کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شیرزاد خطاب به امینی:در قضاوت مان انصاف بیشتری به خرج دهیم

25 ارديبهشت 1394 ساعت 18:12


دبیر کارگروه اشتغال گچساران در جلسه بررسی مشکلات کارگروه اشتغال شهرستان که با حضور معاون فرماندار در ساختمان فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: ما نسبت به اقدامات و عملکرد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در خصوص عدم خرید کالا و اجناس مورد نیاز این شرکت از تولیده کننده شهرستان و بازار گچساران به شدت اعتراض داریم و در نهایت شکایت نفت را به شورای تامین خواهیم کرد.
عادل امینی گفت: هر وقت نفت برای این شهر این همه آلایندگی ایجاد می کند حداقل خرید کالا و اجناس مورد نیاز خود را باید از تولیدکننده شهرستان خودش تامین کند تا تولید و اشتغال در این شهر نفت خیز که آمار بالایی بیکاری را داراست رونق بگیرد.
وی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه مسئولین نفت شرایط را طوری طراحی کرده اند که هر گونه خرید و معاملات خود را از شهرستانهای همجوار انجام می دهند.
دبیر کارگروه اشتغال شهرستان تصریح کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران هنوز به شیوه سابق مدیریت می شود و مسئولین اهوازی برای شهر ما تصمیم گیری می کند اما ما اجازه نخواهیم داد که اهواز برای برای شرکت نفت گچساران تصمیم گیری کرده و هئیت مدیره نفت گچساران باید تابع شهرستان خودش باشد.
امینی درپایان گفت: این مصیبت شهر ماست ما اگر فریاد میزنیم برای این است که قشر عظیمی از جوانان این شهر بیکار هستند و هر روز به سمت اعتیاد و فساد و.... می روند.
شیرزادی نماینده شرکت نفت گچساران نیز با دفاع از عملکرد نفت گغت: ما طبق ضوابط خودمان عمل می کنیم. کالاهای مورد نیاز نفت بایستی دارای استانداردهای خاصی باشند و طبعا این شرکت با آن استانداردها کار می کند.
شیرزادی ادامه داد: آیین نامه معاملات شرکت نفت مصوبه وزارت می باشد و ما نمی توانیم سلیقه خود را در آن به کار ببریم.
وی افزود: ما برای خرید کالای خود از چندیت فروشنده استعلام می کنیم و سیر قانونی در این مسیر طی می شود.
اخبار تکمیلی
ضمن تشکر از جناب آقای قلندری و سایت کبنا ، انتظار بود حالا که این تیتر جنجالی برای خبر انتخاب شده عرایض بنده را در ارتباط با ادعای خرید نکردن از بازار گچساران کاملتر بیان میکردند. برای روشن شدن اذهان عمومی فرازهایی از عرایض خودم را اعلام میکنم.
۱- در بحث خرید کالاهای ساختمانی عرض کردم که ۹۰ درصد کارها به پیمانکاران واگذار میشود و شرکت در خرید کالاهای مورد نیاز آن نقشی ندارد ولی در عین حال کالاهای مرغوب و استاندارد ساخت داخل را از پیمانکار میخواهد و بر آن نظارت دارد.
۲- طبعا پیمانکار اختیار دارد کالاهای پروژه را از هر منبعی تامین کند و البته باید کالاها طبق قرارداد و منطبق بر استانداردهای لازم باشد که شرایط آنها در قرارداد ذکر میشود و شرکت نه میخواهد و نه میتواند پیمانکاررا ملزم به خرید از بازار گچساران کند و صد البته در شرایط رقابتی بازار اگر تامین کننده کالا از گچساران باشد و نرخ مناسبی نسبت به سایر شهرها داشته و برای پیمانکار مقرون به صرفه باشد هیچ دلیلی ندارد که پیمانکار کالایش را از خارج از گچساران بخرد کما اینکه اگر نرخ همان کالای فرضی در شهر دیگری مناسب تر ازگچساران باشد هم هیچ دلیل منطقی ندارد که از گچساران بخرد و این قانون هر معامله ای است و منحصر به یک شخص و موضوع نیست.
