تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۹۴۱۶۲

چه کسانی مجوز ۷۰۰ سازه غیرقانونی در یاسوج را دادند

۲
۰
کبنا ؛شهردار یاسوج خبر داد
ایجاد ۷۰۰ واحد سازه موقت بدون مجوز قانونی در یاسوج
شهردار یاسوج گفت: ۷۰۰ واحد سازه موقت بدون مجوز قانونی در این شهر ایجاد شده است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمدعلی جاوید ظهر امروز در جلسه شورای مسکن با اشاره به ایجاد سازه‌های موقت در شهر یاسوج، گفت: ۷۰۰ واحد سازه موقت در شهر یاسوج بدون مجوز قانونی در محدوده شهر تشکیل شده که همه این سازه‌ها به سمساری تبدیل شدند.yasuj (22)
شهردار یاسوج عنوان کرد: برای ایجاد سازه موقت در شهر یاسوج به هیچ کسی مجوز قانونی و پروانه ساختمانی داده نشده و افراد بدون مجوز و بدون پرداخت حتی یک ریال هزینه به شهرداری در ۷۰۰ سازه موقت سمساری ایجاد کردند و مشغول کار هستند.
وی تصریح کرد: برای این سازه‌ها پرونده تشکیل شده و پرونده افراد برای طی مراحل قانونی در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه ۱۰۰ درصد ساخت و سازها در یاسوج بدون مجوز و غیرقانونی انجام می‌شود، افزود: اگر مردم در وسط جاده‌ها و کوچه‌ها و یا در فضای سبز اقدام به ساخت و ساز می‌کنند به دلیل کوتاهی ما در تعیین تکلیف تعاونی‌ها است.
جاوید در خصوص الحاق روستاهای شهر یاسوج به حومه این شهر گفت: با برگزاری یک یا دو جلسه به نتیجه نمی‌رسیم بلکه باید برای این کار و امر مهم چندین جلسه کارشناسی برگزار شود.
شهردار یاسوج اضافه کرد: باید مسائل اجتماعی و سیاسی الحاق روستاها به حومه شهر یاسوج به خوبی و با حضور کمیته‌های مربوطه بررسی و بعد تصمیم نهایی برای الحاق این روستاها گرفته شود.
الحاق روستاهای مهریان، بله‌زار، مادوان، سرآبتاوه، تل‌خسرو و سروک به یاسوج
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمام مباحث سیاسی و اجتماعی الحاق روستاها به شهر یاسوج بررسی شود.
پژمان نیک‌اقبالی صبح امروز در جلسه شورای مسکن در خصوص الحاق روستاهای مهریان، بله‌زار، مادوان، سرآبتاوه، تل‌خسرو و سروک به شهر یاسوج گفت: شهر ری در استان تهران با دارا بودن یک میلیون نفر جمعیت هنوز جزء این استان به‌شمار می‌آید و از این استان جدا نشده که باید روستاهای یاسوج جزء این شهر بمانند و به یک شهر تبدیل نشوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سومین جلسه شورای مسکن اعضای شورا باید راه‌کار مناسب ارائه دهند، افزود: دشت شهر یاسوج از حالت کشاورزی خارج شده و در سال‌های آینده نمی‌توان بر روی این دشت برای کشاورزی پایدار حساب کرد.
وی عنوان کرد: الحاق روستاهای اطراف به شهر یاسوج و یا مستقل بودن این مناطق به‌نام شهر خاصی باید در کارگروه سیاسی و اجتماعی مورد بحث قرار گیرد و در این کارگروه‌ها تصمیمات نهایی انجام شود و بعد به وزارت کشور ارسال شود.
این مسئول در خصوص شهر مادوان پیشنهادات خود را اینگونه مطرح کرد: شهر مادوان به‌عنوان یک ناحیه از نواحی شهر یاسوج مطرح شود و اگر تبعات سیاسی داشته باشد به‌عنوان یک شهر مستقل تحت نام خاصی در نظر بگیریم که مردم روستاهای مادوان و بله‌زار با این کار مخالفت می‌کنند.
نیک‌اقبالی تصریح کرد: امکان انتقال روستای سروک به شهر وجود دارد و امکان انتقال این شهر کار راحتی است که باید آن را انجام دهیم و بپذیریم، همچنین روستاهای سرآبتاوه و تل‌خسرو را به‌عنوان یک مجموعه منفصل جزء ناحیه شهر یاسوج در نظر بگیریم تا در یک فرآیند مشخص به شهر یاسوج الحاق شوند.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مناطق سررود طی یک فرآیند پنج ساله و با کارشناسی مجدد برای اتصال به شهر یاسوج بررسی شود تا مناطقی که امکان اتصال برای شهر یاسوج را دارند به شهر یاسوج متصل شوند.
وی تصریح کرد: باید مباحث سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این کار لحاظ شود که در صورتی‌ که این روستاها به شهر اضافه شوند در سال‌های اولیه الحاق مشکلات و فشارهای زیادی را به شهرداری وارد خواهند کرد که نیاز است در یک فرآیند چهار ساله اعتبارات خاصی به شهرداری داده شود تا زیر‌ساخت در این مناطق فراهم شود.
این مسئول عنوان کرد: برای الحاق این مناطق به شهر یاسوج نظارت، تصمیمات و مخالفت‌های مردم را از سوی دهیاری‌ها، نمایندگان قانونی، شورای شهر و روستا و نمایندگان آنها می‌شنویم که در صورت قانونی بودن مخالفت‌ها بررسی می‌شود و در صورت غیرقانونی بودن تصمیم‌گیری انجام شده اتخاذ می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهرساز
Iran, Islamic Republic of
چرا دوستان حرف غیر کارشناسی میزند چون الحاق روستاهای اطراف شهر خود داری فرایندی مهم است و دوما شهر منفصل در حربم شهر اصلی عبر قانونی است چون شهر مادوان هیچ مصوبه قانونی ندارد
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
این کپرهایی که در شهر یاسوج ساخته میشوند بخشی از مالکان شورای شهر میباشند که اگر شهردار با تب وتیلش دست از این اقدام برندارد به زودی اسامیشو اعلام میشود
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1