تاریخ انتشار
شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : ۹۷۱۹۸

اقدام عجیب پاکستانی‌ها و شهرداری یاسوج

۶
۰
کبنا ؛

هنگامی که مسئولان در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یا در تعطیلات به سر می‌برند و یا از خانه‌ها بیرون نمی‌آیند گدایان پاکستانی تنها استقبال کنندگان از مهمانان نوروزی هستند.


اندر احوالات عید و تعطیلات نوروز و عملکرد مسئولان از گذشته تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار گفته و بیش از حد نوشته شده است.

از تزئینات ضعیف گرفته تا امکانات ناکافی همه دردهایی است که باید در کتابچه‌ای برای هدایت آیندگان نوشته شود.

وقتی در مرکز یک استان تازه یادشان می‌افتد که پس از گذشت هفت روز از تعطیلات نوروز رنگ‌آمیزی جداول را انجام دهند و یا این که در سطح شهر کمترین کار فرهنگی برای استقبال از مهمانان نوروزی صورت نگرفته همه نشان‌دهنده عزمی است که نمی‌خواهد گردشگری در استان گردشگرپذیر کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک صنعت رونق یابد.

پس از این همه کمی و کاستی اکنون نوبت به جولان گدایان پاکستانی در شهر یاسوج رسیده که چهره‌ای زشت از مرکز استان پیش روی مسافران و گردشگران نوروزی نمایان سازند.

گدایانی که با لباس‌های زشت و ژنده و پاهای برهنه و کودکانی در آغوش راه عبور مسافران را بر سر چهار راه‌ها بسته‌اند و کسی هم جلودار آن‌ها نیست.

باید از مسئولان پرسید که در عید نوروز کجایید و تا چه اندازه به سرنوشت شهر خود علاقه‌مندید که در شهرها و کوچه‌ها گشتی بزنید و اوضاع و احوال شهر را دریابید.

 


 
در این میان هر چه با مسئولان استانی برای در میان گذاشتن این پدیده زشت و راه چاره تماس گرفتیم کسی جوابگو نبود.

به هر حال مسئولان استانی که در شهر یاسوج سکونت دارند به حتم اگر در استان تشریف‌فرما باشند از برخی چهارراه‌های پایتخت طبیعت ایران عبور خواهند کرد و می‌بینند که چه قدر چهره شهر در هنگام گذر مسافران و گردشگران نوروزی زشت شده است.

 


 
اما مردم هم در این میان باید هرگاه مسئولان به فکر نیستند خودشان وارد عمل شده و اجازه ندهند که چهره شهر و خانه دومشان زشت شود چرا که مسئولان می‌آیند و می‌روند اما این مردمند که باید در این شهر برای همیشه زندگی کنند.

در این میان هر چه سعی کردیم از گدایان پاکستانی تصاویری داشته باشیم به خوبی موفق نشدیم، چرا که زرنگ‌تر از آن بوده و به صورت گروهی وارد شهر شده و برای خود مرکز فرماندهی دارند و با دیدن خبرنگاران با خودروهای مخصوص محل را ترک می‌کنند.

 


 




وقتی مسئولان یاسوج تازه از خواب بیدار می‌شوند
مسئولان یاسوج پس از گذشت چند روز از تعطیلات نوروزی تازه به فکر رنگ‌آمیزی جداول ورودی شهر افتاده‌اند.


همیشه از گذشته‌ها برای استقبال از نوروز از اوایل اسفند همه به فکر تعطیلات و پذیرایی از مهمانان خود هستند.
برای مثال خریدهای نوروزی از اواسط اسفند آغاز می‌شود و در همین ایام است که مردم سبزه می‌کارند و لباس عید بچه‌ها هم در این روزها خریداری می‌شود.

خرید آجیل و مواد غذایی شب عید چند روز مانده به سال تحویل صورت می‌گیرد و خانه‌تکانی و رنگ‌آمیزی منازل و درب و پنجره‌ها هم در این موقع انجام می‌شود.

