تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۹
کد مطلب : ۹۹۴۱۷

حادثه تلخ کارکنان گچساران؛ هشدار به مسئولین، مردم و رسانه ها

۵۴
۰
کبنا ؛Animal-Rights-Watch-ARW-2428پسر جوانی در گچساران پس از کشتن دختر مورد علاقه‌اش و به رگبار بستن خانواده دختر، به زندگی خود نیز پایان داد.
پسر جوانی که از دختر مورد علاقه‌اش جواب منفی شنیده بود در اقدامی جنون‌آمیز به درب منزل داماد این دختر مراجعه و خواهان دیدن دختر مورد نظر گردید.
براساس این گزارش پس از اصرار این جوان علاوه بر دختر جوان خواهر و خواهر دامادشان بهمراه وی به درب منزل آمده تا شاهد ملاقات لحظه ای این دو باشند.
جوان نگون بخت دست به اسلحه کلاشنیکوف برده و با شلیک گلوله‌های گرم پاسخ داد تا علاوه بر کشتن دختر مورد علاقه اش و خواهر او، بقیه را نیز به گلوله ببندد.
هم‌چنین این جوان آخرین گلوله را برای گرفتن جان خود شلیک نمود.
آخرین خبرها حاکیست یک نفر مصدوم این حادثه که از بستگان مقتوله هاست به بیمارستان دولتی شهید رجایی گچساران انتقال داده شد و وضعیت جسمانی وی امیدوار کننده گزارش شده است.
این حادثه ساعت حدوداً ۲۱:۳۰ ا شب گذشته در کوچه ۲۰ شمالی کارکنان شهر دوگنبدان بوقوع پیوست.
توضیح کبنا نیوز؛
در رابطه با این خبر نکاتی را به مسئولین، مردم و رسانه ها یادآور می‌شویم؛
۱- مسئولین؛ همزمانی اتفاق اخیر با حادثه‌ای نسبتا مشابه در هفته‌های پیشین شاید کمی مسئولین را به عجله با واکنش غیرمنطقی دعوت کند.
عدم تاثیرپذیری از شرایط جامعه و التهاب موجود اولین نکته‌ای است که به مدیران قضائی و امنیتی یادآوری می‌شود. فشار افکار عمومی اگر چه خوب است ولی نباید مسئولان بویژه مدیران امنیتی را زا اتخاذ تصمیمات منطقی و مناسب دور کند.
روند تهیه اسلحه، زمان شکل گیری فکر قتل، برخورد جدی با فروشندگان اسلحه که این روزها در مراسمات عروسی، تولد و این روزها سیزده بدر در کوچه و بازار یافت می‌شود، مهم ترین خواسته مردم از مسئولین است.
متاسفانه مسئولین گچساران در اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح موفق عمل نکردند و در دقت در انتخاب رسانه‌ها و نوع مصاحبه و ارائه اخباری بر حسب رعایت جزئیات، مدیران گچساران نمره منفی می‌گیرند.
۲- رسانه‌ها؛ کبنا نیوز از اولین دقایق به کسب خبر در این زمینه پرداخت ولی با علم به حساسیت موضوع و التهابات موجود به کسب خبر از مورد وثوق‌ترین منابع خبر پرداخت. انتشار خبری با این اهمیت و فراگیری اجتماعی بایستی در فضائی مناسب و لحاظ همه جوانب امنیتی و اجتماعی باشد. اینکه به صرف تماسی خبری امنیتی روی خروجی قرار بگیرد نه مناسب اعتبار رسانه است و نه جوانب اجتماعی در آن لحاظ شده است.
۳- مردم؛ عده‌ای ممکن است سعی کنند فضای استان بویژه گچساران را ناامن جلوه دهند. به مردم یادآور می‌شود با این فضا همراهی نکنند.
