تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۹۸۲۹۹

نبود منابع مالی پایدار مشکل شهرداری‌های استان

۲
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نبود منابع مالی پایدار شهرداریهای استان را با مشکل مواجه کرده است.
سید موسی خادمی بعدازظهر دوشنبه در نشستی با شهرداران استان با حضور معاون عمرانی وزیر کشور افزود: توسعه نیافتگی استان و فقر مالی مهمترین مشکل شهرداریهای کهگیلویه و بویراحمد است.
وی بیان کرد: فقر مالی و ضعیف بودن بنیه مالی مردم زمینه کار و فعالیت را برای مسئولان و به خصوص شهرداران سخت و دشوار کرده است.
خادمی اظهار داشت: شهرداری ها تا رسیدن به نقطه ای که بتوانند درآمد پایداری کسب کنند، نیازمند حمایت دولت هستند.
استاندار بیان داشت: در سال گذشته دولت کمکهای خوبی به شهرداریهای استان به خصوص شهرهای کوچک کرد که امیدوارم این کمک ها ادامه یابد.
وی گفت: سازمان شهرداری‌های کشور میزان ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌ها استان اختصاص داد که این رقم برای استان کهگیلویه و بویراحمد که مجموعه اعتبار استانی، نفت و ماده ۱۸۰ آن روی هم رفته ۳۰۰ میلیارد تومان است رقم خوب و قابل قبولی است.
خادمی به مطالبات شهرداری‌ها از دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: برخی از این مطالبات مربوط به بیش از ۲۰سال قبل است که هنوز پرداخت نشده است.
وی بدهی شهرداری‌ها به دولت را از دیگر مشکلات عنوان کرد و بیان داشت: شهرداری‌های استان به خاطر جایگاه‌های سی، ان، جی بالغ بر ۱۷میلیارد تومان به شرکت گاز استان بدهکار هستند که تاکنون نتوانستند این مبلغ را بپردازند.
استاندار همچنین گفت: جذب بدون ضابطه نیروی انسانی از دیگر مشکلات شهرداری‌هاست که موجب ایجاد مشکلاتی شده است.
وی افزود: از زمان شروع به کار دولت جدید نیرویی در شهرداری‌ها جذب نشده و تمام مشکلات موجود مربوط به دوره‌ گذشته است
خندان دل عنوان کرد:
وجودنیروی مازاد در همه شهرداری های کشور/ فقر تجهیزاتی شهرداری ها
معاون عمران وتوسعه شهری و روستایی وزارت کشور گفت: در همه شهرداری های کشور سه تا پنج برابر میزان مورد نیاز نیروی انسانی وجود دارد.
هوشنگ خندان دل که به یاسوج سفر کرده است، بعدازظهر دوشنبه در نشستی با شهرداران کهگیلویه و بویراحمد افزود: این حجم زیاد نیروی انسانی خود به مانعی بر سر راه کار شهرداری ها بدل شده است.
وی بیان کرد: وجود نیروی مازاد در شهرداری ها نه تنها بهره وری را کاهش می دهد بلکه اگر نیازهای مالی نیروها به خوبی تامین نشود ممکن است سلامت اداری نیز به خطر بیفتد.
خندان دل بر مراقبت از سلامت اداری در شهرداری ها تاکید کرد و اظهار داشت: حفظ سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری از اصلی ترین وظایف شهرداران است.
وی تصریح کرد: مردم اگر احساس کنند در مراجعه آنان به شهرداری ها سلامت اداری وجود ندارد، به شدت از شهرداری ها فاصله می گیرند براین اساس باید شهرداران شفاف عمل کنند و چیزی را از مردم پنهان نکنند.
حاشیه نشینی واقعیت نگران کننده کشور
معاون وزیر کشور همچنین انتقال جمعیت از شهرهای دور دست کشور به سمت شهرهای بزرگ را یکی از واقعیت های نگران کننده کشور دانست و گفت: یکی از علل این مهاجرتها تمرکز گرایی است.
خندان دل افزود: علت دیگر این مهاجرت ها عدم وجود حداقل جذابیتهای محیطی و حداقل امکانات در محل های زندگی مهاجرین است.
وی گفت: از هزار و ۲۴۰ شهری که در کشور وجود دارد تنها تعداد کمی جمعیت بالایی دارند و بقیه دارای جمعیت کمی هستند و به طور مستمر هم انتقال جمعیت به شهرهای بزرگ انجام می شود.
شهرداری های کشور از نظر تجهیزات فقیر هستند
معاون عمرانی وزیر کشور همچنین گفت: شهرداری های کشور و به خصوص شهرهای کوچک و متوسط از نظر تجهیزات و امکانات بسیار فقیر هستند.
وی بیان داشت: خیلی از این شهرداری ها از داشتن تجهیزات حمل زباله، آتش نشانی، ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و حتی ماشین حمل میت بی بهره اند.
خندان دل افزود: خیابانهای اصلی خیلی از شهرهای کوچک و متوسط کشور هم از آسفالت مناسب برخوردار نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

م
Iran, Islamic Republic of
غیر از اخراج نیرو که حرفی بلد نیستید.همه میدونند اگر همه اخراج بشن وضع کشور هم بهتر میشه.امیدوارم خودتون هم از روزی خدا بی بهره شوید.کجا به شهرداریهای کوچک کمک شد؟
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
ای کاش آقای خندان دل سری هم به شرف آباد با خیابانهای تپه ای و سنگیش می زد تا ببیند که شهرداری یاسوج هیچگونه خدماتی به مردم ارائه نمی دهند و شخصا این مساله را هم با عکس تا خود وزیر پیگیری می نمایم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1