تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : ۹۸۷۹۵

از نارضایتی مردم تا ابهام در گازرسانی به دیشموک

۴
۰
کبنا ؛اعلام نتیجه کارشناسی روش گازرسانی به دیشموک و چاروسا طی یک ماه آینده
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از اعلام نتیجه کارشناسی روش گازرسانی به دیشموک و چاروسا طی یک ماه آینده خبر داد.
کارشناسان شرکت ملی گاز ایران به همراه فرماندار شهرستان، مدیر عامل گاز کهگیلویه و بویراحمد و مسئول شهرستانی این شرکت عصر امروز در بازدید میدانی مسیر گازرسانی به دو بخش چاروسا و دیشموک را از نزدیک بررسی کردند.gaz
مجتبی ابراهیمی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در بررسی‌های گذشته گازرسانی به دو بخش چاروسا و دیشموک از طریق خط لوله مورد تایید کارشناسان فنی قرار نگرفته است اظهار کرد: در سرکشی امروز مسیر بازرسی و با ارزیابی اقتصادی بهترین روش گازرسانی انتخاب خواهد شد.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: اطلاعات مورد نیاز جمع‌آوری و نتیجه پس از رسیدگی در جلسه کارشناسی تهران ظرف یک ماه آینده اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه روش گازرسانی هنوز قطعی نیست افزود: تا اعلام نظر کارشناسی هیچ روشی جهت گازرسانی به این دو بخش مد نظر قرار نمی‌گیرد.
این مسئول در پاسخ به این سوال که با توجه به فاصله ۳۸ کیلومتری دیشموک از خط گاز خوزستان آیا امکان گازرسانی با روش خط لوله از این مسیر وجود دارد یا نه تصریح کرد: خط لوله ۲۵۰ انتقال گاز خوزستان جوابگوی نیاز دیشموک نیست، در صورتی‌که قرار بر گازرسانی از خط لوله باشد از خط سراسری باید انجام شود.
ابراهیمی، نبود گاز را دلیل توجیهی مردم در تخریب منابع طبیعی و نابودی جنگل ندانست و ضمن توصیه به مردم در حفظ نعمت خدادادی جنگل، گفت: دولت انرژی مورد نیاز مردم را از راه‌های مختلف مانند نفت سفید،cng و دیگر روش‌های تامین می‌کند و دلیلی بر آسیب رسانی به جنگل وجود ندارد.
وی، سیاست شرکت ملی گاز را بر کار کارشناسی در گازرسانی عنوان و با اشاره به سیاست این شرکت در گازرسانی به مناطق گرمسیری و سردسیری عنوان کرد:برای هر خانوار روستایی یا شهری واقع در مناطق گرمسیری بالاتر از ۲۵۰ میلیون ریال و در مناطق سردسیری ۶۰ میلیون ریال با سرشکن کردن هزینه‌ها و بررسی اقتصادی از روش‌های جایگزین در گازرسانی استفاده می‌شود.
ابراهیمی روش cng و lng را مورد استفاده در تعدادی از روستاهای کشور در حال حاضر دانست و تصریح کرد: در صورت انتخاب این روش برای گازرسانی به دیشموک و چاروسا این دو شهر نخستین شهرهای گازرسان از طریق cng خواهند بود.
گازرسانی به قلعه‌رئیسی و دیشموک از طریق سی.ان.جی صورت گیرد
مدیرعامل گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گازرسانی از طریق سی.ان.جی به قلعه‌رئیسی و دیشموک بهتر است.
هوشنگ صیدالی ظهر امروز در نشست با معاون وزیر نفت و مسئولین شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: سال گذشته برای گازرسانی به بخش‌های قلعه‌رئیسی و دیشموک شهرستان کهگیلویه با روستاهای اقماری آنها گروه مشاور طرح‌هایی تهیه اما با بررسی‌های انجام گرفته، گازرسانی به این بخش‌ها از لحاظ فنی و مهندسی دارای مشکلاتی بود.
