تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۹۷۴۵۴

یاسوج در چمبره زباله‌ها

۶
۰
کبنا ؛

زیباترین منطقه جنگلی یاسوج این روزها زشت‌ترین چهره به خود گرفته به طوری که تقارن طبیعت و زباله منظره‌ای زشت در این منطقه ایجاد کرده است.


این بی‌سلیقگی مربوط به امروز و دیروز نبوده بلکه از هنگامی که سنگ بنای این استان گذاشته شده و افراد زیادی بر مسندها تکیه داده‌اند این بی‌توجهی همواره وجود داشته است.

بی‌ترید مسیر توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد تنها از طریق صنعت گردشگری محقق می‌شود اما با وجود چنین وضعیتی که مدیران بیشتر به صندلی‌های خود چسبیده‌اند تا به فکر توسعه باشند راه همچنان پر سنگلاخ خواهد بود.

اگر بستر توسعه گردشگری را منابع طبیعی و محیط زیست استان بدانیم در هر دو زمینه یعنی حفظ منابع طبیعی و محیط زیست وضعیت خوبی در استان دیده نمی‌شود.

تا هنگامی که مسئولان در استان کهگیلویه و بویراحمد مستقل عمل نکنند و دیگران برای آن‌ها خط مشی ترسیم می‌کنند وضعیت کنونی همچنان تا سال‌های سال پابرجا خواهد بود.

وقتی در ورودی شهر یاسوج در جاده قدیمی یاسوج به شیراز که همگان به زیبایی آن در پایتخت طبیعت ایران اذعان دارند و آن را عروس طبیعت یاسوج نامیده‌اند جولان زباله‌ها را می‌بینیم و هیچ مسئولی به فکر سالم‌سازی و پاکسازی منطقه از زباله‌ها نیست نباید انتظاری بیشتر از مسئولان برای رشد صنعت گردشگری در سایر نقاط استان داشت.

خوب است که مسئولان خودشان نمی‌خواهند با دستان مبارک زباله جمع‌آوری کنند که اگر این گونه بود اکنون پایتخت طبیعت ایران شهر زباله‌ها نام گرفته بود.

مسئولانی که در ورودی شهر یاسوج اقدام به رفع این مناظر زشت و مشمئز کننده نمی‌کنند بی‌شک در لوداب و مارگون و سی‌سخت و دورترین و بکرترین نقاط استان که ظرفیت بالای گردشگری دارند اقدام به توسعه صنعت گردشگری نخواهند کرد.



 
---------------------------
گزارش: بهنیازاده-فارس
--------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

همیار محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
یکی از دستگاههای نظارتی ومتولی امر پسماند اداره محیط زیست می باشد که متاسفانه چندین سال است که فقط اسمی از ان در استان باقی مانده ،وااین اداره فقط مامنی شده برای مدیر کل ضعیف وناکارامد ش که عواید مدیریتش ،مثل خانه ،خودرو ،اضافه کار و همچنین استخدام بستگان در ادارات بهره ببره ،وبیخیال محیط زیست استان
مسئولین استانی هم که با همه فرزندان این استان ،چه کارامد بودند وچه نبودند به دلیل هم رای نبودن و یا مشکلات طایفه ای برخورد کردند ولی در این مورد با همه مشکلات در حوضه محیط زیست همچنان مماشات می کنند
همه نمایندگان ومسئولین دربرابر ایندگان می بایست جوابگو باشند
همشهری
Iran, Islamic Republic of
پس اینهمه شورا و شهردار و دهیار و بخشدار که وظیفه جمع آوری و دفع بهداشتی زباله ها در شهر و روستاها را دارن چکار می کنن. شوراها که بیشتر دنبال سیاستن تا عمران و آبادی.
Iran, Islamic Republic of
جمع آوری زباله در شهر از وظایف شهردار و در روستا از وظایف دهیاران است.
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
دستگاههای مثل محیط زیست و شهرداریها باید پاسخگو باشند که متاسفانه مدیر ندارند.
Iran, Islamic Republic of
البته نظارت و حفاظت از محیط زیست از وظایف محیط زیست هست.
Iran, Islamic Republic of
محیط زیست بی صاحب
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1