تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۹۷۵۴۷

کمبود زیرساخت‌ گردشگری در سرنجل‌کل بویراحمد

۰
کبنا ؛ 
منطقه سرنجل کل در مسیر یاسوج به اصفهان و در۱۵ کیلومتری شهر یاسوج واقع شده است و در فصل بهار پذیرای میهمانان از شهر یاسوج و سراسر کشور می‌باشد. طبیعت بکر و سر سبز، هوای مطبوع و چشم‌انداز زیبای آن در دامنه کوه دنا باعث جذب میهمانان و مسافرین در مسیر یاسوج به اصفهان می‌شود.ostankoh-(9)
مسافرین و میهمانان نوروزی زیادی در حین سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد و یا گذر از مسیر یاسوج به اصفهان، به دلیل طبیعت زیبا و چشم نواز منطقه سرنجل‌کل آن را محلی برای استراحت انتخاب نموده و از سوی بسیاری از مردم شهر یاسوج نیز در ایام فراغت همراه با خانواده به این منطقه سفر می کنند.
در همین ارتباط گزارشی از میهمانان و مدیران گردشگری، منابع طبیعی و یگان حفاظت محیط زیست استان جهت تنویر افکار عمومی تهیه شد.
نبود امکانات رفاهی مانند آب، سرویس بهداشتی، نمازخانه و سطل‌های زباله در این منطقه موجب نارضایتی و گله‌مندی میهمانان شده است. طبیعت منطقه سرنجل‌کل به دلیل ورود بیش از حد تردد خودروها و رهاسازی زباله و نبود سرویس بهداشتی در شرایط خوبی نیست
یکی از مسافرین ساکن استان اصفهان که در سرنجل کل مشغول استراحت با خانواده بود، گفت: طبیعت زیبای سرنجل‌کل نعمتی بزرگ برای مردم شهر یاسوج است و در صورتی که امکانات رفاهی در این منطقه فراهم شود بحث بیتوته و ماندگاری مسافرین در شهر یاسوج را تحت تاثیر قرار می دهد.
باقری مدیر کل گردشگری استان در ارتباط با تدارک امکانات رفاهی در منطقه سرنجل کل گفت: در حال حاضر به دلیل داشتن معارضات اجتماعی سازمان گردشگری قادر به ارائه خدمات رفاهی در این منطقه نیست و امکان تخصیص بودجه و اعتبار جهت امکانات رفاهی در سرنجل کل وجود ندارد.
بهشتی‌فر مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: منطقه سرنجل‌کل متعلق به منابع ملی بوده و بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری وظیفه صیانت و نگهداری از منابع ملی را وظیفه خود دانسته و از هر گونه خصوصی سازی و واگذاری اراضی به اشخاص جهت هر نوع کاربری به شدت مخالفیم.
مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اعلام کرد، منابع طبیعی استان به هیچ وجه در برابر تهدیدهای اشخاص کوتاه نمی آید و این منطقه جزء لاینفک منابع ملی است ولی در عین حال با واگذاری بخشی از سرنجل کل به دستگاههای دولتی جهت ایجاد امکانات رفاهی و با نظر کمیته فنی موافق هستیم و هیچ گونه تصمیمی بر واگذاری سرنجل کل به بخش خصوصی را نداشته و نداریم. وی دلیل تصمیم بر واگذار نشدن بخشی از سرنجل کل به بخش خصوصی را ریسک بزرگ و احتمال تغییر کاربری آن از جانب بخش خصوصی بعد از واگذاری بیان کرد.
عبدی پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان نیز در پاسخ به سوالی در مورد تخریب محیط زیست به دلیل رهاسازی زباله و نداشتن متولی جهت جمع آوری زباله در سرنجل کل گفت: جمع آوری زباله و ارائه امکانات جهت جمع آوری زباله جزو وظایف محیط زیست نیست و سازمان گردشگری باید پاسخگو باشد.
--------------------------------------
گزارش: عزت اله محسنی پور
---------------------------------------
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1