تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۹۸۵۰۱

برگزاری کنگره بین‌المللی خون در یاسوج

۱
۰
کبنا ؛دبیر علمی کنگره بین‌المللی خون، بیماری‌ها و کاربردهای بالینی از حضور ۲۶ صاحب‌نظر خارجی از کشورهای مختلف جهان در کنگره بین‌المللی خون یاسوج خبر داد.
بهروز یزدان‌پناه ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کنگره بین‌المللی خون، بیماری‌ها و کاربردهای بالینی آن در تاریخ ۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت سال جاری خبر داد و اظهار کرد: بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته بیماری‌های خونی از مشکلات اساسی جامعه و مردم کهگیلویه و بویراحمد است.
دبیر علمی کنگره بین‌المللی خون یاسوج گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه علوم پزشکی این استان به ظرفیت بالای علمی و اجرایی رسیدند که بتوانند کنگره‌ای در سطح بین‌المللی برگزار کنند که اولین کنگره بین‌المللی خون با هدف تشخیص، شناخت، پیشگیری و مراقب از خون و جلوگیری از بیماری‌های خونی برگزار می‌شود.
وی به محورهای برگزاری این کنگره بین‌المللی اشاره کرد و گفت: کم‌خونی، بیماری‌های انعقاد و خونریزی‌دهنده، طب انتقال خون، بحث پیشرفته سلول‌های بنیادین و پیوند سلول‌های بنیادی در بیماری‌های خونی، تشخیص‌ها و نقش واحدهای تشخیص مانند آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی و ... در بیماری‌های خونی، سرطان‌های خون لوکمیا‌ها و لنفومها از مشکلات در جوامع مختلف و آخرین دستاوردها درمان آن، مراقبت و کیفیت زندگی، عوارض دارویی و فارماکولوژی و یافته‌های نوین دارویی در بیماری‌های خونی، اخلاق، قوانین و حقوق بیمار و دیدگاه فقه در بیماری خونی و پیوندهای سلول‌های بنیادی محورهای این کنگره است.
این مسئول با بیان اینکه در طول شش ماه از آغاز برگزاری کنگره بین‌المللی خون، استقبال بی‌نظیری از این کنگره صورت گرفته است، افزود: ۲۵ انجمن، دانشگاه و مرکز علمی تحقیقاتی ملی و بین‌المللی برای برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرده‌اند.
یزدان‌پناه با اشاره به اینکه ۲۶ صاحب‌نظر خارجی از کشورهای مختلف جهان برای حضور در این کنگره بین‌المللی اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: این صاحب‌نظران از کشورهای ایتالیا، فرانسه، استرالیا، آلمان، هند، پاکستان، سریلانکا، نپال، عراق، لبنان و چند کشور دیگر هستند که از طریق وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه در حال تهیه بلیط این افراد برای شرکت در کنگره هستیم.
دبیر علمی کنگره بین‌المللی خون، بیماری‌ها و کاربردهای بالینی آن تصریح کرد: بالغ بر ۳۰۷ مقاله وزین به دبیرخانه کنگره ارسال شده ضمن اینکه کنگره در زمان مشخص شده ۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسوی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار می‌شود.
وی از اعلام آمادگی انجمن خون اروپا به عنوان اسپانسر این کنگره خبر داد و افزود: انتقال خون فرانسه، نماینده انتقال خون آسیا متشکل از هشت کشور آسیایی و ۲۱ انجمن و مرکز علمی و تحقیقاتی داخلی برای حضور در این کنگره اعلام آمادگی کردند ضمن اینکه بزرگان علمی جهان از جمله پرفسور کاپلینی، پرفسور منوچی، پرفسور بوده، پرفسور فرخ‌حسن رئیس انتقال خون آسیا در این کنگره شرکت می‌کنند.
این مسئول بیان کرد: پرفسور فرانوش، پرفسور قوام‌زاده، پرفسور ملک‌حسنی، پرفسور نیک‌اقبالی، پرفسور بهاروند، پرفسور تابعی، پرفسورقادری، پرفسور شجاعی، پرفسور علی لاریجانی، پرفسور علی ولایتی و آیت‌الله عابدی چهره‌های سرشناس استان و کشور هستند که در این کنگره اعلام آمادگی کردند.
یزدان‌پناه از ثبت‌ نام حدود ۵۸۲ نفر برای شرکت در این کنگره خبر داد و بیان کرد: یکی از نگرانی‌های ما بر روی اسکان میهمانان ویژه، بزرگان و شخصیت‌های علمی ایران و جهان است که انتظار داریم تمام نهادها و ادارات استان در این زمینه همکاری داشته باشند، همچنین در حاشیه این مراسم بیماران می‌توانند با بزرگان علمی جهان دیدار داشته باشند.
دبیر کنگره بین‌المللی خون بر استفاده از این کنگره برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: شرکت‌های اقتصادی، توریستی و سایر شرکت‌ها می‌توانند در مدت برگزاری این کنگره محصولات، توانمندی‌ها و صنایع‌دستی خود را به نمایش بگذارند.
وی با بیان اینکه در مدت برگزاری کنگره شهر برای معرفی فرهنگ غنی استان و همچنین استفاده از شرکت‌کنندگان و بزرگان علمی ایران و جهان در کنار کنگره باشد، خاطرنشان کرد: رسانه‌های مکتوب و مجازی، صدا و سیما، شرکت حمل و نقل و پایانه‌ها، فرودگاه یاسوج، اتوبوسرانی، نیروی انتظامی و پلیس‌راه در مدت برگزاری کنگره همکاری و هماهنگی لازم را با ما داشته باشند.
این مسئول از مردم، پزشکان، نخبگان و جامعه دانشگاهی خواست برای شرکت در این کنگره بین‌المللی با ورود به سامانه این کنگره به آدرس icbdca.yums.ac.ir برای حضور در کنگره ثبت‌ نام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پزشک
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر استان ما با تلاش مجموعه علوم پزشکی جهانی شد استان محروم ما تشنه اینگونه همایشها و کنگرهای علمیست به همه عزیزانی که بانی این کنگره بین المللی و جهانی بودند خداقوت میگوییم.
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1