تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۹۶۷۸۵

تاجگردونی‌ها اصلاح طلب هستند/در گچساران همه دوست دارند نفتی شوند

۶۸
۰
کبنا ؛.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی است، وی در شهریور ۱۳۴۵ در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان‌ گچساران که یک شهر نفتی در استان کهکیلویه و بویراحمد است، چشم به جهان گشوده و تا پایان مقطع متوسطه در همان شهر زندگی کرده است.

برای انجام یک گفت وگوی مشروح به محل کار دکتر تاجگردون در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رفتیم، باوجود مشغله کاری فراوان دکتر تاجگردون با روی گشاده میزبان تیم خبری خبرگزاری خانه ملت بود که مشروح آن به شرح زیر است.

آقای دکتر تاجگردون بهتر است اینگونه گفت وگو را آغاز کنیم کمی درباره دوران تحصیل خود و زندگی در شهر دو گنبدان صحبت کنید؟

دوران تحصیل خود را در مدرسه ابتدایی نظامی، مدرسه راهنمایی سعدی و دبیرستان شهید مطهری دو گنبدان گذراندم. در شهر دوگنبدان تفاوت فاحشی از لحاظ درآمدی بین خانوارهایی که در شرکت نفت مشغول به کار بودند با دیگران وجود داشت و حتی مدارس بچه‌های کارکنان شرکت نفت با دیگران تفاوت داشت در شهر گچساران همه دوست دارند به شرکت نفت وصل شوند.

آقای تاجگردون در مدرسه  شاگرد اول بودید؟

سطح درسی من متوسط به بالا بود کلاس پنجم شاگرد دوم و سوم کلاس بودم .

کمی درباره دوران انقلاب و حال وهوای آن زمان و همچنین دوران دفاع مقدس صحبت کنید.

 در زمان انقلاب ۱۲ سال داشتم و در مدرسه راهنمایی تحصیل می‌کردم. ۱۵ ساله بودم جنگ شروع شده بود، به جبهه رفتم و در اولین عملیات که برای آزادسازی خرمشهر بود زخمی شدم. در اوایل سال ۶۳ در جبهه بودم که در همان سال احمدرضا برادر بزرگترم شهید شد.

یعنی جانباز هستید؟

درصد جانبازی من حدود ۱۵ درصد است.وقتی زخمی شدم برای اولین بار از منطقه دور شدم و برای معالجه به تبریز اعزام شدم بعد از بهبودی نسبی مرا با یک عصا و سیصد تومان پول به ایستگاه راه‌آهن تبریز فرستادند تا به تهران بروم حدود سال ۶۱ بود.

از همان ابتدا چپی بودم

چه زمانی وارد  دانشگاه شدید؟

در رشته اقتصاد دانشگاه بابلسر پذیرفته شدم بعد از اتمام ترم اول متوجه شدم در انتخاب رشته اشتباه کرده‌ام و با رتبه حدود ۲۲۰ می‌توانستم در دانشگاه‌های تهران قبول شوم. بعد از پیگیری‌ها و جابه‌جایی که انجام دادم توانستم ادامه تحصیل خود را در رشته اقتصاد شهید بهشتی ادامه بدهم. داودی معاون اول رئیس‌جمهور سابق در دانشگاه استادم بود. در زمان دانشجویی در انجمن اسلامی عضو بودم البته جامعه اسلامی نیز در دانشگاه شکل گرفته اما من از همان ابتدا به اصطلاح چپی بودم. در سال ۶۷ در رشته برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی در مقطع ارشد پذیرفته شدم. آن زمان پرویز داوودی معاون اقتصادی وزارت اقتصاد و دکتر نوربخش وزیر اقتصاد بودند. من جزو دانشجویانی بودم که به وزارت اقتصاد رفتم و بعد از مدتی در سال ۶۹ مدیر کل دفتر تحقیقات سیاست‌های مالی وزارت اقتصاد شدم حدود ۲۵ ساله بودم.

