تاریخ انتشار
شنبه ۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۹۶۵۷۸

از سفر فائزه هاشمی به یاسوج تا انتقاد تند بزرگواری از معاونین استاندار

۰
کبنا ؛کهگیلویه و بویراحمد سال ۹۳ را با فراز و نشیب‌های فراوانی گذراند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سال ۹۳ با شعار فرهنگ، اقتصاد، با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آغاز شد و استان کهگیلویه و بویراحمد در این سال با فراز و نشیب در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و اقتصادی روبرو شد.
این سال  با مدیریت موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
*تغییرات اردیبهشت ۹۳
در اردیبهشت ۹۳ و در ادامه تغییرات زیادی در بخشداران و مدیران شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت. ظرف سه روز یعنی ۲۱ اردیبهشت تا ۲۳ بخشداران کبگیان، مارگون و بویراحمد با حکم موسی خادمی تغییر کرد.
در روز ۲۴ اردیبهشت سید مصطفی مهدی مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در این اداره‌کل دست به تغییرات زد.
مهدی روسای ادارات بنیاد شهید گچساران و باشت را تغییر داد، مسعود باوی مسئولیت امور شاهد و ایثارگران شهرستان گچساران را بر عهده گرفت و عادل شریعت پور از بنیاد شهید گچساران به شهرستان باشت آمد.
متقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد نیز طی احکامی روسای شهرستان‌های گچساران و چرام را تغییرداد.
قبادقربانی حکم کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران را گرفت و امرالله فروزنده نیز از گچساران به چرام رفت تا در آنجا نیز خدمات خودش را ارائه دهد.
۲۴اردیبهشت با حضور مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار و مسئولان شهرستان رهزاد هشدارنسب به عنوان سرپرست اداره دامپزشکی لنده معرفی شد.
*انتقادهای تند بزرگواری از معاونین استاندار و افراد خارج از گود
موسی خادمی همچنین طی احکامی غلام‌حسن آتش‌سودا به عنوان بخشدار سرفاریاب و حیات پرواز به عنوان بخشدار چاروسا معرفی کرد.
همچنین طی احکامی «موسی محتشم» به عنوان بخشدار «موگرمون» و«عادل مرادی» به عنوان بخشدار مرکزی شهرستان لنده منصوب شده اند.
تغییرات و انتخاب نیروها اعتراض حجت‌السلام بزرگواری نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده را در پی داشت و تا جائی که گفته بود: دولت تدبیر و امید به شعار اعتدالی خود در همه جای کشور و از جمله در کهگیلویه و بویراحمد عمل نکرد، برای مثال در همین استان ما هیچ کدام از چینش‌ها مطابق با اعتدال و میانه‌روی نبود و تنها شعار آن داده شد.
بزرگواری استفاده از عینک جناحی و خطی برای به کار گماردن نیروها و مدیران را از خصوصیات این دولت دانست و گفت: چنین مدیرانی نه تنها توان اخذ اعتبارات ملی را ندارند بلکه در خود استان هم ضعیف عمل می‌کنند.
بزرگواری افزود: مشکل از این جاست که برخی افراد خارج از گود و سیاسیون در چینش‌ها دخالت دارند و همین دخالت بی‌جا و غیر قانونی آن‌ها باعث شده که مدیران ضعیف و غیر کارشناس که ضعیف‌تر از گذشتگان هستند بر مصدر امور بنشینند.
*معاونین استاندار دست از این رویه بردارند
وی با ابراز انتقاد از برخی معاونین استاندار که در چینش مدیران شهرستانی دخالت دارند به آن‌ها هشدار داد که دست از رویه خود بردارند در غیر این صورت دست داشتن آنها در چینش‌های سیاسی و غیر کارشناسی که به ضعف مدیریت‌ها انجامیده را برملا خواهم کرد.
