کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تصاویر و حواشی روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

17 آذر 1394 ساعت 16:41


 شامگاه دوشنبه به مناسبت روز ۱۶ آذر مراسمی که معجونی از مناظره و سخنرانی بود توسط برخی تشکل‌های دانشجویی اصلاح‌طلب از جمله تشکل وحدت اسلامی در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.



در این مراسم رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به همراه فرید مرادیان یکی از فعالان اصلاح‌طلب و دکتر چمن و دکتر توانا از فعالان سیاسی دهه های مختلف برای حضور در برنامه مناظره و گفت‌وگو بر روی جایگاه دعوت شدند.

رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان که به نمایندگی از دانشجویان دهه ۶۰ در این برنامه حضور یافته بود به بیان تاریخچه فعالیت تشکل‌های دانشجویی پرداخت.

چمن، اوج شکل‌گیری نهضت‌های دانشجویی را با رویکرد انقلابی‌گری از دهه ۴۰ دانست که امام راحل نیز در آن نقش‌آفرین بود.

وی همچنین از روز ۱۶ آذر به عنوان روزی کاملا دانشجویی یاد کرد و گفت: تسخیر لانه جاسوسی یکی از اقدامات مهم جنبش دانشجویی بود و این روز قبل از این که دانش‌آموزی باشد دانشجویی است.

در ادامه دیگر سخنرانان از جمله دکتر مرادیان، دکتر سبز و دکتر توانا به ایراد سخنرانی پرداختند.

از برخی حواشی این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در هنگام صحبت های دکتر مرادیان از فعالان اصلاح طلب یکی از دانشجویان خانم به نشانه اعتراض بلند شد و خواستار عدم ورود سخنران به مباحث سیاسی و دولت های گذشته شد که همین امر باعث شد دکتر مرادیان در یک نظرخواهی از ادامه سخنرانی امتناع کرد.

پس از امتناع صریح دکتر مرادیان از سخنرانی به دلیل اعتراض یک دانشجو، عوامل اجرایی از وی خواستار ادامه سخنرانی شدند که دکتر مرادیان گریزی به دموکراتیک بودن دانشگاه ها زد و بر موضع خود مبنی بر عدم ادامه صحبت اهتمام ورزید که در ادامه برخی از حاضرین به بهانه عدم سخنرانی دکتر مرادیان تصمیم به ترک سالن محل برگزاری را داشتند که بالاخره دکتر مرادیان حاضر به سخنرانی شد.

در این برنامه دکتر مرادیان اشاره ای گذرا به اتفاقات اخیر دانشگاه آزاد یاسوج کرد و گفت: چه دلیلی دارد با چاقو به جان یک زن بیفتند؟

عدم وجود برنامه پرسش و پاسخ در این مراسم اشاره کرد که همین امر موجب اعتراض برخی از دانشجویان شد.

اعتراض برخی دانشجویان به برخی صحبت های دکتر مرادیان که بلافاصله با حضور عوامل اجرایی هیچ گونه تنش خاصی به وجود نیامد هرچند در انتهای سخنرانی یکی از دانشجویان با برخی الفاظ رییس دانشگاه علوم پزشکی را مورد خطاب قرار داد که با واکنش دکتر چمن مبنی بر حفظ آرامش مواجه شد.

در این برنامه بسیاری از چهره های سیاسی اصلاحات و دانشجویان دیگر دانشگاه ها حضور داشتند.

عکس‌هایی از مهدی بازرگان، محمدجواد ظریف در کنار امیرکبیر و همچنین هاشمی رفسنجانی به چشم می‌خورد که بر در دیوار این سالن نصب شده بود.

در همه مدت زمان سخنرانی نظم خاصی بر برنامه حاکم بود.

در این برنامه برخی چهره های اصلاح طلب از جمله هجیر تشکری یکی از کاندیدهای احتمالی حوزه بویراحمد و دنا در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی حضور داشت.

دکتر خرامین از اساتید دانشگاهی و از چهره های شاخص اصولگرایان نیز در این برنامه حضور داشت.

اما شاید بتوان یکی از مهم ترین اتفاقات این برنامه را اعتراض شدیدالحن سخنرانان به برخی معترضین دانست که همین امر موجب نارضایتی برخی از دانشجویان شد.























































---------------------------------
گزارش: سیدامین صداقتی‌نیا


کد مطلب: 145590

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/145590/2/تصاویر-حواشی-روز-دانشجو-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1