تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب : ۹۸۵۴۱

چرا کهگیلویه و بویراحمد در قبولی کنکور رتبه خوبی ندارد؟

۷
۰
کبنا ؛پایین بودن رتبه قبولی کنکور در کهگیلویه و بویراحمد بررسی شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت بررسی پایین بودن رتبه قبولی کنکور استان در سطح کشور تاکید کرد.
سید موسی خادمی در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی برگزار شد، اظهار کرد: اینکه شورای آموزش و پرورش رتبه‌های خوبی در سطح کشور کسب کرده نشان خوب و از اقدامات ارزنده این نهاد بوده و نشان از تحرک و رشد رو به جلو است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بی‌سوادی را معضلی مهم در هر کشوری عنوان کرد و گفت: هرچه بی‌سوادی بیشتر باشد مشکلات بیشتر، انتخابات سیاسی بدتری صورت می‌گیرد و اثرات منفی آن نیز بیشتر می‌شود.
خادمی وجود ۱۰ میلیون بی‌سواد در کشور را عدد بالایی عنوان کرد و گفت: این میزان بی‌سواد مانعی جدی تلقی می‌شود و وجود ۱۰۰ هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد هم خود نوعی مشکل و معضل است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در پرداخت هزینه سوادآموزی مشکلی وجود ندارد، گفت: باید کار نرم‌افزاری انجام داد و فرمانداران و بخشداران همکاری لازم را داشته باشند تا بتوان از میزان بی‌سوادی نیز کاست.
این مسئول در ادامه تصریح کرد: بخش نگران‌کننده‌ای در آموزش و پرورش داریم که باید در سال‌جاری رفع شود چراکه آمارها نشان می‌دهد در بحث قبولی کنکور در سطح کشور رتبه خوبی نداریم که باید به این مهم توجه شود.
مسئول ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در استانی که همه ادعای باسوادی می‌کنیم و با توجه به ژنتیک و آب و هوای مساعد باید موفق‌تر باشیم چرا در قبولی کنکور رتبه خوبی نداریم از این‌رو این مهم باید پیگیری شود که علت چیست و آن را رفع کنیم.
خادمی گفت: اگر بخواهیم در دیگر مولفه‌ها موفق باشیم باید علت پایین بودن شاخص رتبه کنکور کهگیلویه و بویراحمد در سطح کشور بررسی شود از این‌رو تمام تلاش باید به بحث آموزش و موارد مهم در این حوزه باشد تا به نتیجه مطلوب برسیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: تا این جایگاه را عوض نکنیم نمی‌توان این انتظار را داشت که در دیگر جایگاه‌ها رتبه و شاخص خوبی داشته باشیم.
اعطای گواهینامه از سال ۹۵ به بی‌سوادان ممنوع می‌شود
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: عدم پرداخت گواهینامه رانندگی، پروانه کسب و مستمری از سال ۹۵ به بی‌سوادان ممنوع است.
علی باقرزاده عصر امروز در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پژوهش‎های ملی و جهانی نشان می‎دهد که وابستگی زیادی بین سواد تحصیلی جامعه و عناصر سواد وجود دارد.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور ادامه داد: بیش از ۷۶ تحقیق را احصا کردیم که ثابت می‌کند که سال‌های تحصیل والدین و میانگین سواد دانش‌آموزان موثر است و خانواده‌هایی که با سواد هستند فرزندان موفق‌تری دارند.
باقرزاده اذعان کرد: یک سوم زندانیان را افراد بی‌سواد و کم‌سواد تشکیل می‌دهند و عمده جرایم خشن را این افراد انجام می‌دهند و دغدغه همه مسئولان بوده چراکه از مصادیق توسعه‌یافتگی هر شهری رعایت قوانین و مقررات بوده است.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با تاکید بر اینکه توسعه انسانی شامل سه شاخص رفاه، سلامت و سواد و آموزش است، گفت: شاخص‌های فردی و رفاهی دائماً در حال تغییر است ولی در شاخص آموزش ثابت است.
این مسئول تصریح کرد: دولت یازدهم با درک درست از این ضرورت و واقعیت فراتر از رویه‌های قبل مصمم است که این امر را رو به جلو ببرد.
وی روش شمارش افراد بی‌سواد را بر اساس سوابق مکتوب و مستند عنوان کرد و گفت: دولت برای سال جدید برنامه دارد که هزینه سواد افراد به خود خانواده‌ها برمی‌گردد و رغبت بر این است که به صورت خود آموزشی باشد.
این مسئول بیان کرد: به ازای هر فردی که باسواد شوند ۶۲۰ هزار تومان و ۲۰ درصد به فرد باسواد اهداء می‌شود.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه برای سال آینده و مقابله با بی‌سوادی برنامه‌های خوبی در دستور کار داریم، گفت: افراد بی‌سوادی که تا سال ۹۵ از این فرصت استفاده نکنند ارگان‌هایی از جمله وزارت صنعت و معدن پروانه کسب اعطا نکند، نیروی انتظامی گواهینامه ارائه نمی‌دهد و نهادهای حمایتی مستمری به افراد بی‌سواد پرداخت نمی‌کنند.
این مسئول اذعان کرد: عدم ارائه گواهینامه رانندگی، پروانه کسب و مستمری به افراد بی‌سواد منوط به سواد آن‌ها بوده که این امر جزء مصوبات در زمینه پیشگیری از بی‌سوادی است.
باقرزاده اذعان کرد: دنیا بی‌سوادی را با سه ویژگی آسیب‌دیدگی و آسیب‌پذیر و آسیب‌رسان می‌شناسد که امیدواریم همه در کنار هم بی‌سوادی را ریشه‌کن کنیم.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با تاکید بر اینکه سوادآموزی می‌تواند کوتاه اما مستمر و مداوم باشد، گفت: در سال ۹۴ هر مقدار که کار سوادآموزی صورت گیرد هزینه آن تماماً پرداخت می‌شود.
شناسایی بیش از ۶۰۰۰ اولیاء بی‌سواد در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی شش هزار و ۵۲۷ اولیاء بی‌سواد در این استان خبر داد.
هادی زارع‌پور عصر امروز در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سوادآموزی جزء اموری است که بنیانگذار انقلاب بر این موضوع صحه گذاشتند از این‌رو سوادآموزی به یک دغدغه عمومی تبدیل شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاکیدات امام خمینی و مقام معظم رهبری بر امر بی‌سوادی اذعان کرد: معظم‌له می‌فرمایند که بی‌سوادی لکه ننگی است که باید از کشور پاک شود و این تاکیدات را امروزه به عنوان پشتیبان داریم و با یک عزم عمومی و تلاش همگانی کشور را از دو چالش یکی بی‌سوادی مطلق و دیگری چاره‌اندیشی برای مقابله با کم‌سوادی نجات خواهیم داد.
زارع‌پور اذعان کرد: فرمانداران و بخشداران بر مبنای آیین‌نامه شورای پشتیبانی را در سطح شهرستان‌ها و بخش‌ها تشکیل و مصوبات لازم را داشته باشند.
این مسئول بیان کرد: چهار جلسه شورای پشتیبانی را در سال گذشته داشتیم که امیدواریم بتوان در سال جدید برنامه‌ها و سیاست‌های این نهضت را به اجرا بگذاریم.
وی تصریح کرد: جلسه شورای پشتیبانی به صورت فصلی برگزار می‌شود و در مناطق و شهرستان‌ها ۱۶ جلسه برگزار شده که سرجمع ۵۲ جلسه بوده که فاصله خیلی فاحشی وجود دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: روش‌های سوادآموزی روش‌های منعطفی بوده و اکنون در بحث سوادآموزی آموزش فرد به فرد را داریم و افراد باسواد می‌توانند افراد بی‌سواد را با کسب حقوق در خانواده‌ها باسواد کنند.
زارع‌پور از شناسایی اولیاء بی‌سواد دانش‌آموزان خبر داد و گفت: این افراد شناسایی و پالایش شدند که ۱۳ هزار و ۹۸۰ نفر را پالایش کردیم.
این مسئول تعداد اولیاء بی‌سواد شناسایی شده در کهگیلویه و بویراحمد را شش هزار و ۵۲۷ نفر عنوان کرد و گفت: تا الان بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر آن‌ها را تحت پوشش قرار دادیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

