تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۹۵۶۳۲

دستگیری ۶۹ شکارچی متخلف در گچساران

۷
۰
کبنا ؛رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۹ شکارچی متخلف توسط این اداره دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
عبدالله دیانتی‌نسب در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به برخی از عملکردهای این اداره در سال ۹۳ اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۳۲ برگه پروانه صید ماهی با قلاب صادر شده است.
این مسئول اضافه کرد: همچنین در خصوص دفترچه شناسایی شکارچیان ۷۱ دفترچه به ارزش ۵۴ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال صادر شده است.
وی با بیان این‌که دستگیری ۶۹ نفر متخلف و تحویل آنها به مراجع قضایی از دیگر برنامه‌های اداره حفاظت محیط زیست گچساران بوده است، افزود: از این تعداد شکارچی ۳۵ قبضه سلاح کشف و ضبط شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران در ادامه موضوع دستگیری شکارچیان متخلف را در مناطق حفاظت شده این شهرستان یادآور شد و ادامه داد: ۱۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال جریمه برای این شکارچیان در نظر گرفتیم که از آنها اخذ شده است.
دیانتی‌نسب با اشاره به اهمیت دفع بهداشتی پسماندها تصریح کرد: در این راستا از ۹۶ محل دفن زباله در مناطق حفاظت شده گچساران بازدید به عمل آمد.
وی با اشاره به جانمایی طرح‌های صنعتی، خدماتی، تولیدی و کشاورزی خاطرنشان کرد: در این راستا از ۴۴ مورد طرح صنعتی، خدماتی، تولیدی و کشاورزی بازدید شد و جانمایی صورت گرفت.
دیانتی‌نسب از شرکت این اداره در جلسات شورای اداری، سلامت، آب و بیماری‌های روده‌ای، ترافیک، شورای پیشگیری از جرم و حقوق شهروندی خبر داد و اظهار کرد: همکاری با ستاد اقامه نماز این شهرستان و شرکت در جلسات منعقده از دیگر اقدامات اداره‌کل حفاظت محیط زیست طی امسال بوده است.
وی از صدور اخطار‌های زیست محیطی به صنایع آلاینده در گچساران خبر داد و خاطرنشان کرد: در این خصوص به ۹ کارخانه و مرکز صنعتی در این شهرستان اخطارهای کتبی اعلام شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران مهار ۶ آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده کوه دیل و گناوه لری را از دیگر برنامه‌های این اداره دانست و تأکید کرد: در راستای آمادگی هر چه بیشتر نیروهای محیط زیست به همراه مردم، مانور بزرگ اطفای حریق با همکاری ادارات حفاظت محیط زیست گرمسیری در گچساران برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اسد
Iran, Islamic Republic of
اگه مجازات بشن خوبه نه اینکه با سفارش ازاد بشن برن به همین راحتی
اهورا
Iran, Islamic Republic of
پس شکارچیان و قاچاق کنند گان گوشت کل و بز کوهی در دنا چی می شوند؟
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید از این اقایان پرسید این حیات وحش بشدت در حال انقراض ونابودی مطلق باید حفاظت شود یا پروانه نابودی همین تعداد وحوش بدبخت را هم صادر کنیم؟توجه بفرمایید که برای ۷۱پروانه شکار سیزده میلیون تومان گرفتند اگه نصف این پروانه ها به شکار منجر شده باشه یعنی ۳۵ کل و بز یا قوچ و میش را فروختن ۱۳ میلیون که به اندازه قیمت ۳۵ میش و بز اهلی هم که سالی دوتا بچه میزاد هم نیست
دیل
Iran, Islamic Republic of
اقای دیانتی خود شمامسنحضرید نود در صد شکارچیان غیر قانونی در کوه قرق دیل خود دیلی ها هستند که متاسفانه تا کنون انطوری که بایستی کنترل نشده اند که امیدواریم پیکیر نمایید تا از انقراض جانوران جلوگیری شده و رابطه بازی کنار گذاشته شود
sghشهروند
Iran, Islamic Republic of
lمنطقه پاکوه توابع روستایی ما هور باشت هر روز تعدادی از خود روستا و از شهر که مال همین روستا پاکوه هستند ودر شهر زندگی میکنند باغ و گوسفند دارند ریشه گراز سر کوه و تهی و کبک روباه و جوجه تیغی و پرنده دیگر که ریشه کن کردهاند تقا ضا داریم محرمانه افراد فوق برخورد گردد خیلی ها هستند اگر پرسیده شود افراد فوق را معرفی میکنند
تماشاگر
Iran, Islamic Republic of
اهالی نارک - گناوه لری - سادات شاه زینعلی - دیلی ها و ...از شکارچیان ضد حیات وحش شهرستان گچساران و باشت هستند و بعضی روستاها هم در اطراف کوه خامی و لار و تعدادی کارمندان نفت و پیمانکاران .
حسن
Iran, Islamic Republic of
درجواب بیطرف باید عرض کنم که اداره محیط زیست در سال جاری هیچ گونه پروانه شکاری نفروخته فقط دفترچه شناسایی شکارچیان صادر نموده است.وتعدادی پروانه قلاب جهت صید تفریحی ماهی صادر شده است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1