کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از شکست «وحدت منهای گزینه» تا اختلاف اصولگرایان گچساران و باشت

17 شهريور 1394 ساعت 9:29


بهنام عکاشه IMG_2524
شاید اینکه تکذیبیه خبر گردهمائی و رای گیری و رای آوری فولادی در باشت را روابط عمومی جبهه متحد اصولگرای گچساران و باشت تهیه کرده باشد کمی برایم سخت بود.
این موضوع بازمی گردد به سابقه طولانی حضور اله‌کس راهی در انتخابات های گچساران و باشت و شواهد می گویند راهی هیچگاه به کاندیداهای غیرباشتی علاقه ای نشان نداده است.
اما با کمی بررسی متوجه شدم این موضوعی است که توسط این جبهه تهیه و منتشر شده است.
اینکه اصولگرایان باشت با اصولگرایان گچساران بر سر انتخابات اختلاف نظر اساسی دارند موضوعی هویدا و غیرقابل انکار است و  شاهد این امر هم تشکیل نشست های مداوم با فولادی و در نهایت اعلام حمایت علنی از وی می باشد.
اما آیا کسانی که این نشست ها را برگزار می کنند همان اصولگرایانند؟ یا بهتر بگوئیم همه اصولگرایان هستند؟
در افکار عمومی و رسانه ها وقتی گفته می شود اصولگرایان باشت بدون شک نام «رستم مرزبان» در ذهن می آید و اینکه در هیچ یک از نشست هائی که به نام اصولگرائی در باشت برگزار می شود او حضور ندارد؟DSC05373
مرزبان از لیدرهای قدیمی و بزرگ جریان اصولگرای سنتی در باشت است که دوره قبل موفق شد رای بالنسبه خوبی را به سبد رای جعفری اضافه کند.
برخی آگاهان به امور سیاسی اجتماعی باشت عدم حمایت مرزبان از تصمیمات این دوره همفکرانش را به دلیل انزوا در این جریان می دانند ولی شواهد نشان می دهد حرف او هنوز در میان اکثریت طیف نزدیک به جعفری خریدار دارد.
برخی نیز این بی اعتنائی به تصمیمات را نوعی سیاسی کاری برای بالابردن هزینه فولادی می دانند. این گروه معتقدند فولادی بدون پرداخت هزینه و بدون تعهد سیاسی نباید وارد چرخه انتخابات در آن حوزه گردد.
از سوئی حمایت از غیرباشتی ها هزینه اجتماعی فراوانی در آن حوزه خواهد داشت که در تحلیل های این روزها به آن پرداخته می شود.
جعفری و سیدقدرت هنوز تکلیف را در گچساران مشخص نکرده اند و اینکه گفته می شود در حوزه شیراز ثبت نام می کنند حداقل در مورد سیدقدرت در حد گمانه است و برخی تحلیل ها حاکی از نیم نگاه سیدقدرت و جعفری به اتفاقات احتمالی در گچساران و باشت هستند.
حالا هر چه باشد تفسیرها متوجه اختلافات شدید در میان اصولگرایان باشتی و گچسارانی است.rahi
جالب در این میان این نکته است که هرچه در گچساران هواداران جعفری به آمدن فولادی اصرار دارند و یاران سیدقدرت مقاومت نشان می دهند در باشت طرفدارهای سیدقدرت رغبت بیشتری به فولادی نشان دهده اند و مرزبان به عنوان نماد دوستان جعفری کمترین تمایلی به این موضوع نشان نداده است.
اصولگرایان در گچساران ولی بیشتر از همفکران شان در باشت حوصله به خرج می دهند.
پس از شکست سیاست «وحدت منهای گزینه» با مطرح شدن سیدمحمود موسوی و قوام فروزان و عدم روی آوری بدنه اجتماعی اصولگرایان به این دو، حالا کارشناسان سیاسی منتظر تصمیمات جدید از سوی آنها هستند.
شاید صبر گچسارانی ها زیاد باشد ولی بعید است باشتی ها منتظر بازگشت دکتر رحمانی از سفر حج بمانند.
اینجا فقط فولادی و یارانش هستند که همچنان باید منتظر بمانند و وقایع را رصد نمایند و به این فکر کنند که آیا نوشتن یادگاری روی این دیوارها کار درستی بوده است؟!


کد مطلب: 124438

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/124438/2/شکست-وحدت-منهای-گزینه-اختلاف-اصولگرایان-گچساران-باشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1