کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحلیل نتایج نشست دیروز اصولگرایان

18 آذر 1394 ساعت 9:02


تصاویر از حبیب قلندری-متن از بهنام عکاشه
حتی وقار و اقتدار میزبان هم موجب نشد تا سخنرانان همایش هم اندیشی بر علیه تاجگردون سخنی نرانند.
وسواس سهراب در انتخاب شعری از شاهنامه، سماجت بهبود در گفتن حرف های پیشین، اعتراض حاوی تهدید حبیب قلندری به خاطر برداشتن تصاویر خاص، اضافه شدن عزیز رحمانی، کاوس قبادی و یداله مرادی و جمعی از هواداران افشین پور در کنار غیبت اله کس راهی می توانستند هر کدام موضوع یک تحلیل کامل باشند ولی نتایج این نشست می تواند تصویر بهتری از اصولگرایان به دست بدهد.
همایش های تاجگردون که این روزها مورد توجه منتقدین قرار گرفته است شاید مهم ترین دلیل برگزاری نشست امین یوسفی بود. سوژه ای که به واکنش فتاح محمدی هم انجامید. او سکوت قانون را دلیل بر تائید چنین رفتاری دانست.
سخنانی که به نظر می رسید یداله مرادی که تازه از کربلا بازگشته است چندان با آن موافق نباشد. او می گوید اینها در هر صورت خلاف قانون است.
نشست دیروز از نوع تعداد حاضرین، مکان، زمان، روایت برگزاری، سخنرانان و متن و لحن آنها بیش و کم همان نشست قبلی در منزل امین یوسفی بود.
اما دقت در سخنان و زمزمه ها نشان می داد احتمالا کاندیدای نهائی اصولگرایان علی فولادی باشد و شاید همین موضوع موجب انتقاد یکی از نزدیکان افشین پور و ترک نشست البته در دقایق انتهائی بود.(این الیته تصور راقم می باشد)
به نظر می رشد انها چاره ای جز این نیز نداشته باشند و شاید فقط انتظار کشیدن برای آمدن چهره ای جدید یا حادثه ای که معادلات را عوض کند بتواند به سردرگمی راست های گچساران پایان دهد.
ثبت نام چهر های چون موحد هنوز طرفدارانی را در بزرگان اصولگرا دارد. کسانی مانند کاووس قبادی، اله کس راهی و احتمالا یداله مرادی.
این طیف اما نسبت به واکنش ترک ها نسبت به چنین تصمیمی نگرانی داشته و هنوز متتظر پاسخی از آن سوی تلفن همراه هستند.
شاید همین موضوع باعث شده بازگشت موحد هنوز در هاله ای از ابهام بماند. واکنش جدی هواداران جعفری به اظهارات تند سید اکبر علیزاده تقریبا طیفی از هواداران مرد آرام راست را که این روزها به شدت به رای قشقائی ها و لابی قوی مدیران فارس نیاز دارد نسبت به عدم رای به فولادی مصر کرده است.
این البته لزوما ه این معنی نبوده که این رای در سبد تاجگردون قرار خواهد گرفت و شاید این موضوع بتواند جایگاه افشین پور را کمی توقویت کند و او بتواند در چانه زنی ها با راست ها از موضع قدرت بیشتری سخن بگوید.
اصولگرایان اما ترجیح دادند سیداکبر را از ردیف اول ماهگذشته به ردیف اخر دیرزو تنزل دهند ولی اتفاقات و شکاف روزهای اخیر شاید آن چیزی نباشد که با تغییر صندلی سیداکبر بتوان جبرانش کرد..
.....................................................
خلاصه ای از متن سخنرانی بهبود گرجی زاده(امکان و فرصت ویرایش متن وجود نداشت)
بهبود گرجی در جلسه دوم هم اندیشی و خود باوری برای فردایی بهتر اظهار داشت: برداشت من از این جلسات صرفا بخاطر انتخابات نیست و محدود زمان هم نیست امیدوارم راهکاری پیدا بشه که با همکاری هم از این منجلاب فقر و محرومیت بیرون بیایم و برای نیل به توسعه و محرومیت زدایی شاخص های لازم است و مهمترین آن نیروی انسانی توانمند و کارا و تاثیر گذار و بعد منابع دیگر می باشد. ولی در حال حاضر توسعه یک شعار آنهم شعار عوام فریبانه است.شایستگی باید لحاظ شود و شایسته گزینی انجام شود این به چه صورت است که ۵۰ درصد جمعیت این شهر همشهریان قشقایی هستند فرض به محال بگیریم که نماینده قشقایی باشد و در طی این چهار سال یک مدیر لر زبان نگذارد و هیچ کاری هم برای منطقه نکند اما باز هم بر گردن ما حق دارد و ما فقط ادای دین کردیم.
