تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۹۹۶۳۹

بزهای کوهی «قایم‌باشک» بازی نمی‌کنند

۲۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سید سعید مهریان
جوابیه سرپرست محترم حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد در باره خبر منتشر شده در مورخه نوزدهم فروردین ماه سال جاری دارای ایرادات اساسی است و لازم است که بنا به دلایل ذیل به آن پاسخ داده شود. اولا سرپرست محترم اداره محیط زیست بویراحمد این مطلب که آمار بزهای کوهی دنای شرقی صفر می باشد را شخصا در محل کار یکی از همکارانش در اداره کل حفاظت محیط زیست استان به بنده اعلام کرد که این جانب بر همین اساس یک گزارش خبری ادعا محور تحت عنوان آمار بزهای کوهی دنای شرقی صفر اعلام شد را تنظیم نمودم که از طریق سایت کبنا نیوز منعکس شد. mehrianشاید این دوست عزیز گمان نمی کرد بنده این موضوع را که دارای ارزش خبری زیادی است بازتاب دهم و برای حفظ آبروی او و سایر مسئولین محیط زیست دچارخودسانسوری می شوم و به راحتی از کنار این قضیه می گذرم. لذا از انعکاس این خبر متعجب و ناراحت شده است. در این جوابیه ایشان به بنده توصیه کرده: چقدر خوب می شد قبل از نوشتن و پرداختن به مسائل زیست محیطی خصوصا راجع به مسئله حیات وحش وآمار و عملکرد محیط زیست طی یک هماهنگی ترتیب مصاحبه با مسئولین مطلع صورت می گرفت. از این دوست عزیز باید بپرسم که آیا ایشان به عنوان سرپرست اداره محیط زیست بویراحمد دارای ضعف اطلاع از حوزه تحت سرپرستی خود می باشد که به بنده توصیه نموده با مسئولین مطلع مصاحبه انجام دهم؟ ویا این که خود را مسئول نمی داند؟ اگر آماری که به این جانب ارایه نموده اشتباه بوده، قطعا بنده مقصر نیستم. البته آمارمزبور کاملا صحیح است، چون تلویحا آن را در این جوابیه تایید نموده است، هر چند سعی نموده بزهای کوهی و طبیعت(دنای شرقی) را مقصر جلوه دهد. با این توجیه که به دلیل کمی بارش برف و مساعدتر بودن شرایط آب و هوایی، وحوش نه تنها به جاهای پایین دست مهاجرت نکرده، بلکه به ارتفاعات و جاهای صعب العبور رفته که جهت سرشماری از تیررس خارج بوده است. مخاطبین عزیز توجه فرمودید که این توجیه چقدر مضحک است. از این دوست عزیز باید پرسید: آیا شرایط جوی دنای شرقی با دنای غربی تفاوت دارد؟ چطور در چنین شرایط آب و هوایی بزهای کوهی دنای غربی در دیدرس و یا به تعبیر شما در تیررس آمابرداران قرار می گیرند ولی بزهای کوهی دنای شرقی از دیدرس خارج شده اند؟ شاید بزهای کوهی دنای شرقی قصد داشته باشند با شما بازی قایم باشک راه بیندازند و خودشان را پشت یک صخره در همان نزدیکی پاسگاه محیط بانی آب نهر قایم کرده اند؟ جالب این که نوشته اند: چه بسا آمار آن(بزهای کوهی) نسبت به سال های گذشته دوچندان شده است، همچنان که آمار پرندگان از جمله کبک و... افزایش قابل توجهی داشته است. مخاطبین عزیز خودتان قضاوت کنید: آیا افزایش آمار پرندگان را می توان دلیلی برای افزایش چرندگان(پستانداران گیاه خواراز قبیل بزکوهی) دانست؟ از کجا معلوم که آمار پرندگان از جمله کبک افزایش یافته است؟ آیا شما از جمعیت کلیه پرندگان از جمله کبک آماربرداری نموده اید؟ بازدیدهای بنده از برخی زیستگاه ها و گزارشات مصاحبه محور بنده باروستاییان همجوار این زیستگاه هاصحت گفته شما را درباره افزایش تعداد جمعیت پرندگان کبک تایید نمی کند.
ثانیا در این جوابیه نوشته شده است:پاسگاه محیط بانی جای خوردن و خوابیدن و یا به عباراتی مهمانسرا واقامتگاه نیست، بلکه یک استراحتگاه موقت می باشد. درپاسخ لازم است به عرض ایشان ومخاطبین فهیم و عزیز برسانم که بنده به هیچ وجه درباره این که پاسگاه های محیط بانی جای خوردن و خوابیدن و یا به تعبیری مهمانسرا ویا کاروانسرا باشد در گزارش خبری مزبور مطلبی ننوشته ام و از پاسگاه های محیط بانی چنین برداشتی ندارم. احتمالا جوابیه نویس خودش فرق پاسگاه محیط بانی و مهمانسرا را نمی داند.
