تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۸
کد مطلب : ۹۵۶۷۶

آغاز موج تغییرات در نفت گچساران؟!

۳۴
۰
کبنا ؛بهنام عکاشهmohammadi
نفت روزهای آرامی را تجربه می کند.
شاید این طبیعی باشد و شاید هم مرهون رفتار مدیرعامل جدید این دستگاه عظیم اداری باشد که منتظر تغییراتی تاریخی و ناگزیر در خود می باشد.
از پیشینه امین محمدی اطلاع چندانی در دست نیست و هنوز کسی نمی داند چه واکنشی در برابر فشارها نشان خواهد داد ولی در همین مدت کوتاه(طبق قرائن و شنیده ها) مدیری صبور، اخلاق محور، دارای قابلیت تطبیق، کمی سنتی، دارای تفکرات نفتی و فنی نشان داده است.
او احتمالا در این مدت برای شناخت مجموعه نفت گچساران وقت کافی داشته است و به تناقضات موجود در آن پی برده است.
وافع این است که بدنه پرسنلی و خانوادگی نفت مانند نفت کشور، اصلاح طلب و از هواداران مجموعه حاکم بر گچساران می باشد ولی قدرت واقعی در دست اصولگرایان بوده و تصمیم گیرندگان سیاسی نفت دارای تفکرات سیاسی سنتی می باشند.
این تناقضات کمی اوضاع را برای امین محمدی سخت کرده است و فشارها از همه سو به وی وارد می شود و قابل درک است که وی نتواند به همه خواسته ها تن دهد.
از طرفی تیم تاجگردون در نفت به افزایش فشار روی آورده است و در صدد ایجاد یک سامانه جدید در نفت می باشد و این برای جریان تازه به قدرت رسیده در نفت کاملا قابل درک می باشد.
از سوی دیگر مجموعه قدرتمند سنتی در نفت که حول محور بچه های جنوب می چرخد مقاومت زیادی در برابر تغییرات از خود نشان می دهد و از قضا محمدی خود با این جریان ارتباطات قدیمی دارد.
این جریان قوی که ریشه های آن به بالاترین وزنه ها در وزارت نفت و مناطق نفتخیز جنوب می رسد فعلا واکنش چندانی به این موضوع نشان نداده است و همچنان منتظر اولین تصمیمات محمدی می باشد تا موضع خود را روشن کند.
محمدی حالا گزینه های فراوانی را پیش روی دارد.
او می داند که مقاومت در برابر جریان اجتماعی سیاسی حاکم بر گچساران و البته کشور کمی سخت و تا حدودی غیرمنطقی به نظر می رسد و  این را نیز می داند که عقبه نفتی مدیران کنونی در نفت گچساران غیرقابل انکار بوده و می تواند فشارها را به وی به نقطه خطرناک برساند.
او با صبوری در حال رایزنی با همه جریانات و روسای خود می باشد و احتمالا در روزهای پایانی سال و ابتدای سال نو، تصمیمات نهائی را خواهد گرفت و خود را از مانع مین آفیس تعطیل و رسانه های نیمه تعطیل در ایام نوروز عبور می دهد.
تقریبا همه با لیست ها و گزینه های موجود آشنائی داشته و به تجزیه و تحلیل آن پرداخته اند. لیست جریان اصلاح طلب اگرچه حزبی و تا حدودی خودخواهانه تفسیر شذه است ولی مقاومت های جریان سنتی در برابر تغییرات نیز کمی غیرمنصفانه به نظر می رسد.
محمدی می تواند با همفکری به ایجاد توازن که نیاز مبرم نفت گچساران است کمک نماید. قبلا نیز پیشنهاد داده ام که او می تواند با تغییرات مقطعی، بدون جنجال و مبتنی بر لحاظ موقعیت های اجتماعی و کارشناسی همه جناح های موجود در نفت را راضی نگه دارد.
بهبهانی ها به حفظ سنت ها و محافظه کاری معروفند. امین محمدی ولی تحت فشار است این دیدگاه را درباره همشهریانش از بین ببرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
باسلام
مهندس محمدی انسانی کاردان،بسیار متواضع و فروتن ،واقعا پاک دست و کاملا فرا جناحی می باشد امیدوارم اقای دکتر تاجگردون با این مدیر بزرگوار تعامل کامل داشته باشند تا بعد از سالها ارامش به شرکت نفت گچساران برگردد.