میگویند فلانی زبان ندارد و نمی توان لابی بکند و مخ بزند اگر رفت تهران نمی تواند در بین گرگها کاری بکند اتفاقا این سخن اشتباه است همینکه وی صداقت در رفتار و گفتار دارد و منیت را کنار بگذارد و هر وقت منیت کنار گذاشته شد قطعا از جوانان استفاده خواهد کرد.در این راستا از آقای احمدی نزاد ایراد میگرفتند همین آقایانی که در مسند قدرت هستند ایشان عاشق رسانه هستند و می خواهند مسائل را با فرد محوری حل بکند و اصلا زیر دستان خود را قبول ندارد.
شان نماینده قانون گذاری است و نظارت است و اجرایی و مداخله ای نیست نماینده باید مطالبات مردم را از آنجا تعقیب بکند و گلوی بالا دست را بگیره و منابع بیاره برای پایین دست
گرجی در ادامه افزود: تحصیل کنندگان ما را وادار می کنند به دست بوسی،نیاز وگرفتاری ها کاری بر سر مردم آورده که مردم می گویند دیگه برای ما چه فرقی می کنه، مهم اینست که این آقا یک گره ای از مشکلات ما را باز بکنه این اشتباه  بلکه اشتباه تاریخی است که اگر ما فکر بکنیم چنین تفکری می تواند توسعه را برای منطقه به ارمغان بیاره
مگر می شود با ظاهر سازی و فریب و با وعده های خالی و پوچ نرخ بیکاری و رسمی گچساران را از قعر جدول به بالا آورد من قبلا نوشتم که ایشان برای توسعه و تعالی خودش برنامه دارد اما برای توسعه منطقه برنامه ندارد. چطور طرف می تواند ۳۶ مقام کلان مالی و مدیریتی  کشور را شخصا درو بکنه ( صندوق پول، صندوق اعتبار، صندوق اشتغال،بانکها، اتاق بازرگانی، کمیته برنامه و بودجه، معاونت رئیس جمهور) چطور برای خودش توانمندی داره که این همه مسئولیت را بدست و بیاره  ولی نمی تواند یک درجه از محرومیت و بدبختی و فلاکت و بیکاری در گچساران را کاهش بده ، پس نمی خواهد.
ما عقب افتاده ترین نقطه ایران هستیم درحالیکه ثروتمند ترین هستیم.فقر و فساد و آسیب های اجتماعی بشدت داره جوانان ما راازدست مان می گیرد و آنوقت چطور بیایم دلمان را خوش بکنیم که دورخونه من را لامپ زدند و رنگ ولعاب دادند.
قبلا طرف توی خونه اش نشسته بود سوت و کور بود و دلش پر میشد و می آمد بیرون و بیرون هم سوت و کور بود یعنی یکدست بود الان توی خونه اش سوت وکور است میاد بیرون نور لامپ می بیند و دق می کند
ما به چه چیز شما افتخار بکنیم به تیپت یا مقامی که آنجا داری اما این دردی از دردهای ما را درمان نمی کنه.
گزارش و تصاویر: حبیب قلندریIMG_0571 IMG_0579 IMG_0580 IMG_0582 IMG_0583 IMG_0585 IMG_0586 IMG_0587 IMG_0588IMG_0670 IMG_0592 IMG_0593 IMG_0594 IMG_0595 IMG_0596 IMG_0597 IMG_0598 IMG_0599 IMG_0600 IMG_0605 IMG_0607 IMG_0612 IMG_0616 IMG_0617 IMG_0628 IMG_0646 IMG_0649 IMG_0652 IMG_0655 IMG_0656 IMG_0659 IMG_0661 IMG_0663 IMG_0664 IMG_0667 IMG_0669 IMG_0671 IMG_0672 IMG_0676 IMG_0677 IMG_0681 IMG_0684 IMG_0702


کد مطلب: 145662

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/145662/2/تحلیل-نتایج-نشست-دیروز-اصولگرایان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1