تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۹۳۳۷۷

مسئولان به نخبگان استان اعتماد داشته باشند

۳
۰
کبنا ؛ 
همایش تجلیل از سرآمدان کهگیلویه و بویراحمد اردیبشهت ماه برگزار می شود
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همایش تجلیل از سرآمدان علمی، پژوهشی و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در یاسوج برگزار می شود
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، علی مرادی در نشست خبری با موضوع همایش تجلیل از سرآمدان و فرهیختگان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فراخوان این همایش منتشر شده است، اظهار داشت: فرهیختگان، سرآمدان و بزرگان کهگیلویه و بویراحمد با مراجعه به وبگاه اینترنتی بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به تکمیل فرم مورد نظر و ارسال آن برای بنیاد استان اقدام نمایند.
وی افزود: بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر شناسای یو هدایت نخبگان قصد دارد که نخبگان را به عنوان الگو سرمشق به جامعه معرفی کند که همایش تجلیل از سرآمدان و فرهیختگان استان نیز در همین راستا برگزار می شود.
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برگزیدگان این همایش در هفت حیطه و با چهار شاخص انتخاب می شوند، تصریح کرد: علوم مهندسی، علوم پایه، علوم پزشکی، علوم انسانی و اجتماعی، علوم کشاورزی و دامپروری، هنر و معماری و میان رشته ای حیطه های انتخاب فرهیختگان استان در این همایش است.
مرادی بیان کرد: انتخاب برگزیدگان این حیطه ها با چهار شاخص علمی، پژوهشی، فرهنگ و خدمت انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه این همایش با همکاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود، خاطر نشان کرد: هدف از این همایش علاوه بر الگو سازی از نخبگان، استفاده از ظرفیت های آنها در توسعه استان و کشور است.
رئیس بنیاد نخبگان استان در زمینه افرادی که می توانند در این فراخوان شرکت کنند نیز گفت: افراد سرآمدی که متولد کهگیلویه و بویراحمد و ساکن استان های دیگر باشند و یا افراد فرهیخته ای که از دیگر استان ها در کهگیلویه و بویراحمد ساکن هستند نیز مشمول این فراخوان می شوند.
مرادی به برگزاری "کارگاه آموزشی کارآفرینی و ارتقای کار تیمی" اشاره کرد و گفت: این کارگاه نیز امروز با همت بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج برگزار شد.
وی بیان کرد: برگزاری این کارگاه ها به منظور تکمیل فرآنید نخبه پروری در جامعه و تکمیل این زنجیره برگزار می شوند و کارگاه اخیر نیز در رابطه با یک از مهمترین ضعف های جامعه ایرانی در زمینه کار تیمی برگزار شد.
رئیس بنیاد نخبگان استان فرد محوری را یکی از ویژگی های فعالیت های جامعه ایرانی و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و اظهار کرد: در کارگاه هایی که توسط بنیاد نخبگان استان برگزار می شود از اساتید زبده و کارآمد کشوری استفاده می کنیم تا به اهداف مورد نظر خود برسیم.
تولید ثروت از ایده در استان متولی ندارد
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه علم و فناوری که همان تولید ثروت از علم است در استان متولی ندارد، خاطر نشان کرد: بنیاد نخبگان متولی شرکت های دانش بنیان نیست و هیچ اعتباری نیز برای این موضوع ندارد و اگر در زمینه شرکت های دانش بنیان نیز کاری اناج می دهد به صورت خداپسندانه و عام المنفعه است.
مرادی خاطر نشان کرد: بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد متولی امور شرکت های دانش بنیان نیست و اگر در این زمینه اقداماتی نیز انجام داده و می دهد به این دلیل است که یا متولی ندارد و یا اینکه متولی آن اهمیت برای این موضوع قائل نیست.
وی وظایف بنیاد نخبگان استان را شناسایی، حمایت، هدایت دانست و بیان کرد: الگو سازی از نخبگان نیز جدیدا در دستور کار این بنیاد قرار گرفته است.
رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: بنیاد نخبگان استان فراتر از وظایف خود عمل می کند و در نبود زیرساخت های لازم برای نخبگان از جمله پارک علم و فناوری هر آنچه در توان دارد برای نخبگان و مخترعان انجام می دهد.
مرادی به طرح یکی از مخترعان اشاره کرد که به دلیل عدم تامین زمین مناسب به تولید نرسیده است و گفت: طرح درب فاضلاب ضد سرقت که به نمونه سازی رسید بود توانست از طریق پارک علم و فناوری یزد نیز اعتباراتی دریافت نماید اما هنوز به علت عدم تامین زمین و نبود پارک علم و فناوری که چنین طرح هایی می توانند آنجا مستقر شوند، خطر تولید آن راه اندازی نشده است.
همکاری بنیاد نخبگان با صداو سیمای دنا
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد از همکاری این بنیاد با صداوسیما جهت استفاده از ظرفیت نخبگان خبر داد و اظهار کرد: به صدا و سیما پیشنهاد شده است که در راستای غنی شدن برنامه های این شبکه از ظرفیت نخبگان استان نیز بهره ببرد که مدیرکل صدا و سیمای استان نیز نظر مساعدی نسبت به این موضوع دارند
وی افزود: در حال تهیه گزارش و زندگینامه ۲۰ نفر نخبگان استان نیز هستیم که قرار است از صدا و سیمای استان در جهت الگو سازی از نخبگان پخش شود.
مرادی یادآور شد: جهاد دانشگاهی استان می توانست در زمینه احداث پارک علم و فنآوری و مراکز رشد گام های مؤثری بردارد.
وی از ساخت برنامه ای با عنوان الگوسازی از سرآمدان در صدا و سیمای مرکز استان خبر داد و گفت: ۲۰ نخبه استان در این برنامه در زمینه موفقیت، توصیه ها برای جوانان و ایده های خود صحبت خواهند کرد.
مرادی گفت:در این برنامه که به مدت ۲۰ دقیقه ای به معرفی نخبگان استان می پردازد هم اینک در حال ضبط و تدوین بوده و تا قبل از سال جدید تعدادی از شبکه دنا پخش می شود.
وی ادامه داد:قسمت هایی از این برنامه نیز در سال آینده از این شبکه پخش خواهد شد.
رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تلاش می شود بخشی از نخبگان استان از طریق بخش خصوصی مورد حمایت قرار گیرند که این کار هم اکنون در قالب تفاهم نامه در حال انجام است و در صورت نهایی شدن اطلاع رسانی می شود.
مرادی افزود: مسئولان اجرایی به نخبگان استان اعتماد داشته باشند و از ظرفیت بنیاد و نخبگان استفاده کنند تا این بنیاد از حالت لوکس و کتابخانه ای خارج شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
کی ای بنده خدا رو عوض می کنند مسولین
مردانگی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر مرادی افتخار نخبگان
فرزند شهيد
Iran, Islamic Republic of
تلاش های صادقانه و متعهدانه آقای دکتر مرادی باعث معرفی حداکثری مردم بنیاد نخبگان استان شد . مردم همه میدانند که قبلا این مرکز فقط در حد یک نام بود اما دکتر مرادی با مدیریت خوب خود و همکاری و تلاش کارکنانش جهشی در این زمینه ایجاد کردند
واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

فرمانده کل سپاه گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای آشکارترین تقابل خشن نظام سلطه برای جلوگیری ...
از واکسن کرونا چه خبر؟

از واکسن کرونا چه خبر؟

مراحل تست واکسن شامل مرحله آزمایش پیش بالینی است که دانشمندان واکسن جدید را بر روی سلول ...
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
1