کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آبرسانی به اراضی تشنه دشت مور و خان احمد عملیاتی می شود

10 خرداد 1395 ساعت 3:06


رئیس امور آب شهرستان گچساران در نشست خبری با اصحاب رسانه در این شهرستان با اشاره به پروژه تأمین آب اراضی دشت مور اظهار داشت: در حال حاضر مطالعات مرحله اول این طرح تکمیل شده و ظرف مدت ۲ الی ۳ هفته آینده با تشکیل کمیته فنی استان، طرح بررسی و پس از تصویب برای مدیریت منابع آب ایران ارسال می شود.
عارف بهگام با اشاره به اینکه پیش بینی که در مورد تخصیص آب دشت مور داده شده است، افزود: از محل صرفه جویی مصارف کشاورزی ۴/۵ میلیون متر معکب و از افزایش سهم تخصیص سد کوثر ۴ میلیون مترمکعب آب برای این اراضی حاصلخیز و مستعد در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه روند ابلاغ تخصیص در دست پیگیری و اقدام است، تصریح کرد: اعتبار طرح از منابع ملی در بودجه سال ۹۵ دیده شده و در صورت تخصیص مناسب در ۳ ماه آینده پیمانکار آن مشخص و عملیات اجرایی آن در نیمه دوم سال ۹۵ آغاز می شود.
در ادامه رئیس اداره امور آب شهرستان گچساران در مورد پروژه انتقال آب به اراضی خان احمد و روستا های اطراف اظهار داشت: برای این پروژه سالانه برداشت آب به میزان ۲۰ میلیون متر مکعب به صورت رسمی ابلاغ شده است و با اجرای این طرح ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خان احمد و تا محدوده روستای کلاغ نشین به زیر کشت می‌رود.
بهگام خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال کار انتخاب پیمانکار پروژه انجام می‌گیرد و در ۶ ماهه دوم عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود.
وی عنوان کرد: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی برای این پروژه مصوب شده و اجرای کامل این پروژه ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
رئیس امور آب گچساران تصریح کرد: در صورت تأمین اعتبار پروژه تأمین آب اراضی خان احمد و روستاهای اطراف آن حدود ۲ تا ۳ سال دیگر تکمیل می‌شود.
وی یادآوری کرد: اجرای این پروژه ها می‌تواند سبب رونق کشاورزی و اشتغال‌زایی و کوچ معکوس در مناطق روستایی شود.
بهگام از پیگیری‌های نماینده شهرستان های گچساران و باشت و مدیرعامل آب منطقه ای در پیگیری پروژه‌های آب در شهرستان گچساران تقدیر کرد و افزود: انتظار می‌رود که پیگیری‌های مسئولان برای سرعت‌ بخشی به روند اجرایی پروژه‌های آب‌رسانی در این شهرستان تداوم یابد.
خبر: حبیب قلندری


کد مطلب: 182088

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/182088/2/آبرسانی-اراضی-تشنه-دشت-مور-خان-احمد-عملیاتی-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1