بزرگواری تصریح کرد: به خاطر وحدت فعلا سکوت می‌کنم اما اگر لازم باشد کج‌روی‌ها را بازگو خواهم کرد که در آن صورت برای این عده مشکل ایجاد خواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس با انتقاد از این رویه که در استان باب شده خاطرنشان کرد: به جای این که وقت خود را در تهران صرف چانه‌زنی با وزیران برای اخذ اعتبارات و کمک به استان کنیم باید در استان با مدیران‌کل بر سر به کار نگرفتن نیروهای ضعیف و غیر کارشناس بحث کنیم.
وی البته در حاشیه سفر معاون سیاسی وزیر کشور به یاسوج، گفت: فرمانداران و بخشداران حوزه انتخابیه‌ من ضعیف هستند.
*ریاست ۱۰ ساله سیدناصر حسینی بر اتاق اصناف گچساران

*انتخابات هیئت رئیسه اتاق اصناف گچساران با حضور فرماندار این شهرستان و ۲۷ مسئول اتحادیه‌های صنفی برگزار و سیدناصر حسینی با کسب ۲۰ رأی، نفر نخست انتخابات اتاق اصناف گچساران شد.
در پایان رأی‌گیری و پس از شمارش آرا از مجموع ۱۰ کاندیدا، پنج نفر به عنوان اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف گچساران انتخاب شدند و ریاست ۱۰ ساله سید ناصر حسینی بر اتاق اصناف گچساران ادامه پیدا کرد.
*اسماعیل حسینی با حضور مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان سرپرست جدید ورزش و جوانان گچساران معرفی شد و پناهپوری از ورزش گچساران و استان خداحافظی کرد.
*سفرهای فائزه هاشمی، مرعشی و سید حسن خمینی به یاسوج و واکنش‌های بعدی
DSC_0818
DSC_0813
خردادماه ۹۳ فایزه هاشمی در یک سفر غیررسمی به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و این سفربا واکنش‌های تندی مواجه شد در ادامه سید حسن خمینی نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حجت‌السلام منتجب نیا، حسین مرعشی عضو ارشد حزب کارگزاران نیز به یاسوج آمدند.
رسانه‌ها این سفرها را به خوبی پوشش خبری دادند و دیدگاه‌های مختلفی را در این خصوص منتشر دادند.
yasuj (4)
*نظر آیت‌الله ملک حسینی در خصوص حضور سخنرانان در کهگیلویه و بویراحمد
آیت‌الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار استاندار و معاونین وی با اشاره به حضور سخنرانان در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک جامعه برای این که به اهداف خود  برسد نیاز به محیط امن و سالم دارد و آشفتگی به هیچ وجه اجازه رسیدن به اهداف را نخواهد داد.
montajab
آیت‌الله ملک حسینی تصریح کرد: امنیت این نیست که هر کسی خواست سخنرانی کند بگوییم که نیاید، بلکه باید تدبیر و تمهیدی اندیشیده شود که افراد در چارچوب قانون و با رعایت حریم‌ها و مرزها حضور پیدا کنند و حرف خود را بزنند و امنیت هم برقرار باشد.
لغو کنسرت خوانندگان در یاسوج و لغو سفر محمد خاتمی دبیر حزب مشارکت  نیز از دیگر اتفاقات در استان کهگیلویه و بویراحمد.
همچنین سفر احسان شریعتی فرزند شهید شریعتی به یاسوج با حاشیه‌های همراه شد.
 
*تغییرات گسترده مدیران‌کل در استان کهگیلویه و بویراحمد
در سطح مدیران کل نیز تغییرات مهمی صورت گرفت.
*موسی خادمی حکم اولین زن را برای مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد زد او نشان داد که در مدیریت‌ها نظرات خاصی دارد.
زینب قربانی با حکم دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جایگزین محمود شفیعی شد، قربانی به عنوان اولین مدیرکل زن کهگیلویه و بویراحمد موفق عمل کرده است.
*عباس نورمحمدی بعنوان مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
طی حکمی از سوی دکتر سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور، عباس نورمحمدی به عنوان مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.
*در حکمی از سوی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، مدیرکل جدید حمل و نقل و پایانه های کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.
در این حکم علی خان پایه به سمت مدیرکل حمل و نقل و پایانه های این استان منصوب شد.
