تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۹۹۸۰۲

جشن روز بناها و محوطه‌های تاریخی در دهدشت

۰
کبنا ؛مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشن روز بناها و محوطه‌های تاریخی در بافت قدیمی دهدشت در روز ۲۹ فروردین خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمود باقری با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد استانی غنی از میراث فرهنگی و تاریخی در کشور است، اظهار کرد: این استان در سطح کشور یکی از استان‌های شناخته شده در این بخش است.
مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در همه مناطق استان و در شهرستان‌های هشت‌گانه بافت‌ها و بناهای تاریخی متعددی وجود دارد که گاه عمر برخی از آن‌ها به صدها سال می‌رسد.
این مسئول گفت: یکی از راه‌های شناسایی و معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد به کشور معرفی هر چه بهتر و بیشتر بناها و بافت‌های تاریخی است که وظیفه و رسالت رسانه در این خصوص دو چندان است.
باقری بیان داشت: یکی از محوطه‌ها و بافت‌های قدیمی استان که شهرت ملی و حتی بین‌المللی دارد مربوط به بافت قدیمی شهر دهدشت است که به عنوان سمبل بافت‌ها و بناهای قدیمی استان به‌شمار می‌رود.
وی با تبریک پیشاپیش به همه فعالان عرصه میراث فرهنگی به خصوص فعالان بافت‌ها و بناهای تاریخی که کار حفاظت و ترمیم و مرمت این بناها را بر عهده دارند به مناسبت روز بناها و محوطه‌های تاریخی گفت: روز ۲۹ فروردین در تقویم به نام این روز نام‌گذاری شده است.
مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای برنامه‌های متنوع در این روز در شهرستان کهگیلویه و در کنار شهر قدیمی دهدشت خبر داد.
باقری گفت: در این روز برنامه‌های همایش انجمن‌های میراث فرهنگی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه عکس از کارگاه‌های فعال مرمت در استان در کاروان‌سرای بافت تاریخی دهدشت برگزار می‌شود که در ادامه تجلیل از فعالان میراث فرهنگی در بافت قدیمی شهر دهدشت را خواهیم داشت.
برگزاری اردوی دانشجویی بازدید از آثار تاریخی شهرستان کهگیلویه یکی دیگر از برنامه‌های روز بناها و محوطه‌های تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد بود که باقری به آن اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1