مدیرعامل گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سخت‌گذر و کوهستانی بودن منطقه مهمترین مشکلات پیش‌روی گازرسانی به بخش‌های قلعه‌رئیسی، دیشموک و روستاهای اقماری است که امیدواریم با سفر معاون وزیر نفت به این مناطق مشکل گاز‌رسانی به این مناطق هر چه زودتر صورت بگیرد.
صیدالی افزود: مردم منطقه چاروسا و دیشموک سال‌های زیادی است که برای گرم کردن کانون گرم خانه‌های خود راهی جز قطع کردن درختان بلوط ندارند.
مدیرعامل گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شرایط برای گازرسانی از طریق لوله‌کشی از مسیر جدید بسیار سخت است، تاکید کرد: کارشناسان با بازدید از مسیر، کار گازرسانی به این دو بخش را فقط از طریق سی.ان.جی اعلام کردند.
وی اذعان داشت: گازرسانی از طریق سی.ان.جی هیچ مشکلی برای مردم به‌وجود نمی‌آورد و از اینکه بسیاری اعلام کردند که گازرسانی از طریق سی.ان.جی خطرناک است ولی بسیار بهتر از گازرسانی از طریق لوله‌کشی از مسیر جدید است.
صیدالی اظهار کرد: در فاز اول دو شهر دیشموک و قلعه‌رئیسی گازرسانی و در فاز دوم روستاهای پرجمعیت در این بخش‌ها گاز‌رسانی خواهند شد.
مدیرعامل گاز استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: گاز‌رسانی به این بخش‌ها از طریق شبکه‌گذاری و لوله‌کشی امکان‌پذیر نیست و باید از طریق ایجاد منبع انجام شود.
تأکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر گازرسانی به مناطق قلعه‌رئیسی و دیشموک
مدیرعامل گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استاندار این استان بر گازرسانی به مناطق قلعه‌رئیسی و دیشموک تأکید دارد.
هوشنگ صیدالی عصر امروز در بازدید میدانی از میسر گازرسانی به قلعه‌رئیسی اظهار کرد: گاز‌رسانی به این بخش‌ها از طریق شبکه‌گذاری و لوله‌کشی امکان‌پذیر نیست و باید از طریق ایجاد منبع انجام شود.
وی ادامه داد: گازرسانی از طریق «سی ان جی» هیچ مشکلی برای مردم به‌ وجود نمی‌آورد، اما بسیار بهتر است گازرسانی از طریق لوله‌کشی انجام شود.
مدیرعامل گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گازرسانی به این مناطق از دغدغه‌های اصلی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگان این استان است، عنوان کرد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز اعلام کرد تا گازرسانی به مناطق قلعه‌رئیسی و دیشموک انجام نشود، به این مناطق سفر نخواهم کرد.
این مسئول در پایان تأکید کرد: تا اعلام نظر کارشناسی هیچ روشی جهت گازرسانی به این دو بخش مد نظر قرار نمی‌گیرد.
طبق دستور وزیر، گازرسانی به همه مناطق کشور باید تحقق پیدا کند
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: طبق دستور وزیر، گازرسانی به همه مناطق کشور باید تحقق پیدا کند.
عصر امروز در سفر ناصر ابراهیمی مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران، با بیان این‌که هدفم از سفر، بازدید میدانی از مسیر انتقال گازرسانی به دو منطقه دیشموک و قلعه‌ریسی می‌باشد، اظهار کرد: طبق دستور وزیر، گازرسانی به همه مناطق کشور باید تحقق پیدا کند.
وی با بیان این‌که تا امروز به نظر همکاران، گازرسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد به دو بخش دیشموک و قلعه رئیسی فقط از طریق cngوlng امکانپذیر است، عنوان کرد: گازرسانی به این دو بخش از مطالبات به حق مردم است و در حال بررسی است.
