تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۹۸۱۱۲

آمار خدمات هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

۰
کبنا ؛توسط مدیرکل هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد، فعالیت‌های هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات نوروزی تشریح شد.
DSC_0323

مسعود مثنوی در جمع خبرنگاران به فعالیت‌ها و دستاوردهای هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در نوروز سال‌جاری اشاره کرد و گفت: در طرح امداد و نجات نوروزی که تا ۱۵ فروردین ادامه داشت تعداد حوادث ما ۱۱۸ مورد بود.
مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان افزود: تعداد تیم‌های امدادی ۱۸۷ مورد و نیروهای امدادی ۵۷۴ نفر بوده است.
مثنوی افزود: افراد اسکان داده شده در این مدت ۶ هزار و ۵۶۰ نفر و عملیات رهاسازی ۶ مورد بوده است.
وی گفت: درمان سرپایی ۹۷۰ مورد و مصدوم انتقالی مراکز درمانی ۶۴ مورد بوده است.
این مسئول بیان کرد: در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی تعداد مسافر مراجعه‌کننده ۱۹۲ هزار و ۶۵۴ نفر و مراجعه‌کننده به خیمه نماز ۲۲ هزار و ۹۱۸ نفر بوده است.
مثنوی اظهار کرد: تعداد مراجعه‌کننده به فضای دوستدار کودک ۱۴ هزار و ۱۹۵ نفر و به چادرهای سلامت ۱۳ هزار و ۹۵۲ نفر بوده است.
وی گفت: تعداد اعضا هزار و ۴۹۸ نفر روز و اقلام توزیعی ۳۸۸ هزار و ۷۷۴ نفر بوده است.
مدیرکل هلال‌احمر استان در ادامه گفت: در طرح داوطلب‌یار امداد و نجات تعداد پزشک و پیراپزشک ۲۶ نفر با ۱۵۰ نفر روز و تعداد مراجعه‌کنندگان ۴ هزار و ۲۹۷ نفر که همگی تحت معاینه رایگان قرار گرفتند.
دلچسب‌ترین خدمات هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز
مدیرکل هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد به دلچسب‌ترین خدمات هلال‌احمر استان در طول تعطیلات نوروز اشاره کرد.
مسعود مثنوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که آمار کلی در خصوص فعالیت‌های هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد پس از اتمام روز ۱۵ فروردین به اطلاع مردم استان خواهد رسید به شیرین‌ترین و دلچسب‌ترین اقدامات هلال‌احمر در طول تعطیلات نوروز اشاره کرد.
مدیرکل هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: همچنان که می‌دانید نوروز امسال با ایام فاطمیه تقارن پیدا کرده بود که یکی از زیباترین کارهای هلال‌احمر در این ایام رخ داد.
مثنوی افزود: برپایی نمایشگاه بهار خاموش در کنار پست‌های هلال‌احمر به خصوص در منطقه چشمه بلقیس چرام از کارهای خوب همکاران ما بود.
وی افزود: اما در طرح ایمنی و سلامت نوروزی علاوه بر برپایی نمایشگاه بهار خاموش برای مسافران و گردشگران نوروزی فعالیت‌های ابتکاری جوانان ما نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود که ایستگاه‌های شادی و صلواتی را داشتم.
این مسئول افزود: اما در طرح امداد و نجات نوروزی یک اقدام بسیار خوب صورت گرفت که حکم مانور واقعی را برای هلال‌احمر استان داشت.
مثنوی در ادامه گفت: کار زیبا این بود که چرخبال ما که در منطقه باشت نشسته بود برای حضور در یاسوج مسیر جاده گچساران بابامیدان به یاسوج را به جای مسیر میان‌بر انتخاب می‌کند.
وی افزود: در همین اثنا در محور بابامیدان به یاسوج تصادفی رخ می‌دهد که چرخبال در محل اورژانس بر زمین می‌نشیند و تعداد ۵ مصدوم را سریعا به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال می‌دهد که ما در یک شرایط واقعی توان خود را محک زدیم.
مدیرکل هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد به یکی دیگر از جذاب‌ترین اقدامات توسط هلال‌احمر و همکاری پزشکان با داوطلب‌یاران اشاره کرد و گفت: پزشکان به جای مسافرت و طبیعت‌گردی در کنار امدادگران ما حضور داشتند و به مردم و مسافران بدون هیچ‌گونه چشمداشتی و به صورت رایگان خدمات‌رسانی می‌کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1