مستند
Iran, Islamic Republic of
آقای عکاشه ایکاش ذره ای به فکر حقوق کارگران پیمانکاری و قراردادی بودی ، بیش از چهل مقاله درباره ی مدیریت نوشته ای ولی حتی یکبار به فکر قشر بدبخت نبوده ای امیدوارم متوجه قصورت بشوی تا اجرت پایدار بماند.
r
Romania
محمدی قبلا رییس تعمیرات بوده ، سابقه مدیریت نداره و نمیتونه کاری هم انجام بده
انصاف
Iran, Islamic Republic of
باید بفکر ورزش و ش غ باشه
نف
Iran, Islamic Republic of
تا این بقول خودشون دکتر علامه مرد ارزشمند قارغ اتحصیل دانشگاه اول دنیا وتخبه جهانی و برادر ش در شرکت گچساران هستند مشکلات برهمین منوال هست کاش این پروفسور رادمی بردند در جای دیگه این کشور پهناور استفاده می کردند چون گچساران قدر این عزیز را نمیدانند حیف واقعا زش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اولین تغیربا باقری شروع شود.
علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر یوسف باقری مدیری کاردان و مدبر
جمشیدی کارمند ترابری
Iran, Islamic Republic of
یوسف باقری یکی از دلسوزان.. نفتی شهر گچسارانه
شهروندی
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه این است که اقای محمدی وضعیت موجودراتا انتخابات اینده حفظ کند تغییرات ان هم بااوضاع فعلی مفید نیست پست طلبان وتشنگان قدرت نباید بیش از این دردستگاه وارد شوند
مطلع
Iran, Islamic Republic of
خبرها حاکی از اینه که مهندس باغبان رییس اداره ترابری میشه هر چند سرپرست اداره ترابری گفته که در فروردین ما ه رسما رییس اداره ترابری میشه وحکم رییس ترابری برای ایشان زده خواهد شد البته مهندس باغبان که نیرویی انقلابی با کارنامه درخشان وبدون از حاشیه میباشد بسیار گزینه خوبیه برای ترابری میباشد
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
اقای محمدی لطفا از انتخاب اقای محمدپور بعنوان رییس دفتر مدیر عامل منصرف بشین متاسفانه ایشان اصلا بدرد این کار نمیخوره ایشان بخاطر مسایل جناحی از خیلی واقعیتها چشم پوشی میکنه وانسانی رابطه مدار میباشندامور
هیبت اله
Iran, Islamic Republic of
برای تاجگردون و گچساران .که این همه جون تحصیلکرده گچسارانی در شهرستان و تهران داریم ولی از پتانسیل این نیروها استفاده نمی کن... پیرمرد بازنشسته آوردی مدیر عامل نفت کردی
بویراحمدناب
Iran, Islamic Republic of
این اقافعلابه بهبهانی های محافظه کارزوم کرده اقای محمدی درسته شمابهبهانی هستی ولی روبهبهانی های ترسو سرمایه گذاری نکن بااقای تاجگردون شفاف وباصداقت برخوردکن والاضررمیکنی
sghشهروند
Iran, Islamic Republic of
ریییس اداره ترابری تا دیروز کارگر بوده و توانایی سرپرستی ۲ هزار نفر را ندارد باید کسی باشد که کاردان باشد و مدیریت قوی داشنه باشد و کار هر کسی که مدرک پولی بگیرد نیست
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس باقری دلسوز کاردان. ..
گچسارانی .......
Iran, Islamic Republic of
مهندس باقری دوست داریم
.پرسنل ترابری
لیشتر
Iran, Islamic Republic of
.. غلامی خداحافظ. ..خیلی ادعات میشه ولی رفتنی هستی
نفتی
Iran, Islamic Republic of
خداحافظ آقای فاطمی...!!!!
اون دنیا جوابگو باش
جگر
جناب اقای تاجگردون چراازبچه های گچسارن استفاده نمی کنی؟مگه بچه های گچساران تاچه قرنی بایدزیر دست دیگران چشم قربان بگن؟تاکی شماهامی خواهیدمبادله پستی درگروحق بچه های مظلوم گچساران داشته باشید؟خداراشکرشماهاهم درزمان طاغوت خوردوبردداشتیدوهم درنظام مقدس جمهوری اسلامی.دیگه بس است بگذاریدبچه های تحصیل کرده بی کارهم بتوانند ی لقمه نان وپیاز بخورند.دیگه شماچرا؟؟؟
همکار نفتی
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا باقری با این بی پولی چی باید میکرد که نکرده به اندازه چندین سال گذشته به همت خودش وهمکاراش کار انجام شده
باشت
Iran, Islamic Republic of
باقری اینقدر برای خودت کامنت نگذار دوران حکومتت تمام شد.