ضمنا در گزارشی که بنده از زیستگاه فیلگاه واقع در سرچنار تهیه کردم، اهالی محترم این منطقه اعلام کردندکه تا یکی دو سال قبل در این زیستگاه کل و بز وجود داشت. اگر سرپرست محیط زیست بویراحمد در این رابطه بی اطلاع است و یا حرف مردم را قبول ندارد، بنده مقصر نیستم. در پایان لازم است که به سرپرست محترم محیط زیست بویراحمد یادآوری کنم که ایشان با تکذیب سخنان خود نمی تواند بر ضعف محیط زیست در حفاظت از گونه های شاخص کل و بز در دنای شرقی سرپوش بگذارد. با این وجود بنده برای ایشان که جوان بوده و ظرف چندماه اخیر به عنوان سرپرست حفاظت محیط زیست بویراحمد انتخاب شده است، آرزوی موفقیت دارم.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت سردبیر درست در ۵۰ سال گذشته یاسوج بز وکبک بود کسی منکر نمیشه شما جمعت شکارچیان ان زمان حال رامقایسه کنید اگر در دنایی شرقی بز یا کبک وجود ندار از روستایان اطراف به پرسید چکارشان کردن که حال می گویند نیست آیا خودشان بیش از حد شکارشان نکردند به هرگونه که خواستند حال محیط بان کجا را به پاید خود شکار چی رو یا منطقه بزرک که هزاران سوارخ موش دارد شما بجای از مدیران پایین گلایه کنید بروید از ریاست محترم سازمان بپرسید نه یک سرپرست یا مدیر شهرستان کل استان چند تا نیرودار وشهرستان چندتا وچند جا را بگرددند شایان ذکر است بز وکبک می تواند کوچ کنند دست من وشما نیست وقتی بوی انسان در نزدیکی وخطر را بجان می خرند وکوچ می کنند نگویید که امکان ندارد بد دنا شرقی با استان فارس نزدیک است وبیشتر بز وکبک ها بعه مناطق حفاظتی اقلید رفتند که کتاسفانه انجا هم در دست شکارچیان فرار نکرده اند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای سعید مهریان فکرکنم دیگه تاریخ مصرف شنیدن ویا دیدن .منتشره توسط شما پایان یافته باشد .به نظر میرسد درنشر .خیلی استاد هستید..هم حدی دارد .مسلمون
ارام
Iran, Islamic Republic of
حضرت عباسی راست ایگو همه محیط بانان این مطلب را تایید میکنیم
حسین
Iran, Islamic Republic of
ما محیط بانان مدت چهاز سالکه از این دردها رنج میبریم عاجزانه تقاضامندیم تو را به امام رضا هر کس هر کاری از دستش بر می اید کوتاهی نکند محیط زیست استان وهم شهرستان بویراحمد وشهرستان دنا نابود شد
علی
Iran, Islamic Republic of
وجدانن سید مردانگی خودت نشان دادی زیاد بی حرفل کامبیز نیفت بنده خدا خودش رفتنی پورشیرزاد یه کاری وش کن
دوستدار محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
آقای سعید مهریان درست است شما خبرنگار هستین و خوب بلد هستین با جملات بازی کنید. دست از این کارهای ناپسند و غرض گونه بردارید.
همیار
Iran, Islamic Republic of
آقای نویسنده مطمئن باشید هر حرف و متنی که شما بنویسید برایش جواب هست. خوبیت ندارد یا در شان مسئولین نیست که بخواهند با شما در بیفتند و یکی به دو کنند. همان جواب که بنده هم پیشتر خواندم که از طرف محیط زیست زده شده بود جواب درست و منطقی به نظر می رسید و ذیگر لازم نبود شما توجیه کنید و دوباره از خودتون متن و جوابیه تهیه کنید. اگر مشکلی هست دنبال راه حل باشید نه بزرگ کردن اون.
تشکر می کنم از سایت محترم کبنا نیوز که توجیهات شما را انعکاس دادند.
همیار
Iran, Islamic Republic of
آقای مهریان مطالبی که فرمودید کاملا درست می باشد،ولی مسئولین محیط زیست از واقعیت ها فرار می کنند.