شرایط کاری شما به چه صورت بود؟

در زمان کار در وزارت اقتصاد قرار بود برای گذراندن یک دوره به آمریکا برویم یادم می‌آمد برای اخذ ویزا و مصاحبه باید به سفارت آمریکا در وین می‌رفتیم که یکی از همکاران کراوات بسته بود که به او گفتم کراوات نبندد. نکته جالب در تکمیل فرم سفارتخانه بود، ما در خانواده حدود ۱۲ برادر و خواهر بودیم بر این اساس زمانیکه اسامی آن‌ها را در فرم مربوطه می نوشتم کارمند سفارتخانه آمریکا با تعجب گفت Big family. البته به دلیل اینکه بعد از انجام تحقیقات طولانی ویزا می دادند با وجود اینکه چند هزار دلار داشتیم اما به تهران بازگشتیم، به دلیل اینکه بورسیه سازمان برنامه و بودجه بودم باید برای ادامه خدمت به سازمان برنامه بازمی‌گشتم فروردین سال ۷۱ به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه یاسوج انتخاب شدم. بعد از مدتی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس انتخاب شدم، آقای جهرمی استاندار فارس و ۱۵ نماینده استان نامه‌ای به رئیس جمهور وقت نوشتند که نباید تاجگردون رئیس برنامه و بودجه فارس شود که رئیس برنامه و بودجه کشور قبول نکرد البته علوی وزیر اطلاعات نماینده لامرد بود و آن نامه را امضا نکرد تا حدود سال ۸۰ در استان فارس بودم.

آقای تاجگردون چه سالی ازدواج کردید؟

سال ۶۸ با دختر عمویم ازدواج کردم و اولین فرزندم سال ۶۹ به دنیا آمد، وضع مالی من به نسبت خوب بود آن زمان آپارتمان در تهران خریدم. دو پسر و یک دختر دارم، پسر بزرگم در رشته عمران تحصیل کرده، پسر دوم در رشته معماری و دخترم نیز در دبیرستان مشغول به تحصیل بوده، همسرم دبیر آموزش و پرورش است.

احمدی نژاد عذر طبیب نیا و دژپسند را از سازمان برنامه و بودجه خواست

از دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد بگویید.

در دولت نهم آقای فرهاد رهبر رئیس سازمان برنامه و بودجه شدند یک جلسه‌ای همراه با او به هیات دولت رفتیم تا کارها را توضیح دهیم. الگوهای بین المللی در زمینه‌های مختلف را توضیح دادم احساس کردم آقای احمدی نژاد توجه نمی‌کند بعد از جلسه به آقای رهبر گفتم خواهش می‌کنم زودتر مرا کنار بگذارید، من باید می‌رفتم چون تصمیم گرفته شده بود البته آقای دکتر رهبر اظهار داشتند چند ماه بمانم آقایان طبیب نیا و دژپسند به سازمان برنامه و بودجه رفتند که بعدها آقای احمدی نژاد عذر آن‌ها را نیز خواست.

از هم دانشگاهی های مشهور خود نام ببرید؟

از هم دانشگاه‌های دوران کارشناسی ارشد آقایان درپسند، عسگری رئیس سازمان مالیاتی و حسینی قائم مقام صندوق توسعه ملی هستند، بعد از اتمام کار در سازمان برنامه و بودجه، عضو هیات علمی موسسه آموزش و پژوهش،‌ مدیریت برنامه‌ریزی وابسته به سازمان مدیریت و برنامه بودم بعد در بلژیک دوران دکترا را در رشته مدیریت اقتصادی به اتمام رساندم. نشان خدمت به واسطه پیاده سازی بودجه‌ریزی غیر متمرکزی در سازمان برنامه و بودجه بود. البته در موسسه به من اجازه تدریس هم نمی‌دادند.

چه زمانی به نماینده شدن و انتخابات مجلس فکر کردید؟

در دوره هشتم انتخابات مجلس شرکت کردم به محض ثبت نام شورای نگهبان مرا رد کرد البته روزهای آخر مرا تائید کردند. با این وجود با ۳۰۰ رای نفر دوم انتخابات شدم اما اعتراض نکردم و تبریک گفتم که تاثیر خوبی در مردم گذاشت. ۴ تا کاندیدا در شهرستان گچساران تقریبا همیشگی هستند. پسرعمویم سابقه نمایندگی داشت و جانباز فاجعه هفتم تیر بود.

پسرعموی شما که سابقه نمایندگی مجلس را دارد، اصلاح طلب بود؟

ببینید در آن منطقه می‌گویند یا تاجگردونی هستید یا غیر تاجگردونی که تاجگردونی‌ها اصلاح طلب هستند.

کمی درباره انتخابات دوره نهم مجالس بگوید.

