کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دیدار دو تن از آزادگان سرافراز با فرماندار گچساران

27 مرداد 1395 ساعت 8:17


در سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی برادران نجفی دو تن از آزادگان غیور و سرافراز شهرستان گچساران با همراهی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان با حضور در محل فرمانداری با فرماندار گچساران دیدار و گفتگو کردند.
حاج جهانشیر نجفی یکی از آزادگان سرافراز و پرآوازه شهرستان در این دیدار گفت: ما کسانی هستیم که از کاروان عشق و ایثار و شهادت عقب مانده ایم.
وی عنوان کرد: ملت ما در آغاز جنگ تحمیلی علیرغم نداشتن ابتدایی ترین امکانات و تجهیزات جنگی در مقابل دشمن تا دندان مساح که صدها کشور جهان آنرا حمایت و پشتیبانی میکرد، ایستادگی و مبارزه کرد و با جانفشانی ها و رشادت های رزمندگان اسلام دشمن را به زانو در آورده و شکست دادیم و از ناموس و شرف و خاک وطن دفاع کردیم.
آزاده سرافراز "حاج نجفی" در ادامه تصریح کرد: ما امروز خوشحالیم و به خود می بالیم که رهبر ما، رهبر آزاده مسلمانان ستمدیده و مظلوم جهان اسلام است و کشور ما در سایه مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای سرافرازترین و قدرتمند ترین کشور جهان است.
نجفی در پایان با اشاره به اینکه ما امروز خود را طلبکار نظام و مردم نمی دانیم ، بلکه امروز ما با تمام توان آماده هر نوع خدمت و فداکاری برای انقلاب و نظام و ملت هستیم، خاطر نشان کرد: ما از دولت و مسئولان کشور انتظار داریم با اتحاد و همدلی و بسیج همه ای امکانات و با روحیه جهادی دوران هشت سال دفاع مقدس به جنگ فقر و بیکاری رفته و یاس و نامیدی رفع و وضعیت معیشتی مردم را بهبود ببخشند.
در ادامه فرماندار گچساران با تبریک فرارسیدن ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت غرورآمیز آزادگان به کشور و با اشاره به بردباری و مقاومت این عزیزان در زندان های رژیم بعث عراق، بیان داشتند: آزادگان ایثار، گذشت و فداکاری را نه تنها در حرف بلکه در عمل به اثبات رساندند.
عبدالرحیم رحیمی با اشاره به رشادتها و جانفشانیهای رزمندگان کشورمان در هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت : جانبازان و آزادگان، شهیدان زنده هستند که با رشادت و جانفشانی خود پرچم پرافتخار ایران اسلامی را به اهتزاز درآورده اند و در حال حاضر به عنوان الگویی برای زنده نگه داشتن یاد شهیدان و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند.
رحیمی در بخش دیگری از سخنانش امنیت و آسایش حاکم در تمام نقاط کشور را مرهون رشادت ها و ایثارگری های شهیدان، جانبازان و آزادگان و صبر و بردباری خانواده های این عزیزان دانست و با تأکید بر نهادینه کردن روحیه ایثار گری و فداکاری در جامعه بر رسیدگی به مسائل و مشکلات این عزیزان تأکید کردند.
وی تصریح کرد: ایثار و فداکاری جانبازان وآزادگان در دوران سال های دفاع مقدس با هیچ ملاک و معیار مادی و دنیوی قابل قیاس نیست، چرا که آنان جان خود را که ارزشمندترین هستی شان بود با خدای خویش معامله کردند.
وی تحمل درد و رنج دوران اسارت را از ویژگیهای قابل توجه در مورد آزادگان دانست و افزود:آزادگان درس فداکاری وایثار را به جامعه اسلامی آموختند.
عبدالرحیم رحیمی آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه مصائبی که بر آزادگان گذشت را مورد تاکید قرار داد و گفت: نسل جوان نباید نسبت به شهدا ،رزمندگان وآزادگان دوران دفاع مقدس بیگانه باشند بلکه لازم است خاطرات به جای مانده از آنان به نسل جوان انتقال یابد تا این ایثار واز خود گذشتگی در اذهان آنان به عنوان الگو وسرمشق نهادینه شود.
 
IMG_0550 IMG_0553 IMG_0555 IMG_0564 IMG_0586


کد مطلب: 194196

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/194196/2/دیدار-دو-تن-آزادگان-سرافراز-فرماندار-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1