علیرغم مشکلات امنیتی و اجتماعی، گچساران نسبت به اکثر شهرهای با ترکیب جمعیتی و فرهنگی مشابه، از شاخص های امنیتی مناسب برخوردار است ولی بایستی این گونه مسائل برای مردم و جوانان همچنان قبیح بماند.
با صحبت درباره پلشتی‌های اتفاق کوچه ۲۰ شمالی کارکنان، برای همیشه باید جلوی چنین مقاصدی گرفته شود.
همه ما از نظر روانی پتانسیل تبدیل به قاتل را داریم و این اتفاقات برای همه ما ممکن است بیفتد. به خود غره نشویم و از حوادث اخیر درس بگیریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
خیابان ۲۰ شمالی صحیح است.
دکتر
Iran, Islamic Republic of
حساب کنید یه پراید تصادف کرده ...بی خیال
همشهری
Iran, Islamic Republic of
عزیزان محترم سایت خبری لطفا با دقت بیشر وبررسی بیشتر تاثیرات آن نسبت به انتشارخبر اقدام فرمائید تا خدای ناکرده باعث تحریک یا اقدام دیگری نگردد . درضمن کوچه ۲۰ شمالی کارکنان نه کوچه ۲۰ جنوبی لطفا تصحصح بفرمائید.
رضا
Iran, Islamic Republic of
حیف شهر ما که چنین افرادی نام ان را به بدی میبرند.
دندانپزشک
Iran, Islamic Republic of
تو اگه از ساعات اول این ماجرا خبر داشتی که حتما توی سایتت میذاشتی...قیافه روشن فکرا رو به خودت نگیر.... بقیه سایت های استان به وظیفشون عمل کردن و همون شب حادثه مطلب گذاشتن... واسه اینکه این پیامو ثبت نمیکنی مهم نیست...چون این پیام واسه خودته که الان دیگه پیامو خوندی و فهمیدی که ....
حمید ف
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتشون کنه برای این خانواده داغدار وجناب آقای اسدزاده آرزوی صبر و برای رفتگان مغفرت از درگاه خداوند آرزومندم
منصف
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا سایت .نیوز که خبر رامنتشر کرد بهترین اقدام را انجام داد چرا که اطلاع رسانی بموقع اولا بازار شایعات را تعطیل کرد ثانیا در شرایطی که شبکه های اجتماعی انتشار خبر را به صدم ثانیه رسانده عدم انتشار یک خبر مهم واتفاق تلخی که اتفاق افتاده چه چیزی را عوض خواهد کرد .که شما میخواهید درفضای آرام مطرح کنید
آگاه
Iran, Islamic Republic of
کوچه بیست شمالی کارکنان این اتفاق افتاده
تماشاگر
Iran, Islamic Republic of
خبر صحت دارد اما جلوی خانه دختر نبوده .بلکه اتفاق مورد نظر در منزل داماد دختر مورد نظر بوده - کوچه ۲۰ جنوبی نبوده بلکه شمالی بوده - و...لطف کنید خبر را درست درج کنید .
گچسر
Iran, Islamic Republic of
کر بره اگر نه نا امنه په چنه
صورت مساله رو پاک نکن اخوی
علی ج
Iran, Islamic Republic of
جوان عاشق پیشه ؟؟؟ !!!!
همچین آدمی اصن نمیدونه عشق چی هست
عاشق حاضره هر بلایی سر خودش بیاد ولی به معشوقش کوچیکترین آزاری نرسه ...
سجاد
Iran, Islamic Republic of
اسلحه زیاد پیدا میشه تو یاسوج هم چند شب پیش در روستای درگیری با اسلحه رخ داده .نیروی انتظامی کجایی
Iran, Islamic Republic of
وقتی کل پرسنل نیروی انتظامی شهر به اندازه یک تیم ۱۱ نفره فوتبال نمیشن کی ازشون حساب میبره؟!! وقتی اداره اگاهی فقط یه ماشین پوکیده داره با چند کارمند ساده کی ازشون حساب میبره؟!!! یه فرد جانی یا مواد فروش یا .... باید از اقتدار نیروی انتظامی بترسه. وقتی ستاد فرماندهی شهر شبیه خونه های رادک و لبنانه به نظر شما کسی ازش حساب میبره و .....