 در دوره نهم انتخابات مجلس با اختلاف رای در حدود ۱۵ هزار نفر نسبت به نفر دوم  به مجلس راه یافتم. فرهنگ مجلس را می‌شناختم و به کار در مجلس آشنا بودم، از لحاظ تخصصی و فنی نمایندگان مرا برای عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه می‌شناختند و قبول داشتند.

خاطره بد زندگی‌تان چیست؟

یک روز قبل از انتخابات مجلس نهم مادرم فوت کرد و انتخابات من خاص شد و روز پیروزی انتخابات با مراسم ختم مادرم همراه شد.

کمی درباره انتخابات کمیسیون برنامه و بودجه و ریاست این کمیسیون صحبت کنید؟

یک نکته جالب این است حتی برای ورود به کمیسیون برنامه و بودجه نزدیک بود من و آقای عبداللهی رای نیاوریم که احساس می‌کنیم روسای شعب در رای دهی سیاسی عمل کردند.

در مجلس نماینده برتر نداریم

آیا رئیس شدن تاجگردون در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به دلیل رئیس جمهور شدن آقای روحانی بود؟

در کمیسیون برنامه و بودجه نمایندگان مشهور سیاسی و اقتصاددان عضو هستند به طور مثال آقای رهبری و عبداللهی رئیس کمیسیون بودند، اما قبول ندارم رئیس شدن من سیاسی بود و اعضا کاملا فنی و تخصصی رای دادند. نمایندگان شهرستان بیشتر واقعیت مناطق دیگر را درک می‌کنند شاید این باعث شد نمایندگان شهرستانی در کمیسیون به من رای دهند، من مشکلات مناطق محروم را بیشتر لمس می‌کنم شاخص نابرابری، عدالت اجتماعی را می‌بینم مثلا پیشنهاد می‌دهم دو درصد اعتبارات ماده ۱۸۰ باید برقرار باشد. البته سابقه من در سازمان برنامه و بودجه نیز در انتخاب من مهم بود. در مجلس نماینده برتر نداریم و هر کسی خود را بالاتر ببیند کنار گذاشته می‌شود.

برای مصباحی‌مقدم احترام قایلم

ارتباط شما با آقای مصباحی مقدم در حال حاضر چگونه است؟

ارتباط من با آقای مصباحی مقدم خوب است و همیشه برای او احترام قائل هستیم. امسال در کمیسیون تلفیق صندلی ویژه برای دکتر توکلی و مصباحی مقدم گذاشتم و در سه یا چهار موضوع تلاش کردم آقای مصباحی مقدم در نشست حضور یابد. اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با هم صمیمی هستند. آقای مصباحی مقدم، شخصیت خاصی هستند و از زمانیکه من دانشجو بودم ایشان استاد بود و همواره برای ایشان احترام قائل هستم. آقای مصباحی مقدم در زمینه بودجه به من اعتماد داشت.

آرای من با آقای باهنر برای نایب رئیسی مجلس در انتخابات داخلی فراکسیون رهروان برابر شد

در فراکسیون رهروان ولایت قرار بود قبل از انتخابات نایب رئیس مجلس یک انتخابات داخلی برگزار شود تا یک نفر در صحن شرکت کند، آرای من با آقای باهنر برابر شد البته اگر آقای دستغیب درانتخابات فراکسیون شرکت نمی‌کرد رای من در فراکسیون بیشتر می‌شد چراکه رای شیرازی ها در سبد من ریخته می شد.

شعار ما اصلاح طلبان زنده باد مخالف من است/ نماینده مجلس نباید آدم دولت باشد

ارتباط مجلس و دولت چگونه باید باشد؟

نباید اجازه داده شود دولت زیاد در امور مجلس دخالت کند. در برخی مسائل فنی با آقای نوبخت خیلی بحث‌های جدی داشته‌ام، من آقای روحانی را بعد از انتخابات یکبار به جز جلسات عمومی ملاقات کردم. انتقادی‌ترین صحبت‌ها در موضوعات اقتصادی را در جلسه مشترک دولت و مجلس من مطرح کردم و معتقدم نماینده مجلس نباید آدم دولت باشد. با وجود اینکه من به آقای روحانی رای دادم اما نامه تذکر به رئیس‌جمهور را که آقای حسینیان امضاء های آن را جمع می‌کرد را نیز امضا کردم. منظور آن نامه‌ این بود که رئیس جمهور به برخی‌ها گفته بروید به جهنم. حتی آقای حسینیان به من گفت تو امضا  نمی‌کنی؟ که بعد از امضا کردن نامه، گفتم شعار ما اصلاح طلبان زنده باد مخالف من است. به شوخی گفتم این حرف آقای روحانی به دلیل ریشه اصولگرایی اوست که آقای حسینیان گفت‌ انصافا از جانب شما حرف خاصی نشنیده ام. در حال حاضر نیز حامی جدی دولت روحانی هستم.

