تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۳۷
کد مطلب : ۹۶۳۷۹

تخصیص ۲۸۵۰ میلیارد ریالی بودجه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
کبنا ؛معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: تخصیص ۷۴ درصدی اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد یک اقدام کم نظیر و شاهکاری بودکه در دولت تدبیر و امید رقم خود.norozi
حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از سه هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال سرجمع اعتبارات استانی در سال ۹۳، دو هزار و ۸۵۰ میلیاد ریال تخصیص یافته است.
وی اظهار کرد: این میزان نسبت به تخصیص بودجه ۹۸۰ میلیارد ریالی عمرانی سال ۹۲ از محل تملک دارایی، دو درصد نفت، متفرقه بجز اعتبارات ملی حدود ۱۸۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
به گفته وی، سال ۹۱ میزان تخصیص بودجه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۰ میلیارد ریال بود که نسبت به تخصیص بودجه دوهزار و ۸۵۰میلیارد ریالی سال ۹۳ اختلاف فاحشی را نشان می‌دهد.
وی گفت: تخصیص کم سابقه این میزان اعتبار در حالی صورت گرفت که قیمت نفت ۵۰ درصد کاهش یافت، اما تدبیر دولت یازدهم در تامین و تخصیص بودجه برای کمک به عمران و آبادانی کشور و این استان موثر واقع شد.
نوروزی اظهارکرد: از ۳۷۷ میلیارد ریال اعتبارات ملی استانی شده ۲۹۷ میلیارد ریال معادل ۷۹ درصد و اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استانی به میزان ۸۱۶ میلیارد ریال بود که ۱۰۰درصد تخصیص یافت.
وی بیان کرد: از ۶۸۸ میلیارد ریال دودرصد نفت ۵۱۶ میلیارد ریال معادل ۷۵ درصد، از ردیف‌های متفرقه تبصره ۲۲ ماده ۱۸۰، مواد ۱۰ قانون تنظیم ،ماده ۱۲بحران، اعتبارات مازاد، مناطق محروم و دیگر فصول بودجه ۹۵۰ میلیارد ریال بود که ۵۹۰ میلیارد ریال معادل ۶۲ درصد تخصیص یافت.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: از یکهزار و ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبارات پروژه‌های ملی ۷۲۴ میلیارد ریال معادل ۷۲ درصد تخصیص یافت.
نوروزی اظهار امیدواری کرد: در دو روز پایانی سال بخش دیگری از اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یابد.
وی اظهارکرد: در شرایطی که کاهش محسوس قیمت نفت مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده بود،اما خوشبختانه در زمینه تامین منابع مالی برای اجرای طرحهای عمرانی و خدمت رسانی به مردم،تدبیر دولت تدبیر و امید با این میزان اعتبار تخصیص یافته راهشگای حل مشکلات شد.
به گزارش کبنا نیوز، در هفته دولت و دهه فجر سال ۹۳ در کهگیلویه و بویراحمد ۴۶۱ پروژه عمرانی و اقتصادی افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد.
از این میزان طرح ۲۴۲ طرح عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال در بخش‌های مختلف راه، آب، مسکن روستایی، بهداشت، کشاورزی، صنعت، عمران شهری و سرمایه گذاری اقتصادی خدمات افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
در هفته دولت ۹۳ ، ۱۴۹ مورد از مجموع ۲۱۳ طرح عمرانی با اعتباری افزون بر ۸۹۰ میلیارد ریال افتتاح و ۶۴ مورد نیز با اعتباری حدود ۱۶۷ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز شد.
در هفته دولت امسال ۲۹ طرح اقتصادی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با اعتباری افزون بر ۷۵ میلیارد ریال در نقاط مختلف بااشتغالزایی ۱۹۷ نفربهره برداری شد.
وی مجموع اعتبار هزینه شده برای طرح‌های افتتاحی و پیش بینی شده برای پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز شد ۱۰۵ میلیارد تومان اعلام شد.
گازرسانی به ۲۳ روستا، ۷۰ خانه بهداشت، آبرسانی به مناطق روستایی، پروژه‌های راه، طرح های کشاورزی، ایستگاه های پمپاژ آب، آبیاری قطره ای و طرح های درمانی از مهمترین طرح هایی است که در هفته دولت عملیات اجرایی آنها آغاز و یا افتتاح شد.
در دهه فجر۹۳ در کهگیلویه وبویراحمد ۲۱۹ پروژه عمرانی و اقتصادی با ۸۳۰ میلیارد ریال افتتاح و یا کلنگ زنی شد.
پروژه های افتتاحی در بخش های راه، مسکن،کشاورزی، صنعت، بهداشت، ورزش و خدمات بود.
از این تعداد ۱۴۸پروژه افتتاحی و ۳۷ پروژه با بیش از۳۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.
از ۳۴ طرح مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری به ارزش ۴۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۹۲ نفر در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات نیز بهره‌برداری شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ايمان
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود بر دکتر نوروزی ارزشمند
پاویون دولت فرودگاه یاسوج یادتون نره
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1