ابراهیمی افزود: در دستور وزیر تمام روستاها و شهرهای بالای ۲۰ خانوار باید گازرسانی شود و اولویت برای روستاهای بالای ۵۰ خانوار می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: ملاک گازرسانی به دو منطقه دیشموک و قلعه‌رئیسی ارزیابی در بحث بررسی اقتصادی است.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: در بخشنامه گازرسانی به مناطق کشور، گازرسانی در روستاها و شهرها در مناطق گرمسیری بالای ۵/۲ میلیون تومان و در مناطق سردسیری بالای ۶ میلیون تومان برای هر خانوار هزینه‌بردار باشد، باید گازرسانی از طریق سایر انرژی‌ها انجام شود.
وی تصریح کرد: هدف نهایی شرکت ملی گاز در بازدید میدانی بررسی کارشناسی شده توسط تیم گازرسانی و تحقق این امر در آینده نزدیک به دو منطقه دیشموک و قلعه‌رئیسی خواهد بود.
رئیس شورای اداری چاروسا خواستار جدیت تلاش مسئولان شرکت گاز کشور جهت گازرسانی به این دو بخش شد و گفت: مردم موفقیت ظریف را در مذاکرات هسته‌ای دیدند و خوشحال شدند.
وی در ادامه گفت: شما تلاش کنید تا با انتقال گازرسانی از طریق خط لوله به این دو بخش خوشحالی  مردم نسبت به خدمات‌رسانی مسئولان، دو چندان شود و مایه دلگرمی آنها گردد.
رئیس شورای اداری دیشموک بیان کرد: گازرسانی به دو مناطق دیشموک و قلعه‌رئیسی از نیازهای مبرم و مطالبات به حق مردمی است که وظیفه همه ما مسئولان است که به پاس شعار سال که به نام دولت، ملت، همدلی و هم‌زبانی نامگذاری شده تحقق یابد.
وی افزود: گازرسانی به این دو بخش از طریق استان خوزستان، بخش همجوار به نام صیدون فقط ۳۸ کیلومتر فاصله دارد که امیدواریم توسط تیم کارشناسی شرکت گاز بهترین مسیر برای انتقال گاز به این مناطق انتخاب شود.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران خبر داد
همه روستاهای بالای ۲۰خانوار کشور گازرسانی می‌شوند
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰خانوار کشور خبر داد.
مجتبی ابراهیمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سرکشی امروز مسیر بازرسی و با ارزیابی اقتصادی بهترین روش گازرسانی به دو بخش چاروسا و دیشموک از طریق خط لوله مورد تایید کارشناسان فنی قرار نگرفته است و بهترین مسیر در آینده انتخاب خواهد شد.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: در دستور وزیر تمام روستاها و شهرهای بالای ۲۰ خانوار باید گازرسانی شود و اولویت برای روستاهای بالای ۵۰ خانوار می‌باشد.
وی افزود: خوشبختانه سال ۹۳ یکی از بهترین سالها برای شرکت ملی گاز ایران بود و با تلاش شبانه‌روزی کارکنان صنعت گاز در سراسر کشور موفق به تامین پایدار گاز در بخش های خانگی، صنایع و نیروگاه‌ها شدیم.
ابراهیمی با بیان اینکه مطالبه همه مردم گازرسانی است و شرکت گاز هم وظیفه دارد به مردم گازرسانی کند تاکید کرد: همزمان با افزایش تولید گاز در کشور بایستی زیرساخت‌های انتقال این حجم گاز در کشور فراهم می‌شد که در این خصوص نیز با راه‌اندازی خطوط و ایستگاه‌های تقویت فشار متعدد در کوتاه ترین زمان ممکن، زمینه را برای انتقال پایدار و ایمن این حجم گاز فراهم نمودیم.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اذعان داشت: ملاک گازرسانی به دو منطقه دیشموک و قلعه‌رئیسی ارزیابی در بحث بررسی اقتصادی است که امیدواریم همه مسئولان تلاش کنند تا مشکل گازرسانی به این دو بخش هم هر چه سریع‌‌تر حل شود.