محیطبان
Iran, Islamic Republic of
اقای مهریان شما در چند ماه پیش توهینی را به محیط بانان زحمتکش که شرط میبندم یک روز نمیتونی پا به پای انها به دنای ۴۰۰۰متری صعود کنی ردید که از طریق دستگاه قضایی و شکواییه محیط بانان به ۶ماه زندان محکوم شدید حالا هر چقدر دل درد دارت درد دارد بر علیه محیط زیست بنویس.هر چند مطمانم که این کامنت را نمیزارید و حذفش میکنید.ضمنا پاسگاه محیط بانی سرچنار هنوز از پیمانکار تحویل گرفته نشده است و بر اساس گشت ۱ ماهه ای که از طریق سازمان انجام گرفت حتی یک راس بز وحشی پیدا نشد و حرف مردم سرچنار که میگویند قبل از انقلاب حیوانات ان توسط شکارچیان از بین رفت خود گواه این مطلب است
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
اقای مهریان به دل نگیر این بنده خدا از کسای دیگه دستور میگیره خودش کاره ای نیست فقط اسم سرپرست را یدک میکشه.
لر
Iran, Islamic Republic of
تمامی مدیران موفق امروزی روزی جوان وتازه کار. بودند انشالله روزبه روز پخته تر می شود.لطفاانتقاد درست کنید. من با گفته های سرپرست محترم محیط زیست شهرستان بویراحمد موافقم فبل از انتشارخبر می بایست با ان اداره مشورت می نمودی
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اقای مهریان از قدیم گفتن افعی را باید سرش له کردووووو......................چسپ کبنا سانسور نکن این را بزن
Iran, Islamic Republic of
باید فکری برای محیط زیست استان بشه کامبیز بنده خدا فرمان بری بیش نیست
حمید
Iran, Islamic Republic of
به جاهای این دعواهای بچگانه محیط زیست استان را دریابید در ضمن منطقه مدوده تکیه و ده بزرگ باشت تا پیچاب احتیاج به پاسگاه محیط بانی دارد مسولین به فکر باشنددر این جاده تازه شروع شده در ان منطقه محیط زیست دارد نابود می شود
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
حکم زندانی سعید مهریان حتما توسط طرفداران .صادر شده, بهتر بود او را به اعدام و یا حبس عبد محکوم می کردید تا از دست انتقاداتش خلاص می شدید.
محمدی کوهنورد
Iran, Islamic Republic of
نوشتین که سعید مهریان نمی تونه پابه پای محیط بانان به ارتفاعات ۴هزارمتری دنا صعود کنه, درصورتی که ایشان به رفیع ترین قله ایران(دماوندبا ارتفاع ۵۶۰۰متر) با ما در سال ۸۹ صعود کرد و در سال ۹۱به قله قاش مستان (بلندترین نقطه دنا) صعود کرد. چرا از روی غرض و ندانستن حرف می زنین
چوپان
Iran, Islamic Republic of
دوستان حقیقتشو بخوای محیط زیست استان صفر هست کوه سرخ انجیرسیاه رو زمانی که محیط زیست دردست گرفت چند تا بز کوهی داشت ولی در حال حاضر حتی آمار کبک و تیهو به یک سوم قبل از محیط زیست رسیده حتی اکثر مواقع برای خوش خدمتی رییس و روسا با هماهنگ ماموران محیط زیست اقدام به شکار کبک و تیهو می کنند.
سید سعید مهریان
Iran, Islamic Republic of
شعار محوری بنده این است: زیبا بین, زیبا بیان و زیا شنو باشیم و احترام و عمل به شعار سید جلیل القدر سید محمدی خاتمی است که گفت: زنده باد مخالف من اما چون یکی از کامنت نویس های مجیز گو به دروغ نوشته است من به شش ماه زندان محکوم شده ام . چون دروغگو دشمن خدا است هرگز به او زنده باد نمی گویم. دروغگویان حقیرند وبی ارزش.
محيط زيستي
Iran, Islamic Republic of
ما هم مثل اقای مهریان وسایر دلواپسان محیط زیست در کارایی محیط بانان شک نداریم ،ولی خدا وکیلی بیایید نگاه کنید ببینید که مدیر کل وچندتا بادمجان دور قابچین اطرافش به اندازه سر سوزنی به محیط زیست ومسایل محیط زیستی اهمیت می دهند یانه.
به قول معروف هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک
سجاد
Iran, Islamic Republic of
شاید و محیط زیست طلبکاری داره و گیرش نیا علیه شو مطلب اینویسه
معصومی
Iran, Islamic Republic of
مطلب تحت عنوان میحط بان درباره حکم زندانی شدن سردبیر سپیده زاگرس کذب محض است واین دروغ سازی ها برای رهایی از فشار انتقادات است.
نازپرور
Iran, Islamic Republic of
با روحیاتی که از سعید مهریان سراغ دارم او هیچ گاه بابت منافع شخصی دست به قلم نمی شه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1