اما مسئولان و دستگاه‌های متولی در یاسوج امسال کاری عجیب انجام داده و رنگ‌آمیزی جداول را برای پذیرایی از مهمانان نوروزی در ایام تعطیلات انجام می‌دهند.

این اقدام به مانند این است که در تعطیلات نوروز دوستان و آشنایان از شهرهای دیگر به دیدن ما بیایند و ما به جای پذیرایی از آن‌ها جلوی چشمشان قالی بشوییم و یا پنجره آشپزخانه رنگ‌آمیزی کنیم که الحق کاری زشت، ناپسند و البته خارج از عرف است.

 

رنگ‌آمیزی جداول شهر یاسوج در روز ششم فروردین

 

نمایی از ورودی شهر یاسوج با لکه‌گیری نامناسب سطح خیابان و فعالیت کارگران همزمان با ورود گردشگران

 
در ورودی پایتخت طبیعت ایران، کارگران در حالی که تا چندین متر در بولوارها علائم هشداردهنده گذاشته‌اند مشغول رنگ‌آمیزی جداول هستند که در ورودی شهر یاسوج از منطقه تل‌خسرو این موضوع نمایان است.

باید این کار مسئولان را در شهر یاسوج بدعتی جدید نامید که همزمان با ورود بی‌شمار گردشگران و مسافران تازه به فکر افتاده‌اند و در حال رنگ‌آمیزی هستند و از مهمانان خود چنین پذیرایی می‌کنند.

در همین خصوص با سرافراز اردشیری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج هم‌کلام شدیم و در این خصوص از وی پرسیدیم که چه کسی متولی این کار است که وی گفت: شهرداری یاسوج تنها تا حوزه نجف‌آباد شهر یاسوج وظیفه خدمات‌رسانی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج افزود: شهرداری اقدامات لازم را پیش از تحویل سال انجام داده و برای رفاه حال مسافران و گردشگران فعالیت‌های خوبی داشته است.

به هر حال اگر قرار بود رنگ‌آمیزی جداول صورت گیرد و یا تزئینی انجام گرفته و بنری در شهر نصب شود همه کار پیش از آغاز سال جدید بود و اکنون هر دستگاهی که اقدام کند مصداق همان ضرب‌المثل نوشدارو پس از مرگ سهراب است.

--------------------------

گزارش: بهنیازاده

-------------------------


نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پایتخت طبیعت تقلبی یعنی همین
فردوس ترک
این بد که در ایام تعطیلات مرکز استانیها هنوز هم مشغول کارند ....واقعا
یاس صدای خاص
Iran, Islamic Republic of
اولا در این مدتی که قرار شد این جدول رنگ امیزی گردد از شکر خدا همش بارندگی بود.اینقدر بی فکرانه مطلب نزنید.چرا در این استان فقط به دنبال تخریب کردن هستیم
یاس صدای خاص
Iran, Islamic Republic of
ووزدن توی بی فکره اول سراغ بگیر بعد بیا این وو بنویس....و کسی که گفته تو خبرنگاری.
حسینی
Iran, Islamic Republic of
چیزه عجیبی نیست کار وقتی انجام میشه لزومی نداره که تویی که کارشناس نیستی نظر بدی.میخوای خبر بزنی ایراد درست بگیر نه با یه دوربین فقط دنبال مطلب زدن بی خود باشی
اشکان
Iran, Islamic Republic of
انتقادخوب است دانستن این مطلب که طی جلسه شماره ۳۲۳مورخه ۲۸|۱|۸۱محوربابامیدان ازنجف آبادتاپلیس راه تل خسرودراختیارشهرداری قراردارد هم خوب است این عضو محترم شورای شهر اگرآگاهی داشتندانجام این کاررانوشدارو قلمدادنمی کردند
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
1