیماری در بین دام‌هایش است. دامدار ‌باید مدام مراقب دام‌هایش باشد و با عشق و علاقه کار کند. به همین دلیل خانه خود را در دل دامداری‌ام به مانند برجی درست کردم تا به همه چیز تسلط داشته باشم و هر لحظه و هر ثانیه مراقب‌شان باشم. کار دامداری، کاری سخت و پرزحمت است. اگر می‌خواهید دامداریِ خوبی داشته باشید، باید مثل یک مادر که بالای سر بچه‌هایش است، از دامداری خود مراقبت کنید.
پدر این خانواده کارافرین موفق گچسارانی در ادامه گفت : نگرش جامعه به چرخه تولید زنجیره ای نقش اثرگذاری در خودکفایی ملی و ایجاد فرصت های شغلی پایدار از سوی دیگر دارد.
بندر خیرمند نگاه کامل کارآفرینان به تولید و سنجش میزان نیاز بازار مصرف قبل از شروع تولید را ضروری می داند.
وی بهره وری از تجربیات کشاورزان سنتی، تولیدات کشاورزی و دامپروری را از دیگر عوامل موفقیت خانواده خود ذکر کرد.
خیرمند تصریح کرد: سرمایه اولیه برای شروع واحد نیمه صنعتی گاوداری پنج میلیارد ریال در سال ۸۸ بوده است.
روزانه یک تن شیر از سوی این گاوداری تولید و در کارخانه شیر صنعتی کوچک این خانواده کارآفرین گچسارانی پاستوریزه می شود.
IMG_4338
رحمان خیرمند یکی از اعضای این خانواده کارآفرین موفق که با راه اندازی یک واحد دامداری ۱۵۰ راسی و کشت علوفه در ۱۵ هکتار از اراضی خود ضمن تامین خوراک دام خود، زمینه ۱۰ فرصت شغلی برای جوانان گچسارانی را فراهم کرده است.
۱۴۷۲۰۳۵۴۳۰_img_8810
 
وی که جوانی ۳۲ساله است و در مقطع دکترا رشته آبیاری دانشگاه تهران مشغول به تحصیل می باشد گفت: حمایت از کارآفرینان واقعی مستلزم همکاری همه جانبه مسئولان برای پایین آمدن سود تسهیلات بانکی است.
رحمان بیان کرد: بالا بودن سود تسهیلات بانکی ادامه حیات بسیاری از واحدهای تولید را غیرممکن کرده است.
خیرمند با اشاره به این که بسیاری از واحدهای تولید ی این شهرستان به دلیل کمبود سرمایه در گردش نیمه فعال می باشند گفت: ظرفیت این گاوداری بیش از ۵۰۰راس می باشد که به دلیل نبود تسهیلات بانکی نیمه فعال شده است.
این کارآفرین با اشاره به اینکه سود تسهیلات بانکی بسیاری از سرمایه گذاران گچسارانی چندین برابر تسهیلات دریافتی است گفت: با وجود حمایت های دولت تدبیر و امید گاهی بخشی از واحد های تولیدی این شهرستان به دلیل ناتوانی در پرداخت مطالبات بانکی غیر فعال می شوند.
رحمان خیرمند افزود: در سال ۹۱ ، ۱۲۰ تن گوشت از سوی این گاوداری به کشور عراق صادر شد که طی چند سال گذشته به دلیل برخی از مشکلات تعداد گاو های این واحد تولیدی ۱۰۰ راس کمتر از گدشته شد.
وی گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به بخش خصوصی دارد و امیدواریم مشکلات واحدهای تولیدی از سوی متولیان امر در اسرع وقت برطرف شود.
هم اکنون گوشت و شیر تولیدی این گاوداری با ۱۵ درصد کمتر از نرخ بازار در مراکز فروش این خانواده کار آفرین عرضه می شود.
رحیم خیرمند مسئول این واحد تولیدی با اشاره به اینکه پنج نفر در این کارخانه کوچک مشغول به فعالیت می باشند، گفت: روزانه یکهزار لیتر لبنیات پاستوریزه در این کارخانه کوچک تولید و عرضه می شود.
IMG_4374
 