*طی حکمی از سوی رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، علی عباس فلاحتی مطلق به عنوان رئیس جدید این اداره کل در کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.
*عبدالله بهمنش با حکم مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشورمسئولیت امور دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده گرفت.
* طی حکمی از سوی علیرضا حاجیان رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، عیسی گرجی‌زاده به عنوان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد منصوب و از خدمات سیدهانی حسینی تجلیل شد.
شمس‌الله رشیدی همچنین سکان جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد را به دست گرفت.
*طی آئینی و با حضور مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد، داوود کریمی به عنوان مدیرعامل پست بانک کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
*طی حکمی از سوی هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور، سید علی‌رضا موسوی‌امجد سکان مدیریت بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد را به دست گرفت.
*کهگیلویه و بویراحمد در سوگ نویسنده‌اش/ افتخارات شریف اسلامی و افشین‌پور
در حوزه فرهنگ، استان کهگیلویه و بویراحمد در فقدان نورمحمد مجیدی کرایی نویسنده هم‌استانی به سوگ نشست ولی از طرفی موفقیت‌های زیادی به دست آورد.
«شریف اسلامی» دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم مستند کوتاه را برای فیلم مستند «آخر شاهنامه» کسب کرد و فرشاد افشین‌پور نیز موفقیت‌های در سطح ملی به دست آورد.
مستند «سفر به آمادای» افشین‌پور در بخش سینما حقیقت جشنواره فیلم فجر، جایزه ویژه هیئت داوران و تندیس بلورین کسب کرد.
رضا دهبانی‌پور با حکم جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سکان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد را در ۱۳ اسفند ۹۳ به دست گرفت.
*روشن شدن شعله گاز در کاکان بویراحمد بعد از ۳۶ سال
در حوزه عمرانی و اقتصادی ۲۱۹ پروژه کلنگ‌زنی و افتتاح در استان کهگیلویه و بویراحمد شد.
روشن شدن شعله گاز در سردترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد
نخستین شعله گاز در منطقه کاکان شهرستان بویراحمد روشن شد تا مردمان سردترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد از این پس زمستانهای سرد و برفی را با شعله های گرم گاز سپری کنند.
با این حال پروژه گازرسانی به این منطقه که به خاطر سخت گذر بودن مسیر و عدم امکان کار در فصول بارش طولانی شده بود، بالاخره به پایان رسید تا در ۳۶مین بهار انقلاب این دهستان از نعمت گاز برخوردار شود.
منطقه سردسیری «کاکان» تعداد ۱۴روستا با ۴۹۷ خانوار وجمعیتی حدود دو هزار و ۳۰۰ نفر دارد که زمستانهای سرد آن زبانزد خاص و عام است.
هوشنگ صیدالی بیان کرد: این پروژه را یکی از سخت ترین پروژه های گازرسانی کشور دانست و افزود: ۴۲کیلومتر شبکه گازرسانی در این پروژه اجرا شده است.
صیدالی گفت: با گازرسانی به این روستاها تعداد دو هزار ۳۰۰ نفر در قالب ۶۰۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند.
شرکت نفت و گاز گچساران در دستان امین محمدی
و اما در گچساران امین محمدی بعد از کش و قوس‌های فراوان بالاخره بر صندلی مدیرعاملی شرکت نفت و گاز گچساران نشست.
فرزندان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۳ در سطح ملی موفقیت‌های زیادی به دست آوردند.
ریاست برنامه و بودجه مجلس به نام تاجگردون
غلام‌رضا تاجگردون توانست ریاست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی را در دوره نهم به دست بیاورد .
البته در گذشته کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان، تقوی‌نژاد مدیرعامل بانک سپه و مرتضی شهیدزاده مدیرعامل بانک کشاورزی شد. خداداد غریب‌پور و غلام‌رضا پناه نیز مسئولیت‌های مهم اقتصادی را بر عهده گرفتند.
حسینی همچنین رئیس صندوق توسعه ملی ایران شده بود.
فروش پیاده‌روهای یاسوج
فروش پیاده‌روهای شهر یاسوج از جمله خبرهای داغ ماه‌های آخر سال ۹۳ بود.
