تاریخ انتشار
شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب : ۹۷۱۹۱

تاجگردون: قانون گریزی مانع توسعه است

۴
۰
کبنا ؛همایش عمران و توسعه شهرستان بهمئی، با حضور غلام‌رضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت، حجت‌الاسلام بزرگواری نماینده کهگیلویه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از بهمئی، این همایش با اجرای برنامه‌های متنوع برگزار شد و همچنین پیام حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان به همایش عمران و توسعه شهرستان بهمئی قرائت شد.TajlilB-(9)
متن پیام آیت الله ملک حسینی بدین شرح است
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین و صلاه و السلام علی رسول الله و علی آل الله و لعن علی اعدالله
خداوند را سپاس می گویم که فرهیختگان مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد گرد هم می آیند. و ظرفیت های طبیعی و انسانی محل  خود را شناسائی می کنند و برای شکوفائی همه جانبه آن اقدام می کنند، همایش توسعه  شهرستان بهمئی با حضور عناصر موثر، تلاشی در خوری است و به نتایج آن امید داشت.
ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان همایش  و حاضرین و حساسیت و دغدغه های آنان برای رشد همه جانبه و توسعه پایدار منطقه بهمئی توجه همگان را به نکاتی معطوف می دارم.
۱-امسال را رهبر معظم انقلاب سال ملت، دولت/ همدلی و هم زبانی نام نهادند. و رسالت و وظیفه همه ماست که این شعار را عینیت بخشیم و از همین همایش آغاز کنیم.
بدون شک فراخوانی هر دسته سیاسی، دسته دیگر را که چون او بیاندیشند و سخن بگویند استمرار همان رویه نامطلوب سابق است که این شعار علیه اوست  و باید بدانیم راه صحیح، پذیرش آرمان های انقلاب و تمرکز بر گفتمان آن ( ولو اینکه روش های اجرائی را متفاوت بدانیم) می باشد که همه آنان که در خط انقلابند در این با هم اشتراک دارند.
۲-نکته ای را همه باید بپذیریم که اختلاف های سیاسی و محلی مان از عوامل عدم رشد و توسعه نیافتگی است و باید با اتخاذ یک معیار صحیح از آن دست برداریم. مراد از اختلاف سیاسی حرکت بر اساس سیاست بازی و اولویت دادن به نگرش سیاسی بر نگرش دینی و اجتماعی است و غفلت از همه اشتراکات است.
۳-منطقه بهمئی همواره با دین و انقلاب و نظام حلیف و همراه بوده است و این از افتخارات آن است و باید این را حفظ کرد. غیرت و حمیت در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس از استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان نمونه آفرید. و از استان یکپارچه شیعه همین انتظار را می رود.
۴-برخی از ظرفیت های انسانی بهمئی در خارج از استان در پست ها و موقعیت های مختلف خدمت می کنند. و هرگز به این معتقد نیستم که این عناصر خدوم به انقلاب و نظام که در عرصه های ملی به کشور خدمت می کنند باید به منطقه باز گردند، بلکه به این اعتقاد دارم که همه سازکارها را برای بهره گیری از آن ظرفیت ها به لحاظ نظری و عملی به کار برد.
در پایان با یاد از شهدای انقلاب و دفاع مقدس و شهدای استان و منطقه بهمئی و امام راحل، آرزوی سعادت و سلامت برای رهبر معظم انقلاب و خدمت گزاران به نظام ایران اسلامی و همه آنان که به استان کهگیلویه و بویراحمد خدمت می کنند آرزوی توفیق و سر بلندی دارم.
قانون گریزی مانع توسعه است
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی: انسان به عنوان محور توسعه در چرخه عمران یک منطقه نقش بسزایی دارد.
غلامرضا تاجگردون امشب در همایش توسعه این شهرستان اظهار کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی در توسعه و پیشرفت بهمئی بسیار موثر است.
وی تصریح کرد: این همایش‌ها ترویج نگاه توسعه عمران و آبادانی در بین مردم و مسئولان است و باعث ایجاد اتحاد، همدلی و وحدت بین مردم و مسئولان خواهد شد.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: واژه توسعه یک واژه علمی و عملیاتی است که سال‌ها در تاریخ علم به‌خصوص علم اقتصاد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.
وی خاطرنشان کرد: انسان به عنوان محور توسعه در چرخه عمران یک منطقه نقش بسزایی دارد.
تاجگردون مشخصات یک انسان توسعه‌یافته را قانونگرایی، خلاقیت، پرسشگر بودن، دارای اعتماد به نفس و مشارکت‌جو بودن بیان کرد و افزود: همه باید برای توسعه و ارتقای شهرستان و استان تلاش کنیم، بنده به عنوان نماینده مردم استان وظیفه دارم جهت رفع مشکلات تمامی شهرستان‌های استان تلاش کنم.
وی به موانع ضد توسعه نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه عده‌ای هستند که احساس می‌کنند باید برای حل مشکلات از راه‌های غیرقانونی پیش بروند و قانون‌گریزی در منطقه و کشور یکی از موانع توسعه است.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تقدیر‌گرایی و نداشتن روحیه انتقادپذیری در بین مردم از دیگر موانع توسعه است.