آقای احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس دهم و ریاست جمهوری شرکت می‌کند؟

بعید است احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس شرکت کند همچین احساس می‌کنم زمینه برای رئیس جمهور شدن احمدی نژاد فراهم نشود.

 دوستان صمیمی شما در مجلس چه کسانی هستند؟ با خیلی از نمایندگان دوست هستند به نادران و علی محمد احمدی و سقایی بیشتر نزدیک هستم.

ترکیب مجلس آینده چگونه خواهد شد؟

مجلس بعد معتدل‌تر است نتیجه مذاکرات هسته‌ای در انتخابات مجلس مهم است.

لاریجانی ویژگی خاص مثبتی برای حکومت دارد

چند عبارت می‌گویم، نظر خود را درباره آن‌ها بیان کنید.

دکتر لاریجانی: یک ویژگی خاص مثبتی برای حکومت دارند من کسی را در مجلس ندیدم به اندازه آقای لاریجانی از دولت حمایت کرده باشد.

تخت جمشید: عظمت

احمدی نژاد: پدیده ناشناخته

استیضاح: احمدی نژاد

فیلم: شیار ۱۴۳ را در سینما دیدم

عقلانیت سیاسی: دکتر لاریجانی

همکلاسی: یک روز به سازمان فنی و حرفه ای شهرستان رفتم کارمند دبیرخانه همکلاسی ام بود. در بازدید از یکی از بیمارستان ها نیز یکی از همکلاسی‌هایم از نیروهای خدماتی بود، شاید اگر به دانشگاه شهید بهشتی نمی‌آمدم وضعیتم اینطور نمی‌شد.

سردار سلیمانی:شجاع

روح الله حسینیان: شیخ مهربان. البته دو یا سه نفر از اعضای جبهه پایداری جواب سلام را هم نمی‌دهند که به آن‌ها می‌گویم جواب سلام واجب است.

لابی: ضرورت پارلمان

شیرین‌ترین خاطره؟ زمانی که در جنگ مجروح  و در بیمارستان تبریز بستری بودم خبر آزادسازی خرمشهر، شیرین‌ترین خاطره‌ام است.

