تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۹۸۸۳۸

خنده، ادعاهای مدیرکل و تاکید اصلاح‌طلبان بویراحمد

۷
۰
کبنا ؛در جلسه تودیع ومعارفه مدیرکل سابق و جدید راه و شهرسازی استان برخلاف سابق که چنین جلساتی اغلب در فضایی آکنده از گله و شکایت و گاهی اخم مدیران تودیع شده همراه بود به یک جلسه مفرح و پر از خنده تبدیل شد. اولین جرقه را جهانگیری زد. او همین که پشت تریبون قرار گرفت، عینکش را از جیبش بیرون آورد تا چشمانش را برای مطالعه فکت شیت ( کاغذ گزارش ویا به عبارت بهتر دست نوشته) تقویت کند و عینک همکارش را قرض گرفت. یک عینک دیگر از جیب کتش بیرون آورد و آن را به چشم زد و گفت: من عینکم را جا گذاشته ام، خنده حضار اولین پاسخی بود که دریافت کرد. عده‌ای عینک هایشان را به مدیرکل پیر و بازنشسته راه و شهرسازی تقدیم کردند ولی او ابروهای سفیدش را به هم گره زد و گفت: ممنون نمره عینک‌های شما باچشمان من جور در نمی‌آید.
rah v sharsazi_fadai (84)
مدیرکل سابق راه و شهرسازی به هر زحمتی بود از روی فکت شیت رو خوانی کرد و هنوز نیمی از متن گزارش کارش را قرائت نکرده بود که مجری به او اخطار داد: وقت‌تان تمام شده است.
جهانگیری گفت: هر وقت من شروع می کنم می گویند وقتت تمام شده است. دومین شلیک خنده در سالن طنین انداخت. برخی از این حرفش برداشت سیاسی کردند.
معاون راهداری وزارت راه و شهرسازی هم به خنده افتاده بود. جهانگیری نگاهی به معاون وزیر کرد و گفت: حالا که جناب معاون وزیر (کشاورزیان) می‌خندد امیدوارم قولی که درباره تامین یک دستگاه ماشین دو کابینه هایلکوس به راه و شهرسازی استان داده بود را فراموش نکند.
معاون وزیر گفت: بهتر بود چند دستگاه خودروی بزرگ از بنده تقاضا می‌کردید.
rah v sharsazi_fadai (76)
جهانگیری گفت: توقعمان زیاد نیست. حضار خندیدند.
جهانگیری افزود: ضمنا آقای حسنی قول دادند ۸دستگاه خودرو در اختیار این اداره کل قرار گیرد و بنده قصد نداشتم این قضیه را مجددا مطرح کنم. مدیرکل سابق راه و شهرسازی اظهار داشت: هنگام ارایه گزارش کار به معاون راهداری وزارت خانه متبوع حجم آسفالت کار شده در محورهای استان را ۳۵۰ هزار تن اعلام کردم که ایشان با دیده شک به این آمار نگاه کرد و اما با وجود این که این آمار را برای جناب وزیر آماده کرده بودم و در صحت آن شک و تردید نداشتم، برای دلجویی از ایشان حرفم را پس گرفتم و گفتم احتمالا من دچار اشتباه شده‌ام ولی وقتی مجددا آمار مزبور را بررسی کردم، درباره صحت آن به یقین رسیدم منتها حدود ۱۴۰هزار تن آن مربوط به عملکرد مدیرکل پیش از بنده بود.
جهانگیری تعداد ماشین آلات راه و شهرسازی فعال در ایام نوروز امسال را ۱۱۴ دستگاه ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۶۰ دستگاه مجهز به جی پی اس بود.
وی افزود: ۱۸۰ نقطه حادثه خیز محورهای مواصلاتی استان را اصلاح و ظرف دو ماه گذشته نزدیک به ۱۴هزارتابلوی علائم راهنمایی ورانندگی در مسیرهای مختلف نصب نمودیم.
وی ادعا کرد: ۴۰۰ پروژه رها شده در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت که از این تعداد ۱۹۷ پروژه فعال شده و ۱۹۱ پروژه را کسب تکلیف نمودیم.
مدیرکل سابق راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد مدعی شد: در زمینه برگزاری مناقصات کاملا قانونمند عمل نمودیم.
وی ابراز داشت: از ارایه پیش پرداخت به پیمانکاران که یک امر قانونی بود جلوگیری کردم و هیچ‌گونه قراردادی را بدون تامین اعتبار منعقد ننمودیم. درصورتی که قبل از بنده این رویه مرسوم بود و طی سال های گذشته مقدار زیادی قیر به برخی از پیمانکاران برای اجرای پروژه های راهسازی ارایه شده بود که نه این مصالح صرف راهسازی شد و نه به این اداره کل برگشت داده شد. من هم برای بازگرداندن بیت المال نتوانستم کاری انجام دهم.
