کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مجلس آینده باید ترکیبی از همه جریانات سیاسی باشد

3 دی 1394 ساعت 8:53


اولین کاندیدای هم استانی که در شیراز برای انتخابات مجلس ثبت نام نموده است گفت و گودی اختصاص با کبنانیوز انجام داد؛
بصورت مختصر خود را معرفی نمایید؟
ابتدا لازم است که تشکر نمائیم از سایت وزین و همکاران گرامی که بحمدالله با تلاش شبانه روزی توانسته نقش بسزایی در آگاهی سازی جامعه ایفا می‌نمایند. اینجانب سید جلال الدین محمدی بیدک متولد سال ۱۳۶۳ شهرستان گچساران می‌باشم، دارای رتبه یک دکترای مهندسی هسته‌ای کشور، استعداد درخشان وزارت علوم، عضو بنیاد نخبگان، مولف چندین کتاب و مقاله بین المللی و موسس چندین موسسه آموزشی و پژوهشی در شیراز و تهران، جوان‌ترین عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مفتخر به تلمذ در محضر استاد دکتر شهید شهریاری در زمینه کدهای هسته‌ای.
چه عواملی سبب گردید که شما وارد مقوله انتخابات گردید؟
بعنوان یک جوان و یک استاد دانشگاه که بیشترین ارتباط را با قشر جوان دارم و ناظر بسیاری از رویداد‌ها در کشور می‌باشم، متاسفانه شاهد هستیم که جوان امروزی بسیار ناامید و مایوس گشته و معضلاتی را در سطح جامعه شاهد هستیم که اگر برای آنان چاره اندیشی نشود، بی‌شک جامعه ایرانی از درون با فروپاشی روبرو خواهد شد. آمار‌ها در خصوص نرخ بیکاری، اعتیاد، بزهکاری، طلاق، سن ازدواج و... آمارهای هشدار دهنده‌ای است که باید سریعا برای آن چاره اندیشی شود. مجلس شورای اسلامی که به تعبیر امام راحل (ره) در راس امور است، جایگاه ویژه‌ای در نظام اسلامی دارد و بعنوان مهم‌ترین مرجع ارائه راهکار‌ها برای حل معضلات کشور متاسفانه در ادوار مختلف کارنامه قابل قبولی نداشته است. ما به همراه جمعی از دوستان دانشگاهی که دغدغه کشور و جوانان برومند این وطن را داشته در بررسی‌ها و مطالعات و ارزیابی‌های فراوان به این نتیجه رسیده‌ایم که گام اول جهت حرکت در مسیر حل مشکلات و معضلات جامعه، تشکیل مجلسی کارآمد، علمی، برنامه ریز و دلسوز می‌باشد. به همین خاطر و بنا به تقاضاهایی که برخی دوستان داشتند وارد این عرصه شدم.
به نظر شما مهم‌ترین ایرادات وارده به عملکرد مجلس شورای اسلامی در ادوار مختلف چه چیزی بوده است؟
به نظر بنده مهم‌ترین ایراد به عملکرد نمایندگان را باید در تداخل وظائف و اولویت بندی ناصحیح اقدامات دانست. به موجب قانون مهترین وظیفه مجلس شورای اسلامی قانون گذاری است که متاسفانه این وظیفه بسیار مورد غفلت واقع شده و امروز ما نماینده را بیشتردر قامت یک مقام اجرایی می‌بینیم و مورد قضاوت قرار می‌دهیم. وقت بسیاری از نمایندگان صرف مسائلی می‌گردد که کمترین ارتباطی با آنان ندارد، وظیفه نماینده انتصاب رئیس فلان اداره یا پیگیری استخدام فلان شخص نیست، وظیفه نماینده به عنوان مثال در حوزه اشتغال، تصویب و تدوین قوانینی است که زمینه ساز افزایش سرمایه در کشور و به تبع آن ایجاد رونق اقتصادی و افزایش نرخ اشتغال باشد، نه نوشتن نامه‌ها ی توصیه‌ای برای اشتغال افراد.
شما اگر به عنوان نماینده منتخب مردم معرفی شوید، چه اقداماتی را دستور کار خود قرار خواهید داد؟
بنده همانطور که در پاسخ به سئوال قبل گفتم، معتقدم که نماینده مجلس ابتدا باید درک درستی از شرح وظائف و اختیارات خود داشته باشد و براساس آن عمل نماید. مهم‌ترین وظیفه نماینده قانونگذاری است و براین اساس معتقدم که برای تدوین قوانین باید ارتباط مناسبی بین سه ضلعی جامعه، مجلس و دانشگاه ایجاد شود، مسائل و مشکلات و خواسته‌های آحاد جامعه احصا، ارزیابی و اولویت بندی گردد و به کمک جامعه دانشگاهی، طرح‌هایی تدوین و مورد تصویب قرار گیرد و بازخورد هر کدام از این قوانین در سطح جامعه ارزیابی و در صورت ضرورت بازبینی یا رفع عیب گردد. بنده در این مسیر معتقد به کار تیمی هستم. غافل شدن از کار تیمی و عدم مشورت پذیری وعدم تحمل نقادی‌های سازنده آفتی است که متاسفانه گریبان مدیران کشور را گرفته و از این ناحیه بیشترین آسیب‌ها به کشور وارد شده است. بنده مجلس را بعنوان محل حضور نخبگان و عقلای جامعه، بهترین مکان برای کارتیمی و بعنوان موتور محرک یک جامعه پویا می‌بینم.