منبع: خانه ملت
نام شما

آدرس ايميل شما

اسپر؟
Iran, Islamic Republic of
سلام
درود بر دلاور نخبه استان شجاعت متانت تخصص مردمی بودن زحمت کش دکتر غلام تاجگردون خدا شما رو حفظ بکنه
نفتی هوادار تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
سال نو بر همه همشهریان مبارک باد .
جا دارد که از زحمات این سه سال. نماینده محترم ومقتدرمان کمال تشکر وقدردانی را بنمایم .امسال یعنی سال ۹۴نوبت ما مردم گچساران است که دراسفند ماه ۹۴با یک حماسه دیگر قدردان غلام گچساران باشیم .
خدمات دکتر تاجگردون در طول تاریخ گچساران بی سابقه بود.خدا همیشه پشت وپناهگاه این نماینده خوش تیپ باشد .
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
آقآی تاجگردون باعث شرمساری هست که شما از پله اصلاحات بالا میروید و به تمجید لاریجانی و روح الله حسینیان میپردازید .مصاحبه شما را که میخاندم احساس میکردم رسایی و حسینیان دارند مصاحبه پس میدهند .شما جریان اصلاحات را در گچساران به ورطه نابودی کشیدید امیدوارم روزی تاوان این ریاکاری را پس بهید .کمتر از صداقت مردم گچساران و باشت سواستفاده کنید
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
تاجگردونی ها همه اصلاح طلب هستند بجز شما که ریشه اصلاحات را با ریا و تزویر زدید
بیژن منصوری
Iran, Islamic Republic of
خدا را شاکرم که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ... دیروز تبدیل به اصول گرایان امروز شده اند .آقآی تاجگردون کوتاه بیا کمتر ادعاهای کذب تحویل مردم ساده دل گچساران بده .گذشته رو هم ورق بزن ببین چی بودی و چی شدی
بوی خوش خدمت
Iran, Islamic Republic of
آسوده بخواب محمود که حاج غﻻم زنده است
رضا
Iran, Islamic Republic of
باعث افتخار است که فردی لایق و متخصص و شایسته مانند دکتر تاجگردون که چهره سرشناس ملی میباشند به نمایندگی از مردم شریف و بزرگوار گچساران در مجلس حضور دارند .
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
غلام رضا تاجگردون اصلاح طلب
روح الله حسینیان: شیخ مهربان
عاقبت مارو ببین
تاجگردون راست میگه تو گچساران مردم بیشتر تاجگردونین تا اصلاح طلب
قشقایی اصل
Iran, Islamic Republic of
خیلی هاامدند ورفتند ولی انهامحکم ایستادند
سادات محله
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون=عمران ،آبادی،افتخار
یاسر
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون با اخلاق، باسواد و کاربلد. نوروز آینده با قبولی مجدد شما حال و هوای خاصی داره
خاتمی
Iran, Islamic Republic of
هیچ کس تا الان به اندازه غﻻم تاجگردون به جریان اصول گرا در استان خوش خدمتی نکرده .ایشان عملا اصلاح طلبان اصیل را به حاشیه کشانده و عرصه را برای ترکتازی اصول گرایان باز گذآشته .با انتخاب مدیران فرصت طلب که اکثرا بدنام هستند باعث کنار گذآشتن مدیران واقعی اصلاحات شده است
محسن
Iran, Islamic Republic of
انتخابات نزدیکه حاج غلام تغییر رویه دادن .بعد از خوش خدمتی به جریان اصول گرا الان برای جمع آوری رای اصلاح طلب شدن.ومکرو ومکرالله و الله خیر الماکرین
شهروند
Iran, Islamic Republic of
این دور هم خودت هستی اصلا نگران نباش .بدون دغدغه انتخابات به عمران و ابادانی ادامه بده .