۳- عرض کردم همه ادارات شرکت ۱۰۰ درصد خریدهای خود از محل اعتبارات تنخواه گردان را از گچساران میخرند که در طول سال عدد بسیار قابل توجهی است.
۴- عرض شد که بیش از ۹۰ درصد خرید مواد خوراکی از گچساران تامین میشود و کمتر از ۱۰ درصد باقیمانده هم به دلیل عدم امکان تامین از گچساران است وگرنه ریالی از این بابت نیز از گچساران خارج نخواهد شد.
۵- اما در بحث خرید کالاهای مورد نیاز شرکت اگر کالای خاص صنعتی باشد و امکان تامین از گچساران نباشد ناچارا باید از منابع دیگر خرید شود و در مورد سایر کالاها هم چند شرط برای معامله باید رعایت شود . اول اینکه کالا باید استانداردهای خاص صنعت نفت را بر اساس مقررات hse داشته باشد. ثانیا باید ارزانتر از سایر منابع باشد که معیار این موارد در استعلام بها قابل تشخیص است.و در عین حال اگر ارزش ریالی کالا بیش از مقدار معینی باشدکه در آیین نامه معاملات تصریح شده ،بایستی فرآیند مناقصه را طی کند و بطور کلی معاملات بر پایه مقرراتی است که تدوین و ابلاغ شده و نمیتوان خارج از آن عمل کرد.
۶- برخی از دوستان این استدلالها را قبول نداشتند و اصرار داشتند که باید از بازار گچساران حمایت کرد. واقعا کسی (اعم از حقیقی و حقوقی) را سراغ دارید که منافع و مصالح شخصی یا سازمانی خود را اعم از قیمت ، مقررات و قوانین ، و کیفیت و استاندارد بودن کالا را در خرید لحاظ نکند؟ آیا این انتظار معقولی است؟
۷- ضمن احترامی که برای دغدغه مسولین گرانقدر در بیکاری جمع زیادی از همشهریان عزیز و فهیم و بخصوص جوانان تحصیل کرده قایل هستم ولی اعتقاد دارم مشکل بیکاری در گچساران از اینطریق به سامان نمیرسد گو اینکه هراقدامی به هر اندازه از تاثیر قابل تقدیر است ـ
۸- در جلسه عرض کردم منابع تولید یا تامین کننده کالاهای مورد نیاز صنعت را در گچساران به ما معرفی کنیدـ آیا کسی هست که مثلا قطعات توربینها یا سایر ادوات تخصصی را به قیمت معادل شهرهای بزرگ تامین کند؟ اگر هست بسم الله این گوی و این میدان. کدام دلی است که برای رفاه شهر و همشهریانش نتپد؟
۹- نقشی که نفت گچساران در ایجاد شغل پایدار و مستمر برای بیش از ۳۰۰۰ نفر کارکنان پیمانکاری از همین همشهریان عزیز داشته و البته هزاران فرصت شغلی پروژه ای و رونقی که بازار صنعتگران و سایر اصناف محترم را متحول کرده به نظرم کمتر مورد عنایت دوستان است ـ
۱۰- قویا اعلام کردم اگر مصداق یا مصادیقی از خرید کالا از خارج از گچساران دارید که همان کالا با همان ویژگیها با نرخ معادل در گچساران قابل تامین بوده ،اعلام کنید تا پیگیری کنیم و پاسخگو ی شما و افکار عمومی باشیم ـ امیدوارم در قضاوتهایمان انصاف بیشتری به خرج دهیم.
حسین شیرزاد
IMG_8127 IMG_8130 IMG_8131 IMG_8133 IMG_8134 IMG_8137 IMG_8148 IMG_8159 IMG_8160--------------------------------------------
حبیب قلندری
-----------------------------------------


کد مطلب: 104645

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/104645/2/شیرزاد-خطاب-امینی-قضاوت-مان-انصاف-بیشتری-خرج-دهیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1