ناظر
زیاددلتان راخوش نکنید،بیایداین پست یک ساله راقبول نکنید.چرا؟چون این ترکیب زیاددوامی ندارد،فقط زمینه تبلیغاتی انتخابات وفریب کاری است،طولی نمی کشدباامدن اصولگراهاهمه کاسه کوسه هافرومی زیزد،بیایدمدیری باشیدکه خودتان استقلال داشته باشیدنه اینکه برابازکردن درکلیدنزدارباب باشد.بیایدازاده باشیدنوکرنباشید
امیر
Iran, Islamic Republic of
اقای ناظر پست موقتشان راقبول دارم اما اینها همه اصولگرا هستند ولی دیگر اصولگراها برای انتخاب هیچ جا نیستند نه مجلس ونه ریاست جمهوزی و نه هیچ جای دیگرا تاسالیان سال
سرنا
Iran, Islamic Republic of
دوستان دقت کردید کسی اینجا سر نمیزند
دقت کردید فقط ما دو سه نفریم؟
سرنا رو کوک نکردم خودمونی میگم
بچه اوشیرین
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
باسلام در پیشگاه خداوند قسم یاد میکنم که به جزئ مهندس یوسف باقری کسی توان مدیریت خدمات را ندارد و خواهشمندست به سوابق رجوع کنید سپس نظر دهید خدا را خوش نمیاید که مغرضانه کامنت بگذارید اصلا ایشان نیازی به این پست ندارد ولی به لحاظ اینکه باری بروی زمین مانده انرا بسیجی وار به دوش میکشد خداوند بر عزتش بیفزاید انشائ الله .
پوست خربزه
Iran, Islamic Republic of
روزی ایت الله طالقانی مطلبی را گفت به یکی از بزرگان که مواظب پوست خربزه زیر پایتان باشید.
میان مصدق و ایت الله کاشانی تفرقه انداحتند.
هنگامی که بقایی مرد و معلوم شد طالقانی چه می گفت
اینجا هم به اقایان می گوییم مواظب پوست خربزه های باغ باشید.
سرنا
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ اقای مطلع بنده رای مثبت به شما دادم چون با استدلال نمی توانستم قانعتان کنم اما با تجربه می توانم.
سرنا
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ اقای مطلع بنده رای مثبت به شما دادم چون با استدلال نمی توانستم قانعتان کنم اما با تجربه می توانم.گمانم پوست خربزه را باید دوباره بخوانی
سرنا
Iran, Islamic Republic of
سلام بویر احمدی ناب
چرا به یک قومیت اهانت می کنیم؟
بهبهانیها از نظر علمی سرامد استان خوزستان و مجاورینند
از نظر تعهد کاری تا کنون ثابت کرده اند کاری هستند
امثال عاشوریها و دکتر طباطباییها و دیگرانی که در شهر مشغول خدمتند
از نظر انسانی همه باید برای این مرز و بوم کار کنیم
این تفکرات تفرقه افکنانه ما را به اینجا کشانده .
ناظر اوضاع
Iran, Islamic Republic of
روزگار می گذرد با تعویض مدیران نفتی ؟؟؟
تنها بچه های گچساران که زجر و درد و زخم و ...همه بدبختی های نفت را تحمل می کنند لیاقت مدیریت نفت را ندارند.
یک نفر از بچه های کچساران مدیر شد الان در سطح ملی مطرح است .(پاکدل) .
روزگار می گذرد و بچه های گچساران همچنان باید پشت درب ها بمانند و در صف تهمتها و ناسزاها و بی لیاقتی و...عقب بیفتند. این بودجه نفت نیست که؟ آقایون نفتی ، آیا میدانید معنی این مدیریت های غیر بومی چیست؟
تا کی باید روزگار شما اینگونه بگذرد؟
شماها کی توان مدیریت نفت گچساران را پیدا می کنید؟
آیا بین این همه نیروی بومی کسی توان و تعهد و لیاقت این مدیریت را ندارد؟
اگر صادقانه بخواهیم پاسخ دهیم باید بگوییم صدها مدیر نفتی در بین همین جوانان تحصیل کرده وجود دارد.اما چون کسی را ندارند و قدرت چانه زنی در بالا را ندارند و جناحی فکر نمی کنند و در مسائل سیاسی آنچنان که باید نیستند ، از آنها به راحتی عبور می کنند و دیگران را شایسته مدیریت برشما ها می دانند.و این مایه تاسف است که صدسال از موضوع نفت گچساران می گذرد و یک نفر پیدا نمی شود که از حقوق بچه های گچساران با قدرت دفاع کند و به منافع جانبی فکر نکند. حق نیروهای متخصص نفت کی داده خواهد شد اگرچه حق گرفتنی است .