آخه کدخدایی به همه نمیاد. کدخدا بودن ، بزرگ بودن ذاتیه. کسی نمی تونه با دغل بازی و بدگویی کردن دیگران خودش و بزرگ جلوه بده.ویا کد خدا بشه.
ا فسوس که در عزل و نصب ها زیاده روی کردی.
راهى زاده
Iran, Islamic Republic of
دوستت داریم حاج غلام تاجگردون.همیشه حمایتت میکنیم
ایوب از گچساران
Iran, Islamic Republic of
صحبت های دکتر همیشه ساده قابل فهم وصادقانه است بنظرم این راز موفقیت وپیشرفتش بوده.
سیدفاطمی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد قوم بزرگ لر که توانست شیرمردی چون غلامرضاتاجگردون را پرورش دهد و به جامعه تحویل دهد تا خدمات کارشناسانه و مدبرانه ای ارایه دهد.زنده باد حاج غلام
سیدفاطمی
Iran, Islamic Republic of
زتده باد حاج غلام تاجگردون
اصاحاتی
Iran, Islamic Republic of
دکترتاجگردون عزیزهنوزاصولگرایانه افراطی زیادی دراستان درمسندقدرت هستند،اقای استاندارکی میخواهنداقدام کنند.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
خودتو خیلی تحویل میگیری برادر من.یه کم کوتاه بیا بیا پایین خاکی باش.اصول گرا و اصلاح طلب شنیده بودیم ولی تاجگردونی و غیر تاجگردونی خیر.این ناشی از عقده خودشیفتگی و خودبرتر بینیته جانم.نه مخ بودی و هستی و نه دکترات دکتراست دکتر قلابی.من که نه هیچ وقت به تو و اون پسر عموی رد شده ات رای دادم و نه هیچ وقت رای خواهم داد.مردم احمق گچساران به هر خری میخوان رای بدن بدن.خلایق هر چه لایق.لیاقت این مردم هالوی گچساران، آدمهای ندید بدید خود شیفته ای مثل تو هست نه یک انسان شریف و جنتلمن.کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی.اگر بیل زنی باغچه خودتو بیل بزن غلومی.ضمنا ازبس خنگ و پپه و پخمه بودی توی همون اولین عملیات زخمی شدی خاک بر سرت.حداقل خودت بی عرضگی خودتو لو نده بد بخت نکبت
داریوش
Iran, Islamic Republic of
ای اصلاح طلبببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببب
تعدادی از اصلاح طلبان شهرستان و استان
Iran, Islamic Republic of
درود بر اصلاحات . درود بر تاجگردون . درودبر میر حسین موسوی
خخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
میگم این مطلبم کنار کوهی نوشته ها
حامی
Iran, Islamic Republic of
زنده باشی حاجی
کم
Iran, Islamic Republic of
عطر آن است ببوید نه آن که عطار گوید
خود گویی وخود خندی عجب مرد هنر مندی
فیعلا دنیارا به کام امینیها کرده ای وخودت را به ک.چه علی چپ زده ای
شاکر
Iran, Islamic Republic of
عجب
تره
Iran, Islamic Republic of
گک
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به کامنت شماره ۲۰بانام گچساران خودت معلوم چه نوشتی چرا توهین به مردم ونماینده محترم مردم میکنید.چرا مردم را احمق تلقی نمودی.چراکاندیداهای محترمی راکه موردتایید شورای نگهبان قرار گرفت انددراظهارات خودبه..... تشبیح نموده ای.
ستارخان
Iran, Islamic Republic of
درجواب اصلاحات وگچساران شماکه انتخابات راتحریم کرده بودید اگرتاجگردون ۳۵۰۰۰رای اورد همان است که مردم بدرستی تشخیص دادند اوازنردبان اصلاحات بالانرفت اگربه جبهه رفتنش که زخمی شدبی عرضگیه پس تمامی جانبازان بقول شمابی عرضه هستندمردم دنبال کسی میگردند که کارکند وانهم تاج است
باشت
Iran, Islamic Republic of
نام اصلاحات را لکه دار نکن .ت یادته که بر علیه موسوی و کروبی در مجلس به همراه حسینیان بزرگواری ورسایی وکوچک زاده کفن پوشیدی .انتخابات نزدیکه باز هم میخای از نام اصلاحات سواستفاده کنی .تو مار خوش خط وخالی هستی که خوب کلاهی سر مردم محروم باشت گذآشتی .خدا ازت نگذره
باشت
Iran, Islamic Republic of
برو اون مدیرکلای..به کار گذآشتی جمع کن .یکیشون که آوآزه .و .گوش فلک رو کر کرده .برو اون ...رو جمع کن .برو به .گویی .بپرداز .من که خجالت میکشم ...
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
عاشقتم ای .اصول گرای اصلاح طلب.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
مردم شریف گچساران بدانید که جریان اصلاحات بواسطه دغل بازیهای این آقا در گچساران در ورطه نابودیست این آقا فقط از نام شریف اصلاحات سواستفاده میکند .فریب نخورید
همشهری 2
Iran, Islamic Republic of
با سلام دوستان گرامی ومسئول کبنا نیوز :لطفا یکبار دیگر نظریات شخصی به نام گچساران را بخوانید.واقعا جای تاسف داردکه شما این طور نوشته ها راکه سراسر توهین به مردم است انتشار می کنید.لطفا دقت کنید
عمو نوروز
Iran, Islamic Republic of
مردم این که آقای تاجگردن اصلاح طلب شدن دروغ سیزده هست .حنات دیگه رنگی نداره ای رفیق شفیق حسینیان و لاریجانی
رضا
Iran, Islamic Republic of
بنده یه شهروند گچسارانی هستم و لازم دونستم مساله ای رو خدمت دوستان عرض کنم . گچساران رو به یه هواپیما تشبیه میکنم . شما وقی میخواید سوار هواپیما بشید که به جناح سیاسی خلبان و اینکه از چه جناحی هستند کاری ندارید . فقط مهارت و تخصص و سابقه کاری خلبان براتون اهمیت داره که خیالتون راحت باشه سفری مطمئن تا رسیدن به مقصد دارید . دکتر تاجگردون هم تو این تشبیه خلبان هواپیماست . کاری به جناح بندی سیاسی ایشون نداریم .میدونیم ایشون کار خودش رو خیلی خوب بلده . ما انتظار داریم که شهرمون رو آباد کنه و خداییش با این اوضاع تحریم و قیمت پایین نفت خیلی خوب تونسته برای شهرمون و استان بودجه عمرانی بسیار بالا اختصاص بده . دکتر خدا قوت . لازم به توضیحه که بنده هیچ نسبتی با دکتر تاجگردون ندارم و بیکار هم هستم ولی حقیقت رو نمیشه کتمان کرد
باوی
Iran, Islamic Republic of
چقد از خودش تعریف میکنه.لطفا اسم حاج بهرام رو نیار که اصلا قابل مقایسه نیستین .حاج بهرام یه اصلاح طلب واقعی هست ولی شما چی
سی مشو
Iran, Islamic Republic of
کمتر .کو .هر وقت سیل وت ایکنم احساس ایکنم که احمدی نژادی فقط خوش تیپ تر وابیدیه
و م ت استانداری
Iran, Islamic Republic of
آبرومونو بردی با عرض ارادتت نسبت به لاریجانی و حسینیان
خدادا
Iran, Islamic Republic of
کم گپ ول بزه .په چه معنی داره چاپلوسی سی راستیل ایکنی بعد ایگی اصلاح طلبم
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
اگر پشت گوشت را دیدی رای ما اصلاج طلبان را هم می بینی
اسپر؟
Iran, Islamic Republic of
سلام
اینهایی که دارند مغرضانه حرف میزنند مخصوصا ان بنده خدایی که با نام گچساران امدی کامنت بالا بلند گذاشتی شما گچسارانی نیستی که امدی توهین کردی به مردم گچساران به شما هیچ ربطی نداره که مردم شریف گچساران و زیر سوال بردی خاک تو سر این سایت که نظرات هر ادم مغرور و فاسدی رو میزنه تو سایت این چه وضعشه چرا اجازه میدی تو سایت به شرافت و انسانیت مردم گچساران و نماینده محبوبش توهین بکنند از این به بعد این سایت باید تحریم بشه اخبار و اطلاعاتت برای خودت
محمد
Iran, Islamic Republic of
تاج گردون از گچ تا اصفهان اصلاح طلبه.اصفهان به،بعد اصولگراست.
فصول گرا
Iran, Islamic Republic of
یبا سلام.ما جمعی از اصلاح طلبان گچساران این آقا رو اصلاح طلب نمیدانیم.ایشان مثل آفتابگردان هر روز به یه سمت گردش داره.به حرفاش نگاه کنید دروغ و دو رویب در حرفاش موج میزنه.امیدوارم مردم گچساران به خودشون بیان و اجازه ندن افراد اینچنینی که مثل آب خوردن دروغ میگه رو به مجلس راه پیدا کنه.خود را اصلاح طلب می خواند و از اردوی اصول گرا تعریف و تمجید میکند.مرگ بر دروغ مرگ بر خیانت کار.مرک بر فصول گرا.آقای تاجگزدون شما فصول گرایی.نه راست نه چپ.فقط بستگی داره کی بر مسند باشه
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
دروووووووود بر خاتمی
شلالدون
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون جشن بنه شلالدون
مهمان
Iran, Islamic Republic of
در واقع که از فرصت ها حداکثر استفاده را می برد به این جمله اش توجه کیند: "ببینید در آن منطقه می‌گویند یا تاجگردونی هستید یا غیر تاجگردونی که تاجگردونی‌ها اصلاح طلب هستند." !!!!!!خودخواهی تا چه اندازه "