وی از رشد چشمگیر راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری خبرداد و گفت: مطالبات کلیه شرکت های خدماتی به جز یک مورد کاملا پرداخت شده است.
راه سازی مهمترین اولویت کاری استان است
خادمی در این آیین اولویت اول کاری دولت تدبیر و امید را در استان کهگیلویه و بویراحمد راه سازی دانست و گفت: بخش عمده ای از منابع مالی استان صرف پروژه های راه سازی می‌شود تا عقب ماندگی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش راه سازی جبران شود.
وی افزود: سایر استان‌ها درحال احداث بزرگراه هستند ولی ما هنوز درگیر احداث راه روستایی و جاده های اصلی هستیم و از این لحاظ چندین سال از کشور عقب می باشیم.
وی اظهار داشت: پراکندگی جوامع روستایی و صعب العبور بودن و کوهستانی بودن کهگیلویه و بویراحمد هزینه راه سازی را در استان به چندبرابر سایر استان ها افزایش داده است.
خادمی با اشاره به موقعیت استان به عنوان کریدور شمال و جنوب کشور گفت: با تسریع در عملیات راه سازی استان به رشد اقتصاد محلی و ملی کمک شایانی خواهد شد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: با این که شروع پروژه های جدید راحت تر از راه اندازی پروژه های متوقف شده است ولی تکمیل پروژه های عمرانی همواره در اولویت کاری ما قرار دارد.
وی بیان داشت: بسیاری از پروژه‌های عمرانی در حوزه راه سازی متاسفانه بدون برنامه و اعتبار شروع شده بود و به همین خاطر امکان تداوم کار و تکمیل این پروژه ها وجود نداشت و بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران در سال ۹۲پرداخت نشده بود و این در حالی است که بودجه عمرانی استان معادل مطالبات پیمانکاران بود. لذا ابتکار به خرج داده شد و هم پروژه‌های راکد فعال و هم بخشی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شد و کارها روی ریل و غلطک قرار گرفت.
وی کل اعتبارات استان را ۱۳۴میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: اداره کل راه و شهر سازی مهمترین اداره زیر ساختی و بسیار حائز اهمیت است و ۴۰درصد از اعتبارات استان به این اداره کل اختصاص می یابد.
خادمی انتخاب فدایی را به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی به ایشان تبریک گفت و اظهار داشت: مدیرکل جدید راه و شهر سازی دارای سوابق کاری ارزنده و فرد مجربی است، امیدوارم که با ایجاد برنامه زمان بندی برای پروژه‌ها و استفاده از منابع ملی روند راه سازی را در استان تسریع نماید.
وی افزود: میزان سوانح جاده ای در محورهای مواصلاتی استان بالا است و این در حالی است که میزان تصادفات در سطح کشور کاهش یافته است.
وی گفت: در استان تنها ۶۸کیلومتر بزرگراه وجود دارد در صورتی که اگر ۳۰کیلومتر ورودی شهرهای استان تعریض و دوبانده شود این رقم  به ۴۰۰کیلومتر افزایش می یابد.
به گزارش کبنا نیوز، قبل از سخنرانی معاون وزیر، یکی از حاضرین نسبت به سخنان جهانگیری اعتراض کرد و گفت: در گذشته هم کارهای زیادی شد.
rah v sharsazi_fadai (80)
داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: با وجود این که تمام بخش های اداره کل راه و شهر سازی حائز اهمیت است لذا مدیرکل راه و شهرسازی در هر دو بعد دفتری و کارگاهی قوی باشد به همین خاطر انتخاب مدیرکل راه و شهرسازی همیشه انتخاب سختی است. و اما با توجه به این که استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ شاخص‌های راه سازی جزو محرومترین استان های کشور است. بنابراین باید مدیری توانمند و با تجربه در بعد راه سازی برای اداره کل راه شهر و سازی این استان انتخاب می شد. اولویت وزارت خانه متبوع انتخاب یک مدیرکل بومی بود ولی چون در حوزه راه سازی و نگهداری راه گزینه مناسبی در سطح استان وجود نداشت لذا آقای فدایی که تجارب ارزنده ای به عنوان مدیرکل راه استان فارس و راه و شهرسازی کرمانشاه را در کارنامه کاری خود داشت به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد و بنده که سابقا استاندار یکی از استان ها بودم چون در این زمینه صاحب تجربه هستم شخصا با استاندار کهگیلویه و بویراحمد تماس برقرار کردم و از آقای خادمی تقاضا کردم تا آقای فدایی سکان دار راه و شهرسازی این استان شود.
رئیس راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور طول راه های کشور را بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر ذکر کرد و گفت: از این میزان حدود ۵ هزار کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، اصلی و فرعی،حدود ۳۵ هزار کیلومتر راه شریانی است که یا مراکز استان ها را به هم متصل می کند و موجب ارتقای مراکز استان ها است و مسیر ترانزیتی می باشد، و یا مسیر منتهی به مرزهای کشور است.
