تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۹۹۶۱۷

بوی بد فاضلاب دهدشت و مسئولانی که شانه خالی می‌کنند

۴
۰
کبنا ؛
فاضلاب رها شده دهدشت که به روستای مهد درکنار این شهر سرازیر می شود سلامت ساکنان روستا را تهدید می کند و مسوولان برای رفع این معضل همچنان شانه خالی می کنند.



 بوی نامطبوع فاضلاب شهر دهدشت سالهای زیادی است که زندگی را بر ساکنان روستای مهد که در سه کیلومتری دهدشت قرار دارد با مشکل مواجه کرده ولی تاکنون مسوولان موفق به رفع این معضل زیست محیطی نشده اند.

در سالهای اخیر مسوولان زیادی اعم از کشوری و استانی از این معضل زیست محیطی بازدید کرده و هربار وعده هایی برای تسکین زخم کهنه مردم این آبادی داده ولی تاکنون محقق نشده است.
دردی که با تدبیر و همکاری مسوولان قابل درمان و بهبود خواهد بود.
این معضل بزرگ زمانی کم توجهی مسوولان را بیشتر نشان می دهد که فاضلاب شهر دهدشت از کنار تصفیه خانه فاضلاب عبور و راهی برای ورود به آن پیدا نمی کند.
فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه سال گذشته برای چندمین بار با حضور مسوولان آب و فاضلاب کشور، استاندار و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی در واپسین روزهای دولت دهم افتتاح شد اما به فاضلاب این شهر سامان نداد.
فاز اول سیستم تصفیه خانه دهدشت با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال بهره برداری شد ولی تاکنون به دلیل غیر فعال بودن هنوز یک قطره فاضلاب به این تصفیه خانه هدایت نشده است.
فاز اول این طرح که از سال ۸۴ آغاز شد و در سال ۹۱ به پایان رسید با خط انتقال سه کیلومتر و به قطر ۸۰۰ میلی متر در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار در جنوب شهر دهدشت اجرا شده است.
گویا این معضل در دولت یازدهم هم باید ادامه داشته باشد و مردم با وعده های توخالی مسوولان زندگی مشقت باری را تحمل کنند.
معضلی که به گفته بخشدار مرکزی شهرستان کهگیلویه با خرید نزدیک به ۲۰۰ متر لوله و هدایت فاضلاب به سیستم تصفیه خانه برطرف خواهد شد.
ولی مسوولان آب و فاضلاب شهری شهرستان هدایت فاضلاب رها شده به سیستم تصفیه خانه را غیر ممکن و نوعی تضییع حقوق شهروندی می دانند.
با این دیدگاه آیا ساکنان روستای مهد که چندین سال است با این مشکل بزرگ دست و پنجه نرم می کنند آیا حقوقی ندارند که مسوولان به این راحتی از کنار آن می گذرند.

دهیار روستای مهد بوی نامطبوع فاضلاب در این فصل از سال را نگران کننده خواند وگفت: بوی نامطبوع فاضلاب در فصل تابستان برای اهالی روستا غیر قابل تحمل خواهد بود.
علی امینی با اشاره به کم توجهی مسوولان به این معضل زیست محیطی افزود: استفاده احشام از آب فاضلاب سلامت مردم را هم تهدید می کند.
وی اظهارکرد: می طلبد با توجه به شروع فصل گرما و بوی آزار دهند فاضلاب مسوولان اقدامات لازم را برای هدایت فاضلاب به سیستم تصفیه خانه انجام دهند.
روستای مهد ۵۷ خانوار حمعیت دارد.

فرماندار کهگیلویه فاضلاب رها شده شهر را یک تهدید جدی برای ساکنین روستای مهد دانست و گفت: این معضل زیست محیطی بارها از سوی مسوولان مورد بازدید قرار گرفت ولی تاکنون هیچ گونه راهکاری ارایه نشده است.
سید کرامت کریمی اظهارکرد: فاضلاب رها شده در پایین دست شهر علاوه بر بوی نامطبوع چهره خروجی شهر را نیز زشت جلوه داده است.
وی بر همکاری مسوولان استانی و شهرستانی برای رفع این مشکل تاکید کرد.
مدیر کل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه وبویراحمد در بازدید دوباره از این معضل زیست محیطی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب هیچ گونه تعهدی در قبال فاضلاب معابر ندارد گفت: همکاری لازم در تامین لوله مورد نیاز با شهرداری دهدشت انجام خواهد شد.
سید علی لدنی نژاد افزود: شرکت آب و فاضلاب در جایی که شبکه فاضلاب اجرا شده ملزم به جمع آوری فاضلاب است.
شهردار دهدشت مثل همیشه نداشتن اعتبار لازم را عامل اصلی عدم اجرای طرح فاضلاب دانست و گفت: هدایت فاضلاب شهر به سیستم تصفیه خانه نیازمند اعتبار کلان وهمکاری مسوولان است.

جواد تخشا بدون اشاره به اعتبار مورد نیاز این طرح اظهار کرد: فاضلاب شهر دهدشت در یک برنامه بلند مدت به تصفیه خانه فاضلاب هدایت خواهد شد.
شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه با بیش از۶۰هزار نفر جمعیت، سومین شهر پرجمعیت کهگیلویه وبویراحمد است.
-------------------------------
حسین خدمتی
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هالو دهدشت فرماندار نداره ایشا دنبال مشکل فاضلابین!!!
Iran, Islamic Republic of
کرو شهر فرموندار نیاره ایشا دنبال حل مشکل فاضلابیت. آخ و بخت مو و دهدشتیل بیچاره.
Iran, Islamic Republic of
آب و فاضلاب شهری چکاره بید!؟!
شهروند
Iran, Islamic Republic of
با سلام. ریختن زباله روی پل سمغان و ایجاد منظره ...تهوع اور در این مکان و نیز فصل گرما و هزاران بیماری ویروسی مربوط به شهرداری و اعضا محترم و کت و شلواری شورای شهر دارد
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1