تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب : ۹۴۹۸۷

دهبانی‌پور: در کار فرهنگی از حواشی دوری کنیم

۰
کبنا ؛لزوم مدیریت مسائل فرهنگی در فضای مجازی
امام جمعه باشت بر لزوم مدیریت مسائل فرهنگی در فضای مجازی تأکید کرد.
ershad_dhbanei_maarfe (9)
به گزارش کبنا نیوز از باشت، عصر امروز رضا دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به همراه تنی از پرسنل در اولین دیدار خود با ائمه جمعه این استان با امام جمعه باشت دیدار کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرحیم عبودی در این دیدار ضمن تبریک به دهبانی‌پور از خدمات کمالوندی مدیرکل سابق تقدیر و زحمات وی را قابل تقدیر برشمرد.
امام جمعه باشت با اشاره به اهمیت و نقش فرهنگ در تمامی جنبه‌های زندگی، اظهار کرد: مسئله فرهنگ و فضای فرهنگی نیازمند تلاش و فعالیت مستمر است، چرا که کار فرهنگی دارای دامنه‌ای گسترده بوده که محدود به زمان خاصی نیست.
وی با بیان اینکه در فرهنگ و امورات فرهنگی همواره فراز و نشیب‌هایی بوده، اضافه کرد: گاهی ضعف‌ها و قوت‌ها در مسئله فرهنگ کم و زیاد می‌شوند، اما تلاش برای فعالیت‌های فرهنگی نباید هرگز متوقف شود.
این استاد حوزه یادآور شد: اگر چه ما فرهنگ را به عنوان زیربنا و زیرساخت مطرح می‌کنیم، اما در حقیقت فرهنگ بدون اقتصاد، سیاست و دیگر ابعاد جامعه رشد نخواهد کرد و شکوفایی مسائل فرهنگی مستلزم همراهی دیگر شرایط است تا بتواند آن‌گونه که شایسته است رشد کرده و اثرگذار واقع شود.
عبودی در بخش دیگری از سخنان خود به تعدد متولیان فرهنگی در جامعه اشاره و بیان کرد: متعدد بودن نهادهای متولی فرهنگ در جامعه هم می‌تواند امری مثبت و هم منفی باشد.
وی ادامه داد: اگر نهادهای متولی فرهنگ با حفظ اتحاد و برنامه‌ریزی مناسب در راستای کمک به فرهنگ و رشد آن برآیند، قطعاً گامی خوب و اثرگذار برداشته می‌شود، اما گاهی ممکن است بخشی از اقدامات فرهنگی در همگانی بودن نهادهای فرهنگی بر زمین بماند و این مسئله منفی خواهد بود.
امام جمعه باشت به رعایت کردن فرهنگ دینی توسط افراد به ویژه مسئولان فرهنگی در جامعه پرداخت و یادآور شد: مسئولان دستگاه‌های فرهنگی خودشان نباید عملی ضد فرهنگ دینی انجام دهند، چراکه این موضوع دوگانگی را در جامعه به وجود می‌آورد که ممکن است اثرات نامناسبی داشته باشد.
عبودی در ادامه به اهمیت فضای مجازی اشاره و تشریح کرد: مسائل فرهنگی ضمن ورود به فضای مجازی باید مدیریت شوند.
خطیب جمعه باشت در پایان به مسئله انتخاب نیروهای فرهنگی پرداخت و گفت: در انتخاب افراد برای سمت‌های فرهنگی باید با نظارت و دقت بیشتری عمل شود و تلاش کنید افرادی در این جایگاه قرار گیرند که خود معتقد به فرهنگ باشند.
دوری از حواشی در کار فرهنگی مهم است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تحول فرهنگی زمینه‌ساز تحول در ابعاد جامعه است.
رضا دهبانی‌پور ظهر امروز در دیدار با امام جمعه باشت اظهار کرد: کار فرهنگی در حقیقت یک کار نرم و وابسته به اعتقاد و باورهای مردم است، بنابراین اقدامات فرهنگی ضمن دشواری از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی با بیان اینکه فرهنگ زیرساخت است، افزود: توسعه زمانی که همه‌جانبه باشد اثرگذار می‌شود، بنابراین تحول در فکر،عقاید و آموخته‌های انسان طبیعتاً تغییر در سیاست، اقتصاد و دیگر جنبه‌های جامعه را به دنبال خواهد داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر جامعه‌ای به اقتصاد و یا سیاست متحد و مطلوب نرسیده، به این دلیل است که هنوز به باور فرهنگی مشترک نرسیده است.
دهبانی‌پور متذکر شد: زمینه‌ساز تغییر و تحول در هر عرصه‌ای تحول در فرهنگ است، بنابراین این فرهنگ تنها مختص به نهاد و ساختار خاصی نبوده و همه جوامع باید در آن مشارکت داشته باشند.
وی یادآور شد: تغییر در فرهنگ تغییر در باور انسان‌ها است، بنابراین دوری از حواشی و اتحاد در این زمینه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در پایان رسالت فرهنگی را آمیخته با باور دینی برشمرد و اضافه کرد: زمانی فرهنگ ما مطلوب و ایده‌آل است که مطابق با باورهای دینی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1