تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : ۹۸۱۴۹

وضعیت قرمز امنیت غذایی در کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
کبنا ؛بحران تغذیه و غذا در ایرانمعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، با «قرمز» خواندن وضعیت امنیت غذایی در این استان، خواستار کار و تلاش بیشتر مسئولان در سال جدید برای حل مشکلات بهداشتی شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید رشید غفاری در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته سلامت، با اشاره به انتخاب شعار بهداشتی سال ۱۳۹۴ به نام «ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره»، اظهار داشت: واقعیت این است که در بحث غذا و تغذیه مشکلات زیادی در سطح کشور داریم که این انتخاب شایسته برای شعار هفته سلامت می‌تواند توجهات را بیش از پیش برای حل این مشکلات متمرکز کند.
وی امنیت غذایی را در استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت قرمز توصیف کرد و افزود: مطابق گزارشات متعدد در سالهای گذشته، استان ما در شاخص امنیت غذا در وضعیت بسیار ناامن قرار دارد که به همین دلیل انتخاب شعار امسال می‌تواند برای استان ما اثرگذاری بیشتری داشته باشد.
غفاری اضافه کرد: مطابق برنامه‌های وزارت بهداشت، هفت استان ناامن در شاخص امنیت غذایی، می‌بایست تا سال ۹۹ برنامه‌های ویژه‌ی تدوین‌شده را اجرا کنند و در این میان استان کهگیلویه و بویراحمد لازم است کار و تلاش بیشتری برای رفع این بحران به‌کار گیرد.
رئیس مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به بیان سایر برنامه‌های حوزه‌ی سلامت پرداخت و بیان کرد: اگرچه «ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره» به عنوان شعار بهداشتی سال جدید انتخاب شد اما می‌بایست برای دست‌یابی به اهداف همه‌ی شاخص‌های بهداشتی و سلامت تمام توان خود را به‌کار گیریم.
غفاری هدف از تشکیل سلسله جلسات مربوط به هفته سلامت را در استان برای هماهنگی بیشتر نهادها و سازمان‌های مختلف در استان برای ارتقای شاخص‌های سلامت بیان کرد و تأکید کرد: برای افزایش فرهنگ سلامت و کاهش مشکلات و معضلات این حوزه در استان لازم است همه‌ی نهادها و سازمان‌ها نسبت به مسائل مرتبط حساسیت نشان دهند و وظیفه‌ی ارتقای سلامت و بهداشت را به دانشگاه علوم‌پزشکی محدود نکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سلامت
United Kingdom
آقای غفاری وظیفه شماست که این وضعیت را عوض کنی اما ایا با این نیروهای حزبی دور و برت میتوانی؟؟؟؟؟
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1