کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرهنگ فعالیت های علمی و پژوهشی درمدارس تقویت می شود

8 خرداد 1395 ساعت 2:50


مدیر آموزش‌ و پرورش شهرستان گچساران در آیین تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر مدرسه ابتدایی دخترانه شهدای صنعت نفت که با حضور معاون پژوهشی مدیرکل آموزش‌ و پرورش و رئیس اداره مدارس غیرانتفاعی استان، مربیان، اولیای دانش آموزان برگزار شد، اظهار کرد: باید فرهنگ فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی و پژوهشی را در بین دانش آموزان مدارس آموزش‌ و پرورش را تقویت و بالابرده تا شاهد شکوفایی و پویایی آینده دانش آموزان باشیم.
سید ظهیرالدین پورالحسینی افزود: از میان ۲۸۰ پروژه علمی دانش آموزان این شهرستان ۲۰ طرح برتر به مرحله استانی راه یافت.
وی بیان کرد: از این تعداد طرح راه‌یافته به مرحله استانی چهار پروژه رتبه کسب کردند.
پورالحسینی گفت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان موجب خواهد شد سایر دانش آموزان با موضوعات ارائه‌شده و شیوه‌های کار تحقیق عمل و پروژه‌ای آشنا شوند.
وی از معلمان و والدین خواست این فرصت را برای فرزندان فراهم و از مداخله مستقیم در تهیه پروژه دانش آموزان خودداری کنند تا فرصت ساخت و تولید از این قشر گرفته نشود.
مدیر آموزش‌ و پرورش گچساران خودباوری و اعتمادبه‌نفس، تقویت روحیه پژوهشی در بین دانش آموزان و معرفی توانمندی‌های آنان را از اهداف برگزاری این رقابت علمی عنوان کرد.
وی گفت: فراهم نمودن بستر مناسب جهت شکوفایی استعدادهای بالقوه دانش آموزان، یکی از وظایف مهم نظام آموزشی است.
پورالحسینی یادآوری کرد: با توجه به نقش زیربنایی آموزش ابتدائی در نظام تعلیم و تربیت، رویکرد سند تحول بنیادین به این دوره تحصیلی، آموزش‌های مهارت محور است و پرنقش یادگیری پروژه محور و پروژه در یادگیری تأکید جدی دارد.
وی ابراز کرد: کارآمدی آموزش‌ و پرورش در گروی پرورش دانش آموزان توانمند است.
گفتنی است: در این آیین از دستاوردهای علمی دانش آموزان مدرسه ابتدایی دخترانه شهدای صنعت نفت گچساران شامل تحقیق، طراحی و ساخت، آزمایش، نمایش، جمع‌آوری و طبقه‌بندی، رونمایی شد.
خبر: حبیب قلندری
IMG_0665 IMG_0668 IMG_0671 IMG_0677 IMG_0689 IMG_0692 IMG_0718 IMG_0722 IMG_0724


کد مطلب: 181755

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/181755/2/فرهنگ-فعالیت-های-علمی-پژوهشی-درمدارس-تقویت-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1