نازنین
Iran, Islamic Republic of
سلام.اگرمیخواهید که در کنکور سراسری رتبه بیارید ببینید خانواده هایی مانند خانواده فتحی در دهدشت چه شگردی به کار می برند که حدود بیست نفر دانشجوی پزشکی ودندانپزشکی دارن!!!
رز
Iran, Islamic Republic of
برا کسب رتبه درکنکور ببینید خانواده فتحی دردهدشت چه میکنن که حدود بیست پزشک ودندونپزشک دارن!
رضا
Iran, Islamic Republic of
ما هم دیمو بی سواد بی ولی کمترین مدرکمو فوق لیسانسه.دو تا دکترا داریم و سه تا هم فوق لیسانس همش هم دولتی.الکی بمنه نیاریت
خانواده گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
یکی ازدلایل افت وپایین بودن رتبه دانش اموزان گچسارانی درکنکور۱۳۹۳متاسفانه نحوه برگذاری ازمون بودکه بسیاربی نظم وبدون برنامه بودانتظارست برای رضای خدااستاندارمحترم وهمه مدیران دست اندرکارتلاش کنندکنکور۱۳۹۴دوباره مانندکنکور۱۳۹۳برای دانش اموزان گچساران تلخ نشودکه باعث شود ازقافله علم عقب بمانند یاداوری میشودکنکورگچساران دردانشگاه ازادبرگذارشدکه درطول تاریخ چنین بی نظمی ازهرنظرمشاهده نشده بود
همشهری
Iran, Islamic Republic of
رهوش ارثیه دیگه!جالبه که تابلوهای تبلیغاتی موسسات آموزشی که درسطح شهر هستند را اگه نگاه کنیم بازم نفرات برتر از همین خانواده هست...
لر
Iran, Islamic Republic of
اینا بره بردن سی خدا!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
والا انقلاب.که اینقد پیشرفت کردن.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1