محمدی اگر هم شایسته باشد این پست مبارک او باد اما چرا از فرزندان زجر و درد کشیده گچساران که سالهاست پای انقلاب و نظام و ارزش ها ایستاده اند استفاده نمی شود.
گیا مدیران قبلی شق اقمر کرده اند که امروز کسی نیست شق القمر کند. مدیریت کردن نفت گچساران ، تنها یک مدیر کاملا بروکرات می خواهد . مدیر سیاسی اگر ۵۰ به ۵۰ بروکراتیک هم باشد باز می تواند . چون فشار بیرونی بر نفت به دلیل محرومیت منطقه زیاد است.
پاکدل رفت اما پاکدلی نمی آید . پاکدل بزرگ شد اما پاکدلی بزرگ نمی شود . پاکدل نه به دلیل پاکدلی بزرگ شد بلکه به دلیل اعتمادی که به ایشان شد ، توانا بود و تواناتر شد. سوگند به زخمهای مانده بر پیکره کارگران و کارمندان نفت گچساران ، هر کارگری که ده سال بهطور تخصصی در نفت کار کرده باشد می تواند مدیریت نفت را عهده دار شود اما بنا به محرومیت قبلی و فعلی ، عده ای نمی گذارند از بچه های منطفه و بومی استفاده شود. ویا آنچنان آنها را می ترسانند که فردا از شما توقع چنان است و چنین است که ماندن را بر رفتن ترجیح می دهند. هیچ خبری نیست . نفت همان نفت سال ۵۹ و ۶۰ است مگر چه شده که حالا قرار است انجام شود. هیچ مدیر نفتی وجود ندارد که در عملیات فنی تمام کار را بداند .هر کس به اندازه تجربه اش مدیریت می کند . و تاکنون چنین بوده و خواهد بود. هیچ مدیری بیرون از نفت هم همه کار را نمی داند. فقط کافی است به نیروهای بومی اعتماد شود. بی اعتمادی مشکل اصلی نفت گچساران است. باید باور کنید که می توانید .دیگران چه کردند که شما نمی توانید. عده ای آمدند و با مدیریت منطقه بازنشست شدند و به نان و نوای حقوق میلیونی رسیدند و رفتند . بچه های بومی نباید خودشان را دست کم بگیرند.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
دوستان سلام عیدتون مبارک
همه نظرات موافق و مخالف را خواندم . من یک آدم بیطرف هستم . هیج منفعتی هم قرار نیست عاید من بشه . نه تاجگردون را میشناسم نه دیگرانی که مرتب اسمشون را برده ایدو فقط یک جیز را می دونم و اون اینکه همه تون یک مشت آدم بی انصاف هستید . ادعای مسلمانی دارید ولی بدون دلیل و بدون مدرک همه جور قضاوت می کنید . کدام یک از شماها مهندس محمدی را به درستی میشناسه و از خصوصیات اخلاقیش آگاهی داره که اینطور دارید در موردش نظر میدید؟ مطمئن باشید اون دنیا همه تون باید جوابگو باشید. من فقط خواستم همینو بگم ولاغیر.
ليشتر
Iran, Islamic Republic of
به اطلاع می رساند اقای پاکدل از ابان سال ۹۳ تاکنون هیچگونه مسئولیتی ندارد واز همان پست مدیر تولید پارس جنوبی هم عزل شده.
بومی
Iran, Islamic Republic of
درجواب لیشتر:فکرنکنم لیشتری به این بی غیرتی داشته باشیم ولی به کوری چَم شماودیگر دشمنان پاکدل اوهمچنان مدیر هست.من زیرمجموعه ایشون هستم.
تنور
Iran, Islamic Republic of
ادمی که به اسم لیشتر کامنت گذاشتی حالا این متن چه ارتباطی با پاکدل داره ضمنا از چه میسوزی نه خیالت راحت پاکدل همونجا و سر همون پست مشغوله وبا مصاحبه دروغ وکامنت مغرضانه چیزی از پیش نمیبرید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1