مردم نسبت به گازرسانی از طریق سی ان جی به قلعه‌رئیسی و دیشموک ناراضی هستند
رئیس شورای شهر قلعه رئیسی گفت: مردم نسبت به گازرسانی از طریق سی ان جی به قلعه‌رئیسی و دیشموک ناراضی هستند.
مرتضی ایزدخواه عصر امروز در نشست با معاون وزیر نفت و مدیرعامل گاز استان عنوان کرد: چاروسا و دیشموک با جمعیت ۷۰هزار نفری با توجه به اینکه از مرکز استان دور است دارای مشکلات فراوانی است که نبود گاز مشکل اصلی این منطقه است.
رئیس شورای شهر قلعه‌رئیسی بیان کرد: مردم بخش‌های چاروسا و دیشموک ناچارند به‌دلیل بهره‌مند نبودن از نعمت گاز برای گرم کردن و پخت و پز غذا از هیزم و درختان استفاده می‌کنند و مجبورند که جنگلها و درختان را تخریب کنند که باید مسئولان برای گازرسانی به این بخش تلاش کنند.
وی تصریح کرد: این بخش‌ها با جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ولایت‌مداری خود را ثابت کرده و بعد از ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی تنها از آن گازرسانی به این بخش‌ها را می‌خواهند.
ایزدخواه با تاکید بر اینکه گازرسانی به بخش‌های محروم شهرستان کهگیلویه از دغدغه‌های این مردم است، ادامه‌ داد: از مسئولان استانی و شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد تقاضا داریم به خواسته‌های مردم لبیک گویند.
رئیس شورای شهر قلعه‌رئیسی با بیان اینکه نبود گاز در این مناطق مشکلاتی را برای مردم به‌وجود می‌آورد خاطرنشان کرد: مردم سال‌های زیادی است که برای گرم کردن کانون گرم خانه‌های خود راهی جز قطع کردن درختان بلوط ندارند و قطع مکرر جنگل‌های بلوط از سوی مردم تهدیدی جدی برای محیط زیست است.
ایزدخواه با بیان اینکه مردم قدردان زحمات مسئولین برای گازرسانی به منطقه هستند توضیح داد: مردم مناطق چاروسا و دیشموک نسبت به گازرسانی از طریق سی ان جی بسیار ناراضی هستند و در نامه‌های متفاوت از مسئولین خواستند تا از این کار خودداری کنند.
رئیس شورای شهر قلعه‌رئیسی از مدیرعامل گاز استان خواست در صورت تصویب شدن گازرسانی از طریق سی ان جی برای این مناطق را به‌صورت شفاف برای مردم توضیح دهند و کار کارشناسی این طرح را به صورت جدی پیگیری کنند که در آینده مشکلی برای مردم به وجود نیاورد.
نام شما

آدرس ايميل شما

لنده ای
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان این استان واقعا اگر دلسوز هستند باید مدیر ضعیف گاز را برکنار بکنند و چرا این نمایندگان این استان ملاحضه کاری میکنند.چرا مردم انقلابی و شهیدپرور این مناطق باید از نعمت گاز محروم باشند.صیدالی باید برود .آقای بزرگواری سکوت تو نشانه چیست
شناس
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف و تعجب هست که یک نفر دیپلم اینمدت رئیس یه اداره تو شهرستان کهگیلویه باشه!!!!!!!! و حتی نماینده هم حریفش نشده
حرف حساب
Iran, Islamic Republic of
عملکرد صیدالی بسیار ضعیف است.او بین شهرستانهای استان تفاوت قایل میشود.باید مدیری دلسوزی جاگزین شود.
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
تو را خدا این رئیس گاز دهدشت رو بردارید.واقعا برا یه اداره با ضابطه زشته که ایین بنده خدا رئیسش باشه
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1