استفاده از نظرات نخبگان برای پیشرفت شهرستان بهمئی
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی گفت: باید از نخبگان و افراد صاحب‌نظر برای توسعه و پیشرفت شهرستان بهمئی کمک گرفته شود.
مجید محنایی امشب در همایش توسعه شهرستان بهمئی، اظهار کرد: برپایی این همایش نقش مهمی در توسعه شهرستان دارد و موجب دلگرمی مسئولان خواهد بود.
وی ادامه داد: شهرستان‌های دیگر نیز باید از این کار الگو بگیرند و برای رفع مشکلات خود با برگزاری چنین همایش‌هایی هم‌اندیشی و همفکری کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر شفاف‌سازی و بیان خدمات نظام، خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته تورم از ۴۲ درصد به ۱۶ درصد کاهش یافت.
محنایی اضافه کرد: با رایزنی‌هایی که نمایندگان ما در مجلس داشتند در بخش استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی با وجود کاستی‌ها در کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در مسیر پیشرفت قرار دارد.
وی بیان کرد: در سال ۹۳ اعتبارات استانی بیشتر از سال‌های قبل جذب شده بود که میزان جذب این اعتبارات در سال ۹۳ میزان ۷۴ درصد افزایش داشت.
این مسئول متذکر شد: در بهمئی ظرفیت‌ها شناسایی و مشکلات اعلام شد و با توجه به اینکه این منطقه از پتانسیل نیروی انسانی بالایی برخوردار است، باید از نخبگان و افراد صاحب‌نظر برای توسعه و پیشرفت شهرستان بهمئی کمک گرفته شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به نامگذاری سال ۹۴ از طرف مقام معظم رهبری به نام دولت، ملت، همدلی و هم‌زبانی بتوانیم پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم.
اختصاص ۱۱ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل طرح آبرسانی به شهر لیکک
نماینده مردم چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۱۱ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل طرح آبرسانی به شهر لیکک خبر داد.
حجت‌الاسلام سیدعلی‌محمد بزرگواری در همایش توسعه و عمران شهرستان ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش اظهار کرد: چنین همایش‌هایی باعث افزایش همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولان می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری این دهه را دهه پیشرفت و عدالت نامید بهتر است از واژه پیشرفت به جای توسعه استفاده شود.
نماینده مردم چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با وجود خاموشی‌های متعدد و قطع مکرر برق در ۷ سال قبل، برق این شهرستان تنها ۸ مگاوات از طریق خط بهبهان تامین می‌شد.
بزرگواری اضافه کرد: اما با پیگیری‌های صورت گرفته اکنون بهمئی با  ۶۰ مگاوات برق از طریق ۲ دستگاه ترانس تامین می‌شود و خاموشی‌ها به کمتر از ۱ ساعت در ماه رسیده است این‌ها همه از برگزاری چنین همایش‌هایی بود.
نماینده مردم بهمئی در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: این مقدار برق تنها بخشی از نیازهای مردم را تأمین می‌کند که باید تلاش کنیم مشکل برق به صورت اساسی حل شود.
وی افزود: در گذشته آب شرب این منطقه هم ضعیف بود و امروز با حفر ۶ حلقه چاه مشکل آب شرب مردم شهر لیکک در کوتاه مدت حل شده است.
بزرگواری تصریح کرد: طرح آبرسانی از سد کوثر به شهر لیکک از ابتدای دولت نهم و دهم آغاز شده است اما با توجه به اعتبارات کمی که به آن اختصاص داده شد پیشرفت چندانی نداشت و در سال آینده با پیگیری‌هایی که شده است ۱۱ میلیارد تومان به آن اختصاص داده شد.
وی در ادامه عنوان کرد: باید زیرساخت‌های توسعه را در بهمئی فراهم کنیم چون که در صورت نبود زیرساخت سرمایه‌گذاران حاضر به سرمایه‌گذاری در این شهرستان نیستند.
نماینده مردم چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: این همایش‌ها در پیشرفت و توسعه شهرستان‌ها بسیار کارساز و تاثیرگذار خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسینی باشت
Iran, Islamic Republic of
از همه قانون گریزتر ....و مدیران نالایقی هستن که به کارگماشتی .حاجی .مانند کبک سرت رو کردی زیر برف از هیچ جا خبر نداری قربون قد و بالات و هر دروغی اطرافیانت بهت میگن باور میکنی
شاه زینعلی
Iran, Islamic Republic of
.. قانون نزن .از استخدامهای غیرقآنونی که بوسیله مدیران جنابعالی صورت میگیره و همچنین از رانتهای بزرگی که .عایدشون میشه مشخصه چقدر قانون مداری شما
قانون مرد
Iran, Islamic Republic of
تو خودت اصل قانون رو واسه اجرا میکنی
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
......!قانون گریزی همین دخالت شما درادارات واموراجراییه که حتی یه نیروی پیمانکاری را بدون رعایت قانون وفقط براساس باند وفامیل بکار ...باشد تا اسفند ماه که جواب قانون گریزی وقانون شکنیاتو بدیم که مردم ....
خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
1