والعصر ان الانسان لفی خسر ..............................
مهدي مظفري
Iran, Islamic Republic of
تاج اسطوره بی دلیل.وای ب روزی ک حاج غلام حکم جهادت دهد.امسال هم ری دی همت سه ایابو
جعفری گ
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب یا اصولگرا و ... مهم نیست
لر یا ترک و ... که مهم نیست
مهم این است که مردم گچساران برای اولین بار نماینده ای رو به خود دیدن که به جای شعار و سخنرانی پوچ و وعده و وعیدهای واهی اهل عمل و آبادانی و عدالت است . درود بر جناب تاجگردون و سلام بر مردمیکه او را به مجلس فرستادن
حق نگهدارش.
دروغ به چی میگن؟عجب
Iran, Islamic Republic of
کم شیره مالیدی سر ای مردم بدبخت و ساده لوح با اصلاح طلبی رأی جمع کردی رفتی مجلس شدی اصولگرار! عجب عجب!بابا تو دیگه کی هستی دیگه حنات رنگی نداره هه
باوی
Iran, Islamic Republic of
خداییش استاد دروغگویی وسر کار گذاشتن مردم هستی.بالاخره حاضرنشدی بگی دکترا نداری.بابا مگه یادت رفت موقعه ثبت نام مدرک دکترا نداشتی ارائه بدی.با مردم روراست باش.جالبه که احمدی نژادبه حرفات گوش نکرده نشون میده چه آدم تیزبینی بود که بلا فاصله تشخیص داده که سرتاپادروغی.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
توکه معتقدی دولت نباید درکارمجلس دخالت کنه خودت هم نباید در کار دولت دخالت کنی ولی جالبه که درهمه کارها دخالت مستقیم داری نه نظارت.اصلا خیلی ها معتقدنداستناندار گچساران را رها کرده ووکالت به شما داده.
رنجکشیده
Iran, Islamic Republic of
وقتی مردم را به تاجگردونی وغیر تاجگردونی تقسیم میکنی همین میشه که فرزندان وبستگان مرحوم حاج فریدون شریفی،خواجوی،کفایی و...را فراموش میکنی.ای نمک نشناس بدون که چوب خداصدانداره.
جواب کامنت گچساران
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سر خودت ..
بی تربیت عقده ای .مگه تو چکاره ای ؟
چرا به مردم گچساران و نماینده محترمشان توهین می کنی!
تاجگردون افتخار این استان است.امثال شما نباید هم درک کنید که چنین اشخاصی کی هستند.

