تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۹۶۰۳۹

نورچشمی که ۸ هکتار زمین از بیت‌المال ارث برد

۱
۰
کبنا ؛جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی با حضور مسئولان قضایی و اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع مقابله با متصرفان منابع ملی، خشکسالی پیش رو و تخلفات غیرقانونی بعضی ادارات استان برگزار شد.ostankoh-(13)
ادارات به بهانه‌های مختلف زیر بار مسئولیت‌های اجرایی شانه خالی می‌کنند
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در این جلسه مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ادارات به بهانه‌های مختلف از زیر بار مسئولیت‌های اجرایی شانه خالی می‌کنند و این مسأله به صورت واضح بر همگان آشکار است.
مهرداد کرمی با بیان اینکه سازمان بازرسی، نهادی نظارتی است نه اجرایی، گفت: برای اینکه نهادهای اجرایی مرتکب جرم نشوند راهنمایی و مشاوره می‌دهیم تا هزینه‌های نظارتی کمتر شود.
کرمی اظهار کرد: قانون وظایف کاری را به روشنی مشخص کرده است، بنابراین برای حل مسائل نباید رفتارهای محرمانه میان سازمانی داشته باشیم.
مدیرکل بازرسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای حل مسائل و مشکلات به خصوص اراضی ملی متأسفانه اراده حل مشکلات از سوی نهادهای دست اندرکار وجود ندارد.
زمین‌های متصل به شهرهای گچساران، یاسوج و دهدشت مشکل سند دارند
در ادامه این جلسه بهشتی‌فر مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی این سازمان گفت: در مناطق مختلف دنا و بویراحمد نهال‌های غیرمجاز را رفع تصرف کردیم و تلاش می‌کنیم تمام احکام قضایی در منابع طبیعی را اجرا کنیم زیرا بعد از سخنان رهبر انقلاب در خصوص زمین‌های ملی دیگر هیچ بهانه ای نمانده است.
وی گفت: زمین های متصل به شهرهای دهدشت، گچساران و اراضی شمال شهر یاسوج مشکل سند قانونی دارند و هنوز تکلیف این زمین‌ها مشخص نشده است که می‌بایست در اوایل سال جاری تعیین و تکلیف شوند.
عزت‌اله بهشتی‌فر افزود: بعضی‌ها به بهانه‌های مختلف می‌خواهند جنگل را از بین ببرند، اما به قول رهبر انقلاب هیچکس حق ندارد حتی به بهانه ساخت حوزه علمیه نیز اراضی ملی را تصرف کند.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خشکسالی پیش‌رو گفت: احتمال می‌رود دام‌های مناطق گرمسیری در سال جاری تلفات بسیار بالایی داشته باشند و هر چه سریعتر می‌بایست علوفه دام مناطق گرمسیری تهیه شود در غیر این صورت شاهد از بین رفتن دام عشایر خواهیم بود.
وی اظهار کرد: هم اکنون دلالان، دام عشایر مناطق گرمسیری را با قیمت پایینی می‌خرند، بنابراین نهادهای اجرایی باید به کمک دامداران بشتابند.
واگذاری غیرقانونی اراضی یاسوج، باشت، گچساران /متصرفان منابع ملی همچنان دو اسبه می‌تازند/
در ادامه این جلسه سید حسین کاظمی، مدیر دفتر فنی استانداری با ابراز نگرانی از وضعیت منابع ملی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اراضی شمال شهر یاسوج، آب گرم گچساران، اراضی کنار رودخانه در باشت، تنگ مهریان و آب نهر کاکان اطراف رودخانه در سرآبتاوه به صورت غیر قانونی واگذار شد و در حال تصرف است به طوری که در یکی از این واگذاری ها تنها ۸(هشت) هکتار به یکی از نورچشمی‌ها واگذار شد و زمینه برای فسادهای اداری و اقتصادی باز کرده است.
تخلف آشکار شهرداری در صدور پروانه
وی با انتقاد شدید از شهرداری یاسوج، امور آب منطقه ای و راه و شهرسازی گفت: این سازمان‌ها به وظایف خود به درستی عمل نمی‌کنند. برای مثال راه و شهرسازی پیاده‌روهای بلوار باهنر را به صورت غیرقانونی به کارکنانش واگذار کرد و شهرداری نیز با یک تخلف آشکار پروانه صادر کرده است که باید هرچه سریعتر بررسی قانونی شود.
در ادامه این جلسه تقوی مفرد نماینده حقوقی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دستگیری باندی که سیم‌های مسی برق را به سرقت می برد، گفت: سارقان در مناطقی که خالی از سکنه بود به سراغ سیم های مسی می رفتند که بعد از جایگزینی سیم آلومینیمی این افراد ترانس های برق را نشانه رفتند. اما خوشبختانه در چند ماه اخیر هیچگونه گزارشی درباره سرقت ترانس و سیم برق نداشتیم.
وی گفت: سیم های مسی به سرقت رفته ده میلیارد ریال ارزش داشت و ۴۰ میلیارد ریال هزینه برجای گذاشت و این سرقتها در مناطق خالی از سکنه و خوش نشین روی می‌داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بی خیال
Iran, Islamic Republic of
نورچشمیها /آقازاده ها/...بخدا خسته شدیم.بس کنید. اگهجرات ندارید اسامی را اعلام کنید حرف نزنید. اینها چه کسانی هستند که هیچکس جرات اسم بردن اونا را نداره؟ ؟؟؟؟؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1