تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : ۹۹۷۰۶

مسمومیت ۸ نفر در دهدشت بر اثر خوردن شربت تقلبی

۱۵
۰
کبنا ؛جمعی از شهروندان دهدشتی به علت نوشیدن شربت «سن‌ایچ» دچار مسمومیت شدند.
به بهانه رهایی برادر از مرگ
به گزارش کبنا نیوز از دهدشت، جمعی از شهروندان شهر دهدشت به علت نوشیدن شربت که توسط فردی در خیابان این شهر توزیع می‌شد، دچار مسمومیت و راهی بیمارستان شدند.
بر پایه این گزارش، فردی که برای رهایی برادرش از دار اعدام به شهروندان دهدشتی شربت «سن‌ایچ» تعارف می‌کرد، جمع زیادی از زنان این شهر را راهی بیمارستان کرد.
این مرد میانسال به بهانه آزادی برادرش از زندان و رهایی از مرگ شربت را بین شهروندان به ویژه زنان شهر دهدشت توزیع می‌کرد.
کودکی چند ساله نیز دچار مسومیت شد.
پزشک اورژانس خاتم‌الانبیاء شهر دهدشت اعلام کرد: در این شربت ماده‌ای «شبه مرفین» وجود داشت که همین مسئله باعث مسمومیت شهروندان دهدشتی شد.
 دستور شناسایی فرد خاطی/ شربت تقلبی
کرمی دادستان کهگیلویه در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز گفت: دستور پیگیری و شناسایی فرد خاطی را صادر کردیم.
مسوول فوریت های پزشکی شهرستان کهگیلویه گفت: هشت نفر از شهروان این شهرستان با توزیع شربت تقلبی از سوی افراد ناشناس مسموم و به بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) انتقال داده شدند.
علمدار درکیا افزود: با اعلام تماس با ۱۱۵ مبنی بر بیهوشی عده‌ای از شهروندان بر اثر خوردن شربت در پارک جنگلی دهدشت، اورژانس در محل حضور پیدا کرد.
وی اظهاکرد: هنگام حضور اورژانس در پارک جنگلی، هشت نفر از افرادی که شربت خوردند، بیهوش شدند.
درکیا تصریح کرد: سه نفر از این افراد با آمبولانس و پنج نفر دیگر با ماشین‌های شخصی به اورژانس بیمارستان انتقال داده شدند.
درکیا حال عمومی این افراد را خوب ذکر کرد و گفت: مقداری از این شربت که در لیوان جا مانده بود به آزمایشگاه بیمارستان برای آزمایش های بیشتر تحویل داده شد.
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه در این زمینه گفت: موضوع در حال بررسی بیشتر است.
سرهنگ جهان دیماز با اشاره به اینکه این حاثه برای اولین بار در سطح شهرستان اتفاق افتاده افزود: ماموران نیروی انتظامی در حال گشت زنی و شناسایی افراد مورد نظر هستند.
هشدارهای نیروی انتظامی و علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد
در پی توزیع نوشیدنی به بهانه‌های مختلف در شهرستان‌های کهگیلویه و چرام، تاکنون ۱۰ نفر دچار مسمومیت غذایی شدند که در این زمینه مرکز بهداشت استان به مردم نسبت به عدم استفاده از این نوشیدنی ها هشدار داد.
مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه ۱۰ نفر شهروندان شهرستان‌های کهگیلویه و چرام دچار مسومیت غذایی شدند، گفت: طبق گزارشات واصله، این افراد با توزیع شربت‌های آلوده، به بهانه‌های مختلفی از جمله نذری، موجب بروز این مسمومیت شده‌اند.
نصرالله کرمی با بیان اینکه هنوز عامل اصلی مسمومیت این افراد به‌طور دقیق مشخص نشده است، افزود: مطابق آخرین پیگیری‌های همکاران ما، متأسفانه آمار تعداد مسمومین به ۱۰ نفر رسیده‌است.
وی ادامه داد: حال عمومی نیمی از این تعداد، رضایت‌بخش اعلام شده است و نیمی دیگر نیز تحت مراقبت هستند.
کرمی نسبت به بروز این اتفاق در سایر مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد نیز هشدار داد و تأکید کرد: به همه‌ی هم‌استانی‌های عزیز، به‌ویژه مردم این دو شهرستان توصیه می‌کنیم از مصرف مواد خوراکی و آشامیدنی که توسط افراد دوره‌گرد یا ناشناس توزیع می‌شوند؛ جداً خودداری نمایند.
مدیر گروه سلامت محیط و کار استان کهگیلویه و بویراحمد، اضافه کرد: لازم است شهروندان عزیز هرگونه مواد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی را صرفاً از فروشگاه‌های معتبر و تحت نظارت مرکز بهداشت تهیه کنند.
