کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مطالعات طرح های بافت فرسوده قوی نیست

11 تير 1394 ساعت 0:57


شهردار دوگنبدان در گفتگو با خبرنگار کبنانیوز در مورد نشست مرحله ۵ مطالعه توانمندسازی سکونتگاههای غیر رسمی که با حضور مدیرکل راهبردی طرح های باز آفرینی شهری،و مدیرکل دفتر توانمندسازی ستاد ملی باز آفرینی ، مدیر گروه دفتر توانمند سازی وزارت مسکن و شهرسازی ، مهندسین مشاور مطالعات سکونتگاه های غیر رسمی، فرماندار،مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان  برگزار شد، اظهار داشت: مطالعه سکونت گاه های غیر رسمی یک مطالعه کالبدی صفر نیست.
اردلان زینل زاده با اشاره به اینکه بخش عمده شرح خدمات این مطالعه پیرامون مسائل اقتصادی ،فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، اشتغال و معیشت، ساکنین سکونت گاه های غیررسمی است ، افزود: در راستای ارتقائ سطح رفاه و امنیت شهروندی این مطالعه انجام گرفته است.
شهردار دوگنبدان با بیان اینکه این مطالعات بخشی از محدوده مربوط به بافت فرسوده شهر دوگنبدان و بخشی از آن مربوط به آبگرمو، روستای چهاربیشه و سکونتگاه دیگری که در ضلع غربی شهر واقع شده و بنام قاسم آباد در مجاورت کمربندی شکل گرفته، انجام شده است.
وی تصریح کرد: مرحله ۵ مطالعه این طرح از طرف مشاور مطرح شد و هماهنگی لازم با دستگاه های اجرایی مختلف صورت گرفته که در این مطالعات پروژه های جهت مبلمان و خدمات شهری و توزیع مناسب تاسیسات شهری در بافت فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی در نظر گرفته شده است.
زینل زاده با اشاره به اینکه دو پروژه جزء مهم ترین مصوبات به شمار می رود، عنوان کرد: مطالعه امکان سنجی احداث رینگ بافت فرسوده که طول آن ۱۴۰۰ متر می باشد که از محله سادات تا ابتدای خیابان سعدی محله لبنان ادامه پیدا می کند که این پروژه ایجاد یک ظرفیت مناسب جهت روان سازی هر چه بهتر ترافیک در کل بافت فرسوده شهر دوگنبدان را ایجاد خواهد کرد و همچنین جابجایی تعداد ۲۰۰ واحد مسکونی که در ضلع جنوبی این رینگ قرار دارد و مجموعا بالغ بر ۳۸۰ واحد مسکونی هم دررینگ و محدوده آن برای جابجایی دیده شده است قرار می گیرند، مورد مطالعه امکان سنجی قرار گرفت و مقرر گردید حداکثر ظرف مدت ۲ماه انجام شود.
شهردار دوگنبدان تصریح کرد: نکته که مدنظر است بازخورد اجتماعی موضوع است که بعد از تخریب این واحد های مسکونی آیا شرایط برای اسکان مجدد شهروندانی که خانه هایشان تخریب خواهد شد در محلات مجاور و جاهای دیگری ایجاد می شود یا خیر؟ وهمچنین نکته اجتماعی و کلیدی اینست، که اجرای این پروژه چه منفعتی و چه رویکردی در بافت فرسوده بدنبال دارد.
زینل زاده در مورد معایب و مشکلات طرح مطالعه بافت فرسوده گفت: مطالعات اقتصادی و اجتماعی این طرح قوی نبوده و همین باعث شد که موضوع امکان سنجی و جابجایی و ابعاد اقتصادی و اجتماعی این طرح مجددا مورد مطالعه و بازنگری قرار گیرد.
شهردار دوگنبدان در پایان گفت: ما در اجرای پروژه های بافت فرسوده تمام توان خود را بکار خواهیم گرفت و با شرکت عمران و بهسازی کشور همکاری لازم را خواهیم داشت تا رضایتمندی شهروندان و ساکنین این مناطق را بدست بیاوریم.
حبیب قلندری IMG_0389


کد مطلب: 113219

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/113219/2/مطالعات-طرح-های-بافت-فرسوده-قوی-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1