تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۹۳۶۳۵

دهبانی‌پور: تقویت فرهنگ با بخشنامه‌های دولتی کارساز نیست

۲
۰
کبنا ؛طی مراسمی با حضور مسئولین استانی و کشوری در یاسوج، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، ظهر امروز مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید و قدیم فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با حضور حسین نوش‌آبادی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد، احمدی مدیرکل امور استان‌های وزارتخانه، مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی، اصحاب هنر و رسانه برگزار شد.
آزاداندیشی در چارچوب نظام لازم است
ershad_dhbanei_maarfe (83)
معاون پارلمانی و حقوقی وزیر ارشاد گفت: باید در چارچوب نظام جمهوری اسلامی آزاداندیشی وجود داشته باشد و مجال آزاداندیشی فراهم شود.
حسن نوش‌آبادی در آیین تودیع و معارفه مدیران‌کل سابق و کنونی ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به انتظارات جامعه هنری از مسئولان اشاره کرد و گفت: بخش اعظمی از این مشکلات و دغدغه‌ها قابل برطرف شدن است.
معاون پارلمانی وزیر ارشاد در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف و رسالت‌ها این است که به رشد فرهنگ عمومی در جامعه کمک کنیم.
نوش‌آبادی بیان داشت: فرهنگ عمومی جامعه آسیب‌های زیادی دیده که آن هم به‌خاطر فراز و نشیب‌های سیاسی بوده است.
این مسئول افزود: این مشکلات همه به‌دلیل برخی کج خلقی‌ها، سوءاستفاده‌ها و سوء‌ظن‌ها بوده و باید تلاش کنیم این آسیب‌ها را التیام بخشیم.
معاون پارلمانی وزیر ارشاد گفت: باید با برنامه‌های مفید هنری که توسط هنرمندان خلق می‌شود جامعه را از افراط و تفریط‌ها نجات دهیم چرا که هنرمندان بیش از هر قشری توان این کار را دارند.
نوش‌آبادی تصریح کرد: فرهنگ را باید از کف جامعه ساخت و نیازی نیست که از رأس هرم شروه کنیم و به همین خاطر اعتقاد داریم که کارها باید از شهرهای کوچک آغاز شود.
وی گفت: در یک کلام هنرمندان باید جلوی قانون‌شکنی و سوءاستفاده از قانون را بگیرند چرا که امروز قانون‌شکنی تنها خاصه مردم نیست بلکه خواص نیز قانون‌شکنی می‌کنند.
این مسئول در ادامه همین موضوع خاطرنشان کرد: باید از طریق برنامه‌های هنری جامعه را با تبعات منفی قانون‌شکنی آشنا کرد و این‌گونه القا شود که هر کس قانون را دور بزند به جامعه آسیب وارد کرده است.
ershad_dhbanei_maarfe (78)
معاون پارلمانی وزیر ارشاد افزود: اکنون دخالت برخی از مسئولان را در حوزه‌های دیگر می‌بینیم و اگر قوه‌ای در کار قوه دیگر دخالت کند این خود به مصداق قانون‌شکنی است.
نوش‌آبادی بیان داشت: اگر قوه‌ای در کار قوه دیگر دخالت کرده و برنامه‌های آن قوه را تعطیل کند به مصداق قانون‌شکنی است مگر این که تخلفی آشکار صورت گرفته باشد و در آن صورت هم مسئول پی‌گیری و رسیدگی توسط قانون مشخص شده است.
وی گفت: باید در چارچوب نظام جمهوری اسلامی آزاداندیشی وجود داشته باشد و مجال آزاداندیشی فراهم شود.
معاون وزیر ارشاد تصریح کرد: نباید در عرصه فرهنگ و هنر نگاه‌های بسته تعیین‌کننده باشند بلکه باید اندیشه‌های جدید را حمایت کنیم که اگر همه نگاه‌ها را معطوف به یک اندیشه کنیم جامعه از پیشرفت باز می‌ماند.
ershad_dhbanei_maarfe (59)
 انقلاب اسلامی رویکردجدیدی را در تقابل با تفکرسکولاریسم آغاز کرد
معاون سیاسی وامنیتی استاندارکهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد:انقلاب اسلامی همراه با تحولات بیرونی خود رویکرد و نگاه جدیدی را در تقابل با سبک و تفکر غربی و سکولارییسم در دنیا آغاز کرد.
فتاح محمدی افزود: این در حالی است که تقابل این دو نظریه اکنون عمیق و پیچیده تر نیز شده است.
محمدی بابیان اینکه زیربنا و اساس انقلاب اسلامی فرهنگ بوده است، افزود: امروزه عرصه های جدید و جهل های مدرن و مقدس معابانه نیز در این راستا سر فرود آورده اند.
وی ابراز داشت: نفوذ برخی بدعت ها و فرهنگ های نادرست در حوزه دین ، اخلاق و حکومت نیز تا حدود زیادی شرایط را برای مدیریت صحیح این عرصه تنگ تر کرده است.
محمدی اظهار کرد: کار فرهنگی کردن و ارایه الگوهای اصیل در برابر سبک های جدید و هجوم های بی رحمانه فرهنگ غرب نیازمند عزم همگانی و استفاده مطلوب از داشته ها و ظرفیت های متعدد و موجود در بخش های مختلف است.
وی ابراز داشت: یکی از راهکارهای اساسی در این راستا برای مقابله با سبک ها و مبانی های فکری و جدید غرب تقویت و ترویج فرهنگ اصیل دینی ، ایرانی و اسلامی در عرصه های گوناگون است.
ershad_dhbanei_maarfe (54)
عزم ملی و مدیریت جهادی مسئولان فرهنگی توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عزم ملی و مدیریت جهادی مسئولان فرهنگی توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.