وی گفت: ۵۰هزار کیلومتر راه غیر شریانی در کشور وجود دارد.
وی با اشاره به این که هزینه نگهداری راه های روستایی از بودجه عمرانی استان ها تامین می شود گفت: متاسفانه به دلیل افزایش قیمت قیر به عنوان یکی از مشتقات نفتی ظرف ۷-۸سال اخیر به شدت افزایش یافته است به همین خاطر استان ها توان نگهداری راه های غیرشریانی را ندارند و ما  تا به حال نتوانسته ایم راه حلی برای آن پیدا کنیم.
وی افزود: بودجه راه های شریانی با عنایت دولت و مجلس صددرصد رشد داشته و تقریبا عمکلرد همه استان ها در این بخش بیش از ۱۰۰درصد است.
ورودی های شهرهای استان زیبنده استان نیست
rah v sharsazi_fadai (42)
مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: باتوجه به این که بیش از ۷۰درصد از سوانح جاده ای در ۲۰کیلومترورودی شهرها اتفاق می افتد اگر در جهت چهار بانده کردن ورودی های شهرهای استان تلاش نکنیم این استان آینده ای خوبی ندارد.
وی افزود: ورودهای مرکز استان به ویژه از جهت جاده گچساران چهره پایتخت طبیعت را زشت کرده است.
فدایی اولویت اول کاری خود را چهار بانده کردن ورودی شهرهای استان عنوان کرد و گفت: امیدوارم وزارت خانه متبوع ما را در این خصوص یاری دهند.
وی یادآور شد: اکثر ناوگان ماشین آلات راه و شهرسازی در حوزه راه سازی و نگهداری راه ها فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد انشاا.. وزارت خانه ما را در این زمینه نیز یاری دهد.
وی در خصوص مسکن مهر گفت: باتوجه به نرخ تورم و افزایش قیمت مصالح سهم آورده متقاضیان مسکن مهر کم است و اگر آن ها سهم آورده خود را افزایش ندهند قطعا مسکن مهر به نتیجه نخواهد رسید.
به گزارش کبنا نیوز، در پایان طی حکمی حسین فدایی به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات جهانگیری تجلیل شد.
*اصلاح‌طلبان بویراحمد نیز با اهداء لوح تقدیری از خدمات جهانگیری تجلیل کردند، این کار اصلاح‌طلبان بویراحمد که به گفته مجری برنامه‌ آنها تاکید داشتند که اعلام کند این لوح از طرف اصلاح‌طلبان بویراحمد است، برداشت‌های مختلفی به همراه داشت.
-----------------------------
گزارش: سید سعید مهریان
=--------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

غريبه
Iran, Islamic Republic of
فکت شیت خدایش اولین بار کی شنیدبن
منظور شما همون گزاراش کارای انجام شده در مدت خدمت می باشداما فکت شیت یه معنی دیگه میده.
مسجدی
Iran, Islamic Republic of
... را اورده بود یعنی چه نشان دادی که مثل والدینت دقیقا بی تربیت هستی حالا که والدینت ادب را به تو یاد ندادند این همه درس خواندی هم از مردم چیزی راجع به ادب یاد نگرفتی فوق العاده فردی سخیف وبی عقل هستی متاسفم برای استان که افراد بی شعوری مثل شما از جمله خبرنگاران ان هستند سریع این جمله را حذف کن مرتکه بی شعور
راه وشهر سازی
Iran, Islamic Republic of
مسول کبنا لطفا ادب را در نگارشتان رعایت کنید
راه سازی
Iran, Islamic Republic of
مسول کبنا دقیقا ثابت کردی که جهانگیری به تو باج نداده .
شکارچی شیر
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز مهندس جهانگیری ده عدد پژو و یک تیوتا ویک دستگاه سنگین راه سازی که اسمش کسی نتونست تو مغزش فرو ککنه گفت از قبل خریداری شدن لطف کنید به استان تحویل دهد لطفابدون تبعیض نظرات رو بزن.
خدا قوت مهندس اصلاحات که به هیچ کس باج ندادی خدا قوت.
كهگيلويه
Iran, Islamic Republic of
خداییش جهانگیری درحدمعاون راه شهرستان دنا هم نبوده آخه ما یه عمره باهم کارمیکنیم.
کارمند راه
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه دوستان عزیز:
دستگاههایی را که مهندس جهانگیری اشاره دارند یکدستگاه سنگین نیست بلکه ۸ دستگاه میباشد که توسط وزارتخانه خرید و توزیع میشوند و هیچ ربطی هم به ایشون نداره و تعداد پژوها هم ۱۱ دستگاه هست که از محل فروش ماشین آلات اسقاط توسط داره کل خریداری میگردد و ایشون فقط قول تویوتا را گرفتند که اون هم عملی نشده.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1