محو تیم شهرداری یاسوج در سکوت مسئولان
ناکامی‌های تیم فوتبال نفت و گاز گچساران و محو شدن تیم فوتبال شهرداری یاسوج (دنای یاسوج) نیز در سال ۹۳ اتفاق افتاد.
تیم فوتبال شهرداری یاسوج که هواداران زیادی به دست آورد به یکباره در سال ۹۳ از مسیر بازی‌ها خارج شد و در سکوت مسئولان محو شد.
دست درازی به منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد
دست درازی به منابع طبیعی و آتش‌سوزی عرصه‌های ملی نیز از خبرهای بود که بر خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار می‌گرفت تا جائی که معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در آخرین جلسه شورای اداری به این مسئله اشاره کرد.
۲۰۰ هکتار در شهرستان بویراحمد تابستان ۹۳ در آتش سوخت.

تخصیص ۲۸۵۰ میلیارد ریالی بودجه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کبنا نیوز، در بحث جذب اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد رشد چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته داشت.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: تخصیص ۷۴ درصدی اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد یک اقدام کم نظیر و شاهکاری بودکه در دولت تدبیر و امید رقم خود.
حسن نوروزی اظهار کرد: از سه هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال سرجمع اعتبارات استانی در سال ۹۳، دو هزار و ۸۵۰ میلیاد ریال تخصیص یافته است.
وی اظهار کرد: این میزان نسبت به تخصیص بودجه ۹۸۰ میلیارد ریالی عمرانی سال ۹۲ از محل تملک دارایی، دو درصد نفت، متفرقه بجز اعتبارات ملی حدود ۱۸۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
به گفته وی، سال ۹۱ میزان تخصیص بودجه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۰ میلیارد ریال بود که نسبت به تخصیص بودجه دوهزار و ۸۵۰میلیارد ریالی سال ۹۳ اختلاف فاحشی را نشان می‌دهد.
وی گفت: تخصیص کم سابقه این میزان اعتبار در حالی صورت گرفت که قیمت نفت ۵۰ درصد کاهش یافت، اما تدبیر دولت یازدهم در تامین و تخصیص بودجه برای کمک به عمران و آبادانی کشور و این استان موثر واقع شد.
نوروزی اظهارکرد: از ۳۷۷ میلیارد ریال اعتبارات ملی استانی شده ۲۹۷ میلیارد ریال معادل ۷۹ درصد و اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استانی به میزان ۸۱۶ میلیارد ریال بود که ۱۰۰درصد تخصیص یافت.
وی بیان کرد: از ۶۸۸ میلیارد ریال دودرصد نفت ۵۱۶ میلیارد ریال معادل ۷۵ درصد، از ردیف‌های متفرقه تبصره ۲۲ ماده ۱۸۰، مواد ۱۰ قانون تنظیم ،ماده ۱۲بحران، اعتبارات مازاد، مناطق محروم و دیگر فصول بودجه ۹۵۰ میلیارد ریال بود که ۵۹۰ میلیارد ریال معادل ۶۲ درصد تخصیص یافت.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: از یکهزار و ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبارات پروژه‌های ملی ۷۲۴ میلیارد ریال معادل ۷۲ درصد تخصیص یافت.
نوروزی اظهار امیدواری کرد: در دو روز پایانی سال بخش دیگری از اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یابد.
وی اظهارکرد: در شرایطی که کاهش محسوس قیمت نفت مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده بود،اما خوشبختانه در زمینه تامین منابع مالی برای اجرای طرحهای عمرانی و خدمت رسانی به مردم،تدبیر دولت تدبیر و امید با این میزان اعتبار تخصیص یافته راهشگای حل مشکلات شد.
در دهه فجر۹۳ در کهگیلویه وبویراحمد ۲۱۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با ۸۳۰ میلیارد ریال افتتاح و یا کلنگ زنی شد.
از ۳۴ طرح مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری به ارزش ۴۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۹۲ نفر در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات نیز بهره‌برداری شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1