در این مراسم فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) گفت: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی شکل گرفت که تاریخ سیاسی جهان سکولاریسمی شده بود و انقلاب ما که انقلاب عقاید و علایق بود در این شرایط شکل گرفت.
وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی تحول درونی بود که تحولات بیرونی را در عدالت، شهامت و شهادت جست‌وجو می‌کرد و کشور بزرگ ما حاکمیت الهی و حقانیت دینی را بر پایه رأی مردم بنا کرد.
این مسئول عنوان کرد: امروزه گفتمان جدید و ایدئولوژی که جمهوری اسلامی ایران در دنیا مطرح کرده با گفتمان موجود در جهان تعارض دارد و از همین رو دشمنان در پی ایجاد خطرات و تهدیدهای علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.
ershad_dhbanei_maarfe (32)
محمدی توجه و پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی را بر علیه تهدیدات و خطرات دشمن مؤثر دانست و گفت: در سال‌های اخیر نتوانستیم بازخوانی جدیدی در حوزه هنری و فرهنگی داشته باشیم و این مشکل و ایرادی است که بر همه ما وارد است که نیاز است مسئولان فرهنگی به آن توجه کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در شرایطی کنونی و با وجود شبکه‌های فراوان تبلیغاتی دشمن، فضای مجازی و قدرت رسانه‌ای که در سطح دنیا در پی تلاش برای ضربه‌زدن به فرهنگ و هنر ناب ایرانی اسلامی است عزم ملی و مدیریت جهادی همه مسئولان فرهنگی در ترویج و تقویت فرهنگ دینی، الهی و هویت ملی مؤثر بوده و می‌تواند نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کند.
وی ضمن تقدیر از زحمات امین کمالوندی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: توجه به مقوله فرهنگ امر مهم و ضروری است که در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب با نام‌گذاری شعار سال ضرورت این امر مهم را به همه مسئولان و مردم گوشزد کردند.
این مسئول بیان کرد: کارهای فرهنگی خوبی در سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که از جمله آن می‌توان به برگزاری کنگره ملی حضرت بی‌بی حکیمه(س) اشاره کرد و امیدواریم این کارهای مناسب فرهنگی با حضور مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد استمرار داشته باشد.
دهبانی تقویت فرهنگ عمومی تنها وظیفه فرهنگ و ارشاد نیست
ershad_dhbanei_maarfe (64)
مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد نیز یکی از مهمترین سیاست های کاری خود را استفاده از ظرفیت های اندیشه ای و توسعه ای اصحاب فکر، هنر، قلم و رسانه اعلام کرد.
رضا دهبانی پور افزود: بدون شک تقویت و ارتقای سطح فرهنگ عمومی یک جامعه تنها وظیفه و رسالت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.
وی تصریح کرد: یک عزم راسخ و همکاری عمیق بین بخشی نیز باید به عنوان پشتوانه محکم متولیان فرهنگ و هنر باید وجود داشته باشد.
دهبانی پور تاکید کرد: البته باید این واقعیت را پذیرفت که کار فرهنگی در شرایط کنونی بسیار سخت تر از گذشته شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد افزود: نبود همدلی، انسجام و برنامه ریزی مناسب مدیریت در این عرصه را نیز با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد.
دهبانی پور اظهار کرد: تقویت فرهنگ با ارایه و ابلاغ دستورالعمل ها و بخشنامه های دولتی ممکن و کارساز نیست.
بهره‌گیری از خرد جمعی همه تشکل‌ها برای رشد حوزه فرهنگ و هنر
وی تصریح کرد: باید بتوان علاوه بر فراهم کردن ظرفیت و شرایط لازم برای ورود صاحبان اندیشه، فرهنگ و هنر از توانمندی های بخش خصوصی نیز استفاده مناسب کرد.
مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با بیان این‌که ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان برای تعالی عرصه فرهنگ و هنر وجود دارد، تصریح کرد: باید از این نیروی انسانی مستعد و توانمند بهترین استفاده را کرد چرا که شرط نخست برای موفقیت تکیه بر چنین نیرویی است.
دهبانی‌پور در ادامه اظهارات خود با بیان این که در خدمت همه تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی و هنری استان هستم، افزود: امروز توسعه فرهنگی در جامعه به توسعه اقتصادی هم کمک می‌کند و زیربنای تمامی توسعه‌ها توسعه فرهنگی است که همه لازم است در راه توسعه و شکوفایی آن دست در دست هم تلاش داشته باشیم.
تقدیر کمالوندی از استانداران، رسانه‌ها و اهالی فرهنگ و هنر
مدیرکل سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین بدون اشاره به عملکرد ۴۶ماهه خود از استانداران ادوار دوران مدیریتی و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه این استان تقدیر کرد.
البته کمالوندی بروشوری را از عملکرد ۴۶ ماهه خود در بین حاضرین توزیع کرد.
امین کمالوندی با حکم علیرضا مختارپور دبیرکل نهادکتابخانه های عمومی کشور به عنوان مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی استان مرکزی انجام وظیفه خواهد کرد.
به گزارش، در این مراسم «رضا دهبانی‌پور» به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مشتری
Iran, Islamic Republic of
ارزوی هزاران دهدشتی انجام این مراسم در بهزیستی است.
مشتری
Iran, Islamic Republic of
ارزوی مردم دهدشت انجام این مراسم در بهزیستی است
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1