به گزارش کبنا نیوز، فرماندار، امام جمعه، فرمانده انتظامی و دادستان شهرستان کهگیلویه و جمعی از مسئولان این شهرستان با بیماران ملاقات کردند و از نزدیک روند درمان آنها را مورد بررسی قرار دادند.
IMG_9950 IMG_9951  IMG_9953    IMG_9969 IMG_9971  IMG_9973 IMG_9976 IMG_9977 IMG_9980
IMG_9957
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بابا بهداشت محیط را چه شده است چرا در سال های قبل این اتفاق ها نمی افتاد مدیران قبلی شبکه ها قوی مسئولین واحدهای بهداشت محیط قوی ولی این چند ساله فروش مواد دورگردی در استان بخصوص در گچساران زیاد شده است سبزی های آلوده-ماشین های دروگرد درگچساران ببیداد می کند
Iran, Islamic Republic of
ربطی به پرسنل ندارد ، امنیت کجا رفته که یک فرد به خودش اجازه میدهد نو شیدنی آلوده توزیع کند، یه روز اسید پاشی ، یه روز شربت آلوده ، توی گچساران که مثل تگزاس بکش بکش با تفنگ !!!!!!!یاسوج ربودن و کشته شدن دانش آموز! واقعا توی استان چه خبره؟
هموطن
Iran, Islamic Republic of
مردم باید حواسشون باشه . نبایدکه از دوره گرد و ناشناس خوراکی گرفت ! تحت هیچ شرایطی نباید قبول کرد خوراکیهارا نباید از غریبه ها گرفت .پلیس و بهداشت که در هر کوچه و برزنی نمیتواند حضور داشته باشد،البته باید بیشتر کنترل باشد اماهمه جا و هرلحظه امکانش نیست خودمان باید مراقب باشیم
Iran, Islamic Republic of
باید مراقب رفتار افراد شیاد و ماجراجو باشیم در همه حال و همه جا.
Iran, Islamic Republic of
همه باید مراقب باشند چون هوا داره گرم می شه تنش آبی هم که شدیدا در راه است خدا بخیر کنه تابستان امسالمون.
زهرا
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت همه همشهریان عزیز و گرامی امیدوارم که از هیچ نوشیدنی و غذاهای بیرون که غیر قابل اطمینان هستند اعتماد نکنند
رضوان
Iran, Islamic Republic of
وقتی در یک شهرستان بزرگ استان نیروی انتظامی امنیت و آرامش برقرار نکنه باید هر روز اتفاقات ناگوار ی رخ دهد.قضیه دختر اسید پاش به کجا رسید چکارش کردن آیا واقعآ نباید همان روز ۲برابر اسید به همان دختر می ریختند ؟تا زمانی که امنیت برقرار نشه فجایع بالاتراز اینها رخ خواهد داد
رضوان
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که امنیت توسط نیروی انتظامی برقرار نشه فجایعی بالاتراز اینها رخ خواهد داد قضیه دختری که اسید پاشی کرد چه شد دختری که در یاسوج کشتند قاتلینش چه شد اگر امنیت باشه چطور در یک شهرستان بزرگ استان همچون اتفاقاتی می افته
کیامرثی
Iran, Islamic Republic of
خدا بهمون رحم کنه این خیلی خوبه که جزع استان های کوچک کشور هستیم اگر بزرگ بودیم با این مردم خطرناک ادعای کشوری میکردیم (اسلحه.قاتل...)یاسوج دختر ۱۶ ساله گچساران جوان مجنون دهدشت شربت شهادت........................................................
Iran, Islamic Republic of
واقعا نمی دانیم با این اتفاقات جهان و کشور و استان دارد به کجا می رود؟ خدا بخیر کنه!
سعادت فر
Iran, Islamic Republic of
ایول به نظر مدیر گروه سلامت محیط و کار استان کهگیلویه و بویراحمد،
بابا اگه مردم پول داشتند مواد خوراکی وآشامیدنی از فزوشگاه ها تهیه کنند ، برای یک لیوان شربت اجتماع صدها نفری تشکیل نمی دادنند .
Iran, Islamic Republic of
امنیت ؟امنیت؟
امیر
Iran, Islamic Republic of
نه بابا حرص وخرافات وندیدن ونخوردن پدر این مردم را در اورده است
باشناس
Iran, Islamic Republic of
من هم سر یهشت زهرای گچساران خوردم عصر روز پنجشنبه تا الان که جمعه شبه سر درد و بیحالی عجیبی دارم............شاید از خود شربتهای سن ایچ باشه....بهر حال باید بررسی بشه ببینن مشکل کجاست سریعتر اطلاع رسانی شود
اعظم
Iran, Islamic Republic of
کسی نگفت پلیس در کوچه ها باشه دراماکن عمومی پارکها حضور داشته باشند تا امنیت برقرار شه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1