با توجه به گستردگی حوزه انتخابیه شیراز، تاکنون چه اقداماتی را در راستای موفقیت در انتخابات انجام داده‌اید؟
در حدود چند ماه قبل که مصمم به حضور در این کارزار شده‌ام، با همراهی و مشورت یک تیم کاری قوی متشکل از نخبگان دانشگاهی و اجرایی در حوزه‌های جامعه‌شناختی، سیاسی، اقتصادی، روان‌شناسی، حقوق و... مجموعه‌ای از مشکلات، نارسایی‌ها و دغدغه‌ها و خواسته‌های آحاد جامعه را احصا و با همکاری این تیم به راهکار‌ها و پیشنهاداتی رسیده‌ایم که بر اساس آن می‌توانم امروز مدعی باشم که تنها کاندیدای برنامه محور این حوزه می‌باشم. در این راستا پایگاه‌های رای در سطح شهرستان شناسایی و با بسیاری از بزرگان، تاثیرگذاران، معتمدین، نخبگان، علما و دانشگاهیان و تشکل‌های سیاسی آنان رایزنی شده است و بحمدالله سر پل هاو بسترهای مناسبی برای ورود قدرتمند به این عرصه فراهم شده است، بطوریکه بسیاری از کاندیداهای مطرح این حوزه علاقمندی خود را جهت ائتلاف با بنده ابراز کرده‌اند. البته دراین مسیر ما استراتژی‌های و تاکتیک‌های خاصی را هم در نظر گرفته‌ایم که به فراخور زمان از آنان استفاده خواهیم کرد.
شمابه عنوان یک کاندیدای مجلس، علاقه‌مند هستید که کدام جریان سیاسی پیروز انتخابات باشد؟
بنده با توجه به رویداد‌ها و اتفاقات و تجربیاتی که در این چند دهه با آن روبرو بوده‌ایم و با توجه به اتفاقات و حوادثی که در منطقه و عرصه بین المللی با آن روبرو هستیم معتقدم که دو قطبی سازی جامعه، خیانت به ملت و کشور است. بنده معتقدم که در شرایط حساس کشور باید به تمام جریانات سیاسی کشور که پایبند به قانون اساسی، ارزش‌های انقلاب و پیرو خط امام و رهبری هستند فرصت حضور در ساختار سیاسی و اداری کشور را داد و نباید به دنبال حذف جریان رقیب در عرصه سیاسی باشیم. بنده معتقدم در شرایط حساس امروز جامعه، یک جریان سیاسی خاص به تنهایی نمی‌تواند، این بار سنگین مسئولیت را به دوش بکشد و امیدوارم که مجلس آینده ترکیبی از همه جریانات سیاسی باشد.
بعنوان آخرین سئوال بفرمائید که با توجه به ورود چهر‌های سر‌شناس و مطرح به انتخابات این حوزه، چقدر شانس پیروزی برای خود قائلید؟
بله همانطور که فرمودید پیروزی در این انتخابات و با وجود تعدد کاندید‌ها، امری سخت و دشوار است اما بعنوان یک جوان نخبه که به پشتوانه یک تیم قدرتمند در حوزه‌های مختلف به این عرصه ورود کرده‌ام و تاکنون بسترهای مناسبی را فراهم نموده‌ام بسیار امیدوارم که انشاالله مردم فهیم و آگاه شیراز در یک فضای کاملا عقلانی و با رجوع به برنامه‌ها و دیدگاه‌های حقیر، به بنده اعتماد نمایند. در این مسیر بی‌شک در مرحله اول توکل بر خدا دارم و سپس امید یاری از سوی جوانان برومند شهر و دیارم دارم و از همه همزبانان، هم استانی‌ها و تمامی کسانی که دل در گروی پیشرفت این کشور دارند، خواهشمندم حقیر را در این مسیر یاری نمایند.
bidakiha (14) bidakiha (18) bidakiha (19) bidakiha (23) bidakiha (15) bidakiha (13) bidakiha (11) bidakiha (10) bidakiha (8) bidakiha (7) bidakiha (3)


کد مطلب: 149153

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/149153/2/مجلس-آینده-باید-ترکیبی-همه-جریانات-سیاسی-باشد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1