محسن
Iran, Islamic Republic of
تا کی باید ای ناهنجاریها توی این شهر ادامه داشته باشد.بابا تو رو خدا ی آمار بگیرید کجای مملکت ما چنین وضعی دارد.تا کی نا امنی تا کی آزار واذیت نوامیس مردم تا کی قوم وقبیله گری .چرا مسولین ی فکری به حال این شهر نمیکنند
درجواب كبنا
Iran, Islamic Republic of
لطفا مقداری با تامل بیشتر به این موضوع بپردازید بایستی مسئولین شهر فکر اساسی به این معضل اجتماعی کنند با توجه به اینکه در بیشر خانواده های این استان پر از اسلحه های مجوز دار و همچنین غیر مجوز وجود دارد بایستی چنین اتفاقات ناگواری روی دهد وچنین میشود که یک نوجوان اقدام به این فاجعه مرگبار میکند به هر قسمت از شهرمان که برای هر موضوعی میریم میبنیم که چند نفر اسلحه بدستند در چهارشنبه سوری در سیزده بدر(حادثه دشتک دیل) وغیره در شادی در عزاداری در جشن تولد از مسئولین شهر خواهش میکنم با دقت بیشتری به این موضوع بپردازند
کریمی
Iran, Islamic Republic of
کبنا اون موقع که اون دختر دهدشتی تو یاسوج به قتل رسید که خوب بر علیه بویراحمد هجمه به راه انداختی حالا که تو گچسارانه دعوت به آرامش میکنی؟!!!! شما رسانه بی طرف نیستی پس به درد نمیخوری
باشت باوی
Iran, Islamic Republic of
عدم شناخت انسان از عظمت وجودی خود و ارزش والای انسانی باعث چنین حوادثی میشود . در این خصوص مسائل باید کار فرهنگی صورت گیرد و خانواده ها هم باید در اگاه کردن فرزندان بیشتر دقت کنند
شهروند...
Iran, Islamic Republic of
وظیفه ذاتی خبرنگاری تنویر افکار به منظور جلوگیری از رواج شایعه و تشویش افکاره. توجیه شما جهت تعلل در اطلاع رسانی در این مورد قابل قبول نیست. قضاوت در مورد خبر بر عهده شنونده است.
Iran, Islamic Republic of
جای بسی تاسف داره.تا وقتی دچار فقر فرهنگی هستیم چنین رفتارهایی هم مشاهده خواهد شد
ایل گشین
Europe
گچساران خیلی وقته که دیگه امنیت نداره چون مسولانش ضعیف هستم
مزد
Iran, Islamic Republic of
امان از بی فرهنگی وتعصب خشک وبی منطق متاسفانه هیچگونه آموزش شهروندی وآشنا با مدنیت داده نمی شود حتی برای دفع بهداشتی زباله همه از گوشه وکنار آز عشایر روستاهای دورافتاده که بایه تمدنی وارده شده اند وبا پارتی هم متاسفانه استخدام شده اند فیلمهای ماهواره ای راهم می بینند بجای غدا فسوف می خورند ودانه می شند اسلحه هم هرخانواده ای چند تا دارند نظارتی هم نیست با کمال تاسف به خاندان پیرو تسلیت میگویم
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
این حادثه در کوچه ۲۰شمالی اتفاق افتاده نه وچه ۲۰جنوبی
روح الله غنایی پور
Iran, Islamic Republic of
گچساران عادی شده این جورقتل ها.هرچندوقت بویک باریه قتل بدجور.مسولین به فکرباشید.دلیل معلومه ازکجاست ریشه یابیش کنید.ممنون وتشکر
روح الله غنایی پور
Iran, Islamic Republic of
گچساران عادی شده این جورقتل ها.هرچندوقت بویک باریه قتل بدجور.مسولین به فکرباشید.دلیل معلومه ازکجاست ریشه یابیش کنید.ممنون وتشکر..لطفاحرفم راپخش کنید.سانسورنکنید
بهنام عکاشه
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که محل واقعه رو یادآور شدن!!
