تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۹۴۵۳۰

احداث شهرک فناوری در یاسوج/تفاهم‌نامه مهم استاندار با بوشهر و فارس

۰
کبنا ؛رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج از ایجاد شهرک فناوری و مرکز رشد با همکاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این واحد دانشگاهی خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، فردین بوستانی عصر امروز در دیدار نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج، اظهار کرد: ایجاد شهرک فناوری و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج از موارد بسیار با اهمیت برای این واحد دانشگاهی است.bostani
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با بیان اینکه این واحد دانشگاهی ظرفیت‌های بسیار بالای دارد، تصریح کرد: راه‌اندازی شهرک فناوری ومرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج ضرورت دارد و این کار با همکاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد انجام خواهد گرفت.
بوستانی به شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عرصه‌های منابع طبیعی و گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: بنیاد مرکز تحقیقاتی با گرایش گیاهان دارویی با توجه بکر بودن استان کهگیلویه و بویراحمد و شرایط خاص طبیعی آن از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج است.
بوستانی در ادامه اظهارات خود به مشکلات و مسائل مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج پرداخت و اظهار داشت: توسعه فضای فیزیکی و رشته‌های دکتری از برنامه‌های این واحد دانشگاهی است.
نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار همکاری و تعامل مدیریت ارشد اجرائی استان کهگیلویه و بویراحمد را با مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج خواستار شد.
حجت‌السلام غلامرضا جمال‌زاده در ادامه تصریح کرد: همکاری و ارتباط استانداری کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های فی‌مابین توسعه داده شود.
نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد جذب خیرین را برای توسعه مراکز دانشگاهی ضروری دانست و افزود: خیرین می‌تواند در توسعه فضاهای دانشگاهی و تربیت نیروهای انسانی تحصیل‌کرده سهیم باشند.
حجت‌السلام جمال زاده نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد با همراهی فردین بوستانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با دو خانواده ایثارگر و شهدا در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.
تفاهم‌نامه مهم استانداران فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از امضای تفاهم‌نامه مهم استانداران فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری خبر داد.
سیدموسی خادمی عصر امروز در دیدار با نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های جنوبی کشور اظهار کرد: دانشگاه آزاد در یاسوج دوره‌ای تأسیس شد که اگر فعالیت‌های این دانشگاه نبود نسل تحصیل کرده آن دوران به هیچ وجه در استان ماندگار نمی‌شدند چرا که تنها مأوا و دلخوشی آن‌ها برای ماندن و خدمت کردن، دانشگاه آزاد و کرسی‌های تدریس در این دانشگاه بود.
مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که شهر یاسوج اکنون می‌تواند به شهری دانشگاهی در کشور تبدیل شود، افزود: با وضعیت آب و هوایی که این شهر دارد و همچنین قرار گرفتن در منطقه‌ای که دسترسی استان‌های بزرگ به آن آسان است این شهر می‌تواند پایلوت دانشگاهی در جنوب و جنوب غربی کشور شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: این شهر می‌تواند با وجود زیرساخت‌های دانشگاهی که اکنون دارد حتی در تابستان‌ها برای ترم‌های تابستانه بهترین محل پذیرش دانشجویان از استان‌های دیگر کشور باشد.
خادمی گفت: شهر یاسوج توانایی جذب دانشجویان خارجی را با وضعیت فعلی دانشگاه‌ها و زیرساخت‌های ان و همچنین چشم‌اندازهای زیبای طبیعی دارد.
وی در ادامه یکی از راه‌های توسعه استان را جذب مسافر و گردشگر و توریست و همچنین جذب دانشجویان جدید دانست و گفت: برای این که استان در این صنعت پیشرفتی داشته باشد از همه آرا و نظرات استفاده خواهیم کرد.
این مسئول افزود: به همین منظور و برای توسعه صنعت گردشگری تفاهم‌نامه‌ای هفته گذشته با استانداران بوشهر و فارس امضا کردیم و قرار شد نوعی هماهنگی و پیوستگی بین سه استان در زمینه گردشگری ایجاد شود.
خادمی از نشست معاونان برنامه‌ریزی سه استان به زودی در همین خصوص خبر داد و گفت: قرار بر این شد که به فرض مثال گردشگری که وارد شیراز می‌شود در قالب تورهای گردشگری ابتدا از آثار تارخی آن شهر و استان دیدن کرده و سپس با سفر به استان ما برای نمونه در پیست اسکی یاسوج و سایر اماکن تفریحی طبیعی حضور یافته و سپس وارد استان بوشهر و استفاده از مواهب آن استان همانند دریا شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1