وی گفت : جوانان سعی کنند به سفارش اکید مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را جامه عمل بپوشانند ، آن را در جامعه نهادینه کنند و  نگذارند به یک شعار تبدیل شود و مردم و مسئولان در کنار هم و در عمل به آن تلاش کنند تا این طرح در زندگی مردم تبیین گردد.
رحیم خیرمند۳۰ ساله و تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد رشته شیمی آلی دانشکاه آزاد واحد گچساران به پایان رسانده است.
علی خیرمند دیگر عضو این خانواده کار آفرین موفق با ساخت یک مجتمع غذایی موجب ایجاد اشتغال ۲۱ نفر از اهالی این منطقه شده است.
IMG_2617-450x300
وی مساحت این مجتمع غذایی را ۳۸۰متر مربع اعلام کرد و گفت: برای ساخت این واحد ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با نرخ ۱۸ درصد از بانک دریافت کرده است.
خیرمند گفت: بیشتر مواد غذایی مصرفی این مجتمع، تولید روزانه واحدهای زنجیره ای خانواده خود می باشد.
وی ابراز کرد: حمایت از کارآفرینان واقعی به ویژه پایین آوردن نرخ سود تسهیلات بانکی در بخش تولید راهکار اصلی رونق و شکوفایی تولید در کشور است.
علی خیرمند تاکید کرد : در کشور ما کم نیستند سرمایه‌گذارانی که بدون هدف و با ایده‌ای جدید کار می‌کنند و کارآفرینان بسیاری هستند که به دلیل کمبود بودجه، ایده‌هایشان را دفن می‌کنند. به نظر من دولت به عنوان تسهیل‌گر و راهنما ‌باید، پل ارتباطی سرمایه‌داران، بانک‌ها و کارآفرینان باشد.
این خانواده کارآفرین در پایان خطاب به جوانان گفتند: به جوانان عزیز می گوییم در هر رشته و شغلی که می خواهند فعالیت کنند ابتدا توکل به خدا کنند. آگاهانه شغلشان را انتخاب کنند. از تجربیات افراد کار آزموده استفاده نمایند. مشکلات و چالش های پیش رو را بشناسند و بیاندیشند. ضمنا همواره در حین کار موارد پیش بینی نشده ای ممکن است اتفاق بیافتد که نیاز به تامل دارد. از سختی ها نهراسند. پشتکار داشته باشند. حمایت نزدیکان خصوصا خانواده را به هر طریقی نه فقط مادی با خود همراه سازند. گاهی دلگرمی و دعای خیر پدر و مادر از خروارها پول کارگشا تر است. تلاش کنند تا هر چه بیشتر صبر و شکیبایی را در خود تقویت کنند و گرنه روزگار آنقدر سنگ دارد تا زیرپایمان بگذارد تا یاد بگیریم صبور باشیم.
از تمام جوانان گچسارانی و کسانی که لیسانس و یا مدرک علمی دارند و احساس می کنند که باید در خانه بنشینند و منتظر کار های رسمی و دولتی بمانند در خواست می کنیم که به فکر کار آفرینی،اشتغال زایی و تولید در زمینه های مختلف باشند. با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی و اشتغال کشور،تولید در زمین های مختلف کار مناسب است چرا که علاوه بر درآمد و سود دهی اجر معنوی هم خواهید داشت و زمینه را برای اشتغال چند نفر دیگر را هم فراهم خواهید کرد.
شاید پی بردن و اگاهی از رازهای موفقیت این خانواده ی کارآفرین موفق که بدون داشتن پشتوانه مالی و تنها با همت و جسارت و توکل به خدا ، به موفقیت های زیادی در عرصه تولید دست یافته اند بدون شک برای جوانان جویای کار تاثیرات مثبتی بهمراه داشته باشد.
۰ ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ IMG_4358
 


کد مطلب: 195756

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/195756/2/خانواده-خلاق-گچسارانی-کارآفرین-موفق-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1