سپاسگزارم.
حسب تذکرتون تصحیح شد.
مردی ازلیشتر
Iran, Islamic Republic of
باسلام وتشکرازسایت وزین کبنانیوز
لطفا تا مشخص شدن اصل موضوع وگزارش مسئولین امنیتی از ارائه خبر درمورد جزئیات حادثه خودداری نمایید چراکه باعث ایجادتنش دربین طرفین حادثه خواهد شد متشکرم./
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
جناب عکاشه ی عزیز
خسته نباشید
انصافا اخباری که منتشر کردی در حد آماتور هم نیست ، نا سلامتی شما ادعای خبرنگار حرفه ای را دارید خوبه که به محل خبر رفته و از نزدیکان و شاهدان عین واقعیتهارا بنویسید ، بعداز گذشت دوروز از خبر چیزایی نوشتی که ابهامات آدمو بیشتر میکنه :
۱- قتل در کارکنان شمالی بوده .
۲-مادر و خواهر دامادشان بهمراه وی به درب منزل آمده تا شاهد ملاقات لحظه ای این دو باشند.این مطلبو از کجا گرفتی ؟؟؟؟
۳-تاریخ انتشار خبر شما سه شنبه ست ، نوشتین امشب !!!!
۴-دیگر اعضای خانواده را به رگبار بست یعنی چند نفر ؟؟؟ قضیه ی آن دیگرها چی شد ؟ درسته در جایی دیگر اشاره میکنی یک نفر ، پس صحیحش همون بود بنویسی یک نفر دیگر را .... تا ابهامی نباشد .
اطلاعات شما نیز در همان حد واندازه ی رسانه ای بود که ۳۰ ساعت قبل از شما اقدام به پخش خبر کرده .... موفق باشید
دوستدار رسانه
Iran, Islamic Republic of
جناب عکاشه:باسلام و احترام

لطفا به همکاران گزارشگرتان توصیه بفرماید در گرداوری خبر به صورت جامع عمل کنند و تمام جوانب را به اطلاع خوانندگان برسانند. بعرض میرساند که هر دو طرف اصلا گچسارانی نبوده و اصالتا دهدشتی میباشد.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
بابا نماینده محترم را خبر کنید تا همایش شماره ۲ را در باره نزاعهای محلی برگزار کند. البته به شرطی که این بار هزینه این همایش سیاسی را شهرداری پرداخت نکند سخنران قبل از سخنرانی نماینده حتما اقای اسدپور شورای شهر باشد چون سخنرانی ایشان با ابراز احساس همراه بوده خیلی اثرگزار خواهد بود مطمین باشید تا ۵سال اینده نزاعی ولو جزیی نخواهد بود . سیع همایش را برگزار کنید لطفا.......
رضا
Iran, Islamic Republic of
لطفا ننویسید عاشق پیشه،... صحیح تر می باشد.
جدبابايي
Iran, Islamic Republic of
جناب عکاشه شما هم بعععله ، جوان عاشق پیشه ؟؟!!!!
گچساران
Iran, Islamic Republic of
چرا ازانتشار نام یک سایت در نظر کاربر واهمه داری لغو نام یک سایت با کدام یک از اصول اساسی منافات دارد بجز منابع شخصی کبنا.
برادر عزیزم اولا من اولین بار بود که خبر ... را دیده بودم ولی از این ببعد مخاطب ومشتری ووو... هستم .
