تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۹۶۴۶۶

نشست گروه‌های سیاسی استان در خصوص انتخابات

۲
۰
کبنا ؛

مسجدالشهدا در گلزار شهدای یاسوج کلنگ‌زنی شد.


صبح امروز و با حضور آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار، فرمانده سپاه بویراحمد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، تنی چند از مسئولان شهرستانی و عده‌ای از مردم منطقه زیرتل مسجد شهدای شهر یاسوج واقع در گلزار شهدای این شهر کلنگ‌زنی شد.

 


 
در این آیین داریوش مثنوی فرمانده سپاه بویراحمد در گفت‌وگو با فارس به مشخصات این مسجد اشاره کرد و گفت: همزمان با ساخت این مسجد دو حوزه مقاومت امام حسن عسگری و همچنین حضرت صدیقه کبری در این مکان به همت سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی می‌شود.

فرمانده سپاه شهرستان بویراحمد بیان کرد: در این مکان دو سوله ورزشی هزار و ۴۰۰ متری و دو هزار و ۴۰۰ متری ساخته می‌شود و زیربنای مسجد و محوطه آن هم دو هزار مترمربع است.

وی افزود: هدف از ساخت این مسجد وجود مرکزی فرهنگی در کنار گلزار شهدای یاسوج است که خلأ آن همواره در سال‌های اخیر احساس می‌شد.

مثنوی خاطرنشان کرد: امروزه برای مقابله با جنگ نرم دشمن بیش از هر زمان نیاز به برنامه‌های فرهنگی و زیرساخت‌های فرهنگی مبتنی بر دین و عقاید داریم تا جوانان و نوجوانان ما در برابر ترفندهای دشمنان با بصیرت پرورش یابند.

آیت‌الله ملک‌حسینی:
هدف اصلی از ساخت مساجد برپایی نماز است نه برگزاری مراسم ختم

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از رویکردی که هدف از ساخت مساجد را برگزاری مراسم‌ها می‌دانند، گفت: هدف اصلی از ساخت مساجد برپایی نماز است نه برگزاری مراسم ختم.
آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی صبح امروز در آیین کلنگ‌زنی مسجد شهدای یاسوج واقع در گلزار شهدای این شهر با بیان اینکه پیامبر در مکه انسان‌هایی را تربیت کرد اما برای تکامل تمدن اسلامی نیاز به جامعه اسلامی داشت، اظهار کرد: انسان‌ها اگر چه پاک هم باشند اما اگر جامعه اسلامی وجود نداشته باشد تمدن اسلامی شکل نخواهد گرفت.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: پیامبر اولین کاری که کرد ساخت مسجد بود و در مسجد از خدا می‌گفت و مشکلات مردم را در مسجد برطرف می‌کرد.
آیت‌الله ملک‌حسینی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد جامعه دینی شکل بگیرد شرط اول ساخت مسجد است، تصریح کرد: اما می‌بینیم که امروزه اول شهرها ساخته می‌شوند و سپس به فکر ساختن مساجد هستند.
این استاد برجسته حوزه تصریح کرد: تمدن اسلامی هنگامی شکل می‌گیرد که مساجد به خوبی ساخته شوند و در مساجد اهداف اصلی مد نظر قرار گیرد که قبل از هر چیز عبادت و آموزش دین به مردم است.
وی با انتقاد از رویکردی که برخی امروزه نسبت به مساجد و نیتی که در ساخت آن‌ها دارند، تأکید کرد: نباید با این هدف که مسجدی برای برگزاری مراسم‌ها بسازیم در راه مسجدسازی قدم برداشت بلکه باید نیت اصلی از ساخت مسجد ایجاد مکانی برای عبادت و تعلیم آموزه‌های اسلامی باشد.
آیت‌الله ملک‌حسینی خاطرنشان کرد: مسجد را برای ندای توحید باید ساخت و لذا در ساخت مساجد نباید نیت‌ها را خراب کنیم.
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از مردم منطقه زیرتل که برای ساخت مسجد شهدا در مکان گلزار شهدای این شهر همت به خرج دادند، تصریح کرد: مردم این منطقه با تمکن مالی که دارند در این امر خیر یعنی ساخت مسجد همیاری و همکاری لازم را خواهند داشت.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد
تعامل شورای نگهبان و دولت در کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری انتخابات سالم
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تعامل کامل شورای نگهبان و دولت در استان برای برگزاری انتخابات سالم خبر داد.


معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد د افزود: سالی کم حاشیه را پشت سر گذاشتیم و مسئولان استانی فارغ از هرگونه توجهی به حاشیه‌سازی‌ها تنها به دنبال کار و خدمت بودند و به حاشیه‌های جسته و گریخته هیچ‌گونه توجهی نشان ندادند.

این مسئول ارشد استانی اضافه کرد: تنها چیزی که مانع توسعه و همچنین بازدارنده کار و خدمت است پرداختن به حاشیه‌ها بوده که مسئولان از جمله مسئولان ارشد در سطح استاندار و معاونین به این حاشیه‌ها توجهی نکردند و خود هم به دنبال حاشیه‌سازی نبودند.

محمدی تصریح کرد: وقتی مسئولان به دنبال کار و خدمت باشند فرصتی برای حاشیه‌سازی و حاشیه‌پردازی و توجه به این موضوعات فرعی ندارند بنابراین در سالی که گذشت مسئولان تنها به دنبال رفع نقایص در استان و کمک به توسعه و خروج از محرومیت‌ها بودند که ممکن است در جایی هم کمتر توفیقی حاصل شده باشد اما هدف اصلی خدمت بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار به اهم برنامه‌های حوزه سیاسی استان در سال آینده اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین برنامه این است که انتخابات را در آخر سال داریم و باید کوشش کنیم که انتخاباتی آرام و سالم را در استان داشته باشیم.

وی از برگزاری نشست‌ها با همه جریانات و گروه‌های سیاسی در استان به زودی و در سال جدید اشاره کرد و گفت: توسعه سیاسی بدون حاشیه و پرهیز از هرگونه خشونت هدف ما در حوزه سیاسی است ک امیدواریم احزاب و گروه‌ها با پایبندی به قانون در فکر نهادینه کردن آن باشند.

محمدی در ادامه با اشاره به تعاملی که میان مسئولان دولتی برگزاری انتخابات و شورای نگهبان در استان وجود دارد، تصریح کرد: با هماهنگی و تعاملی که میان این دو نهاد و دستگاه وجود خواهد داشت انتخاباتی سالم را در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌کنیم که خواست همه از جمله مردم و مسئولان است.


نام شما

آدرس ايميل شما

دهدشت
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر اگر این فرماندار من دهدشت بو مطمین باش درانتخابات کهگیلویه پنج نفر کشته ایابو،لطفا به فکر یه آدم قوی برای دهدشت باشید،ایشان واقعا نمیتواند مدیریت کند.ازما گفتن
امیر گچساران
Iran, Islamic Republic of
الحمدالله
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1