محبوبیت داش غلام روز به روز بیشتر میشود.
برواول ادب یاد بگیر بعدا زرت وپرت کن .اشغال .


باعرض پوزش از خوانندگان بافرهنگ کبنا و مردم متمدن گچساران.
اخگری
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون کمی هم صداقت داشته باش اختلاف شما بانفراول درمجلس هشتم ۳۰۰رای بودیاحدود۸۷۰رای عجبا
گچساران
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون .
فصول گرا
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون ..
برما
Iran, Islamic Republic of
خجالت بکشید ، فقط بلدین توهین کنید. اگه مردین با مدرک حرف بزنید. طرفدار تاج گردون بودن افتخاره که شما ها لیاقتشو ندارید
گچسارانی اصیل
Iran, Islamic Republic of
واقعا مردم گچساران لیاقت چنین نماینده قدرتمندی روندارن حیف حاج غلام که براکیاداره زحمت میکشه لیاقت این مردم آدمایی مثل یداله مرادی وامثالهم است
م.گ
Iran, Islamic Republic of
زنده و پاینده باد مردان بزرگ
باشت باوی
Iran, Islamic Republic of
خوشبحال بنگرو شد وامینی ها.تابرن حال کنن
فرشادآخش
Iran, Islamic Republic of
جناب دکترتاجگردون جانباز سرافراز ومدیرتوانا
سلام علیکم
اززحمات شبانه روزی شماکمال تشکررادارم وامیدوارم که باپشت کاری که دارید
استان کهگیلویه وبویراحمد را به یکی از استانهای خوب ازنظربودجه ای وشهرگچساران راجوزه مناتق آزادعلان شود
باکمال تشکروقدردانی اززحمات شما نماینده دلسوز وفداکار
. آخش .
گچسارانی بدبخت
Iran, Islamic Republic of
من هم با نظر نویسنده فرهیخته کامنت گچساران موافقم.لیاقت مردم . گچساران کاندیدایی مثل تاجگردونه ن.
کامیاب
Iran, Islamic Republic of
میگم باز یه تعطیلاتی شد فامیلای جعفری جمله گی نشستن پای نت به یاد قدیما شبیخون بزنن به سایتا.هر نظر سنجی که طرفداران تاجگردون توش کمتر باشن یعنی دیشب خونه یه بنده خدایی مهمانی بودن.رفتن بلنج با خولوشت بخورن
یاور همیشه مومن
Iran, Islamic Republic of
از شدت کامنتهای موهن معلومه که بعضیا خیلی دارن میسوزن
بچه لر
Iran, Islamic Republic of
البته ایشون از پل بریم به این طرف اصلاح طلب هستند و در تهران به عنوان اصول گرا هستند
همشهری 2
Iran, Islamic Republic of
با سلام یک تذکر درباره نظریه فردی به نام گچساران دادم ولی متاسفانه توجهی نکردید.یکبار دیگر نظرات ان شخص را بخوانید.لطفا نگذارید هر کسی به مردم توهین کند.وظیفه شما چیست
جوادعلوی
Iran, Islamic Republic of
خیلی صاف وصادق وخودمونی صحبت کردننددیگه ازاین واضح ترنمیشودصحبت کرد درودوخسته نباشیدخدمت شمانماینده پرتلاش
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1