ثانیاتاسف میخورم بحال رکن چهارم دموکراسی که اینقد منفعت طلبانه قلم فرسایی میکند
حسینی باشت
Iran, Islamic Republic of
ایرنا رسانه دولت هم زود پوشش داد/
چرا نیروی انتظامی برای جلوگیری از بروز شایعات سکوت اختیارکرد
گچساران
Iran, Islamic Republic of
بهنام جان یکی دیگه رو تصحیح نکردی : این حادثه ساعت حدوداً ۲۱:۳۰ امشب در کوچه ۲۰ جنوبی کارکنان شهر دوگنبدان بوقوع پیوست... این یکی رو هم درست کن.
نیکنام
Iran, Islamic Republic of
اگه آدم عاشقی بود عشقشو نمی کشت
نوربخش صالحی
Iran, Islamic Republic of
این مسئله می بایست از نظر روانشناسی واکاوی گردد و تا حد امکان طرفین طوری شرایط را فرهم نمایند که دختر و پسر بتوانند با هم ازدواج کنند تا شاهد چنین حواث جبران ناپذیری نباشیم و نیروهای امنیتی نیز از در دسترس بودن اسلحه های غیرمجاز در دست مردم ممانعت بعمل آوند
نسل نو
Iran, Islamic Republic of
نیروی انتظامی تشکر تشکر...از .
هوشیار
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع باید عرض کنم که گچساران امنیت نداره چون تمام مسولینی که باید امنیت رو برقرار کنن بومی هستند و این باعث میشه که علیرغم تلاشهایی این نیروهای دلسوز کارایی در خصوص حفظ امنیت مردم کم بشه.............کمی هم دقت خانوادهارو میطلبه که در کنترل رفت وآمد خودشون و فرزندانشون دقت کنن......این آقای قاتل بی رحم که از همون راه بلند نشده بیاد بکشه و خودشو هم بکشه......همون پیش زمینه آشنایی و عدم دقت خانوادها باعث بوجود آمدن اینطور مشکلاتی میشوند..خانوادها باید هر کسی رو به حریم خانواده شون راه ندن......تا کی باید ما متوجه بشیم که مواظب رفتارامون باشیم.
هوشیار
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز محترم چرا کامنتو حذف کردی مگه تند بود
هوشیار
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز محترم چرا کانتو حذف کردی کی دیدگاهی گفتم که این دومین بارش باشه
`پويان
Iran, Islamic Republic of
لطفا در مورد کل طایفه نظر ندید اقای گشین ممنون
شهروند
Iran, Islamic Republic of
کار نیروی انتظامی و از جمله راهنمایی رانندگی فقط شده گیر دادن به زن و بچه و مردم بخاطر کمربند ایمنی.....بابا به فکر امنیت باشید
گیت بازرسی جده
Iran, Islamic Republic of
سلام و خسته نباشید خدمت بازدید کننده گان محترم سایت کبنا نیوز
امیدوارم که قبول داشته باشید نوشته های من رو
سالهای زیادیست که استان ما ثابت کرده که تکزاسی در ایرانیم اما نه تکزاسی که قتل ها روی حساب و کتاب اتفاق می افته اینجا غرور کاذب بیداد می کنه اینجا هرکی شب پدر بزرگش براش داستان تعریف می کنه از جنگ های که در صده قدیم اتفاق افتاده رو براش بازگو میکنه جو گیر میشه میره تو حال و هوای جنگ های گجستان ، تنگ تامرادی ، غارت بهبهان ، جنگ سمیرم و ....
نه دوستان اشتباه فکر نکنید بخدا اگه یکم به خودمون بیاییم می بینیم که راه رو از بیراه نمی شناسیم تنها دلیل گمراهی ما داستانهای نیست که برای ما تعریف می کنند دلیلش بی سوادی ما از برداشت های تعاریف جنگ های قدیمی اینها رو بهش نمی گن دل شیر داشتن اینها رو بهش نمی گن غیرت
غیرت رو اون پدرای داشتن که برای سیر کردن ما دست به غارت های می زدن که در تاریخ ثبت شده نه الان که خدا رو شکر به برکت جمهوری اسلامی ایران همه چی سر سفره ها هست .
کمی به خودمون بیاییم ببینیم کی هستیم ببینیم چرا این همه اتفاقات زشت و زننده در استانمون اتفاق می افته خیلی وقتها یکی که از ما سوال می کنه کجایی هستیم خجالت می کشیم که بگیم از استان کهگیلویه و بویر احمدیم ، دلیل این خجالت کشیدنا همین افراد بی فکر هستن که باعث شدن ما هیچ پیشرفت فرهنگی در کشور نداشته باشیم همه ما رو به اسم وحشی ها و همون یاغی های سالهای ۳۵ می شناسن . تا کی باید چوب این بی فکری ها رو بخوریم . چرا مسئولین پاسخگو نیستن چرا نمی خوایم مسئولین رو وادار کنیم که پاسخگو باشن و چرا های دیگری که همیشه بی جواب موندن . به هر حال پناه می بریم به خدا به خدایی که همین نزدیکی هاست و جواب همه این چرا ها رو روزی خواهد داد .
و دیگر هیچ ....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
این اتفاقات یک اختاری به ان دست از خانواده هایی است

که بخاطر بی پول بودن داماد

جواب رد ندهند

عاقلانه برخورد کنند تا اصلا چنین روابطی صورت نگیرد
knhlnhv
Iran, Islamic Republic of
ماتم برماتم است این برای شهرما
عاشق
Iran, Islamic Republic of
به نظر من انسان عاشق هیچی نمیفهمه پس سخته قضاوت کنیم
عاشق
Iran, Islamic Republic of
لعنت به عاشقی که همه کار سر ادم میاره
عاشق
Iran, Islamic Republic of
عشق یعنی مستی و دیوانگی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
باسلام جای دارد از زحمات نیروی انتظامی در این مورد تقدیر و تشکر شود و مسولین فرهنگی شهرمان به فکر چاره ای در جهت رفع مشکل باشند تا شاهد چنین حوادث تلخ و غم انگیزی در شهرمان نباشیم و از صمیم قلب برای بازماندگان از خداوند منان صبر ارزو مندم
نیکنام
Iran, Islamic Republic of
...فردی ازدواج ..ازدواج هم میکرد این عاقبتشان بود ا....
زینب
United States
تا وقتی سلاح گرم دست مردم باشه  این اتفاقها می یفته  مگر اولین باره که همچین اتفاقی  تو گچساران افتاده و تا وقتی که سلاح گرم چه با مجوز چه بی مجوز دست مردم باشه از این اتفاقات  زیاد قراره بیفته
متأسف
Iran, Islamic Republic of
واقعا متأسف برای شهری که مسولان آن اینقد بیخیال از کنار آن به راحتی میگذرند باید چقد از این اتفاقات در مملکت ما رخ دهد تا مسولان یه کم به فکر این مردم بیوفتند
محمود،ب،گچ
Iran, Islamic Republic of
با سلام به همه همشهریا ،،،تسلیت به خانواده داغداراین عزیزان ،،،وجاداره از زحمات فرماندار محترم حاج رحیمی ،دادستان وقاضی کشیک وپرسنل محترمه نیروی انتظامی تشکر به عمل آورد که اون شبه حادثه بااقدام مدبرانه وحضور به موقع خود از نزاع ودرگیری جلوگیری کردن ،،وازخانوادهای محترمه داغدیده تشکر میکنم که سهت صدر نشون دادن وهمکاری فرمودن
نوید ارو
Iran, Islamic Republic of
دیگه ابرویی برا ما لرا نمونده، حیف با این تاریخ غنی ک داریم.حیف این همه استعداد لر ک داریم